Güncelleme Tarihi:
Düzenlemeyle tüketicinin bilgisi dışında krediyle sigorta yaptırılması yasaklanıyor. Tüketici abonelik sözleşmelerini ne zaman isterse cezai şart olmadan iptal etme hakkına da sahip oluyor. Düzenlemenin 76 milyon kişiyi ilgilendirdiğini kaydeden Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, tasarının birçok konuda devrim niteliğinde düzenlemeler içerdiğini söyledi. 86 maddelik düzenleme özetle şu hakları getiriyor:
· Belirli süreli abonelik sözleşmelerine sözleşmenin belirlenen süre kadar uzayacağına ilişkin hükümler konulamayacak.
· Satıcı abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemeyecek.
· Birçok alanda tüketicilerin sözleşme imzalanmadan önce bilgilendirilmesi zorunlu tutulacak. Tüketiciden talep edilecek her türlü ücret ve masrafa ilişkin konuların sözleşme eki olarak tüketiciye verilmesi zorunlu olacak.
· Sözleşmede öngörülen koşulların, keyfi bir şekilde sözleşme süresi içerisinde tek taraflı olarak tüketici aleyhine değiştirilmesi yasaklanacak. Tüketiciden haksız talep edilen ücret, masraf ve komisyonların alınmasının önüne geçilecek.
· Bankalar tüketicilerden istediği her ücreti değil, bakanlık ve BDDK tarafından belirlenecek ücretleri alabilecek. Bankalar tüketicilere yıllık üyelik aidatı ve ücret tahsil edilmeyen bir kredi kartı sunmak zorunda olacak.
· Kapıdan yapılan satışlarda ve mesafeli satışlarda 7 gün, devre tatil sözleşmelerinde ise 10 gün olan cayma süreleri 14 güne çıkarılıyor. Maketten satış olarak bilinen ön ödemeli konut satışları, tüketici kredisi sözleşmeleri ve mesafeli sözleşmelerde tüketicilere 14 günlük; taksitle satışta ise borçlar kanununa paralel olarak 7 günlük cayma hakkı getiriliyor.