Mert TEMİZKAN
Oluşturulma Tarihi: Aralık 18, 2011 00:00
Chivas Regal, Balantine’s ve Absolut gibi markaları bünyesinde bulunduran Pernod Ricard’ın Yönetim Kurulu Başkanı Patrick Ricard, “Büyük potansiyel gördüğümüz Türkiye’de biz de 70 milyonluk bir müşteri kitlemiz olsun isterdik ama dininiz ve kültürünüz ne yazık ki buna imkan tanımıyor, buna saygı duyuyoruz” dedi.
CHIVAS Regal, Balantine’s ve Absolut gibi içki markalarını bünyesinde bulunduran Pernod Ricard’ın Yönetim Kurulu Başkanı Patrick Ricard, Türkiye’nin gösterdiği performansla parladığını belirtirken, Türkiye’de iş yaptıkları günden bu yana farklı handikaplarla karşılaştıklarını söyledi. Patrick Ricard, “Türklerin kültür ve dinine sonsuz saygı duyuyoruz. Türkiye’de büyük bir nüfus ve her görüşten insan var. Büyük potansiyel gördüğümüz Türkiye’de biz de 70 milyonluk bir müşteri kitlemiz olsun isterdik ama dininiz ve kültürünüz ne yazık ki buna imkan tanımıyor” dedi.
Sürprizlerin olduğu pazar
Bugün için Türkiye’de muhafazakarlaşma ile ilgili bir endişesi olmadığını ifade eden Patrick Ricard, şunları söyledi: “Alkol reklamlarının yasak olduğu Avrupa ülkeleri de bulunuyor. Türkiye’deki bu tarz sorunları kafamıza takmıyoruz ama ileride yasakların dozu artarsa nasıl bir sıkıntı yaşarız bilemiyorum. Türkiye’de az kullanıcıya rağmen, sıkıntılara rağmen, hep işler büyüdü. Vergilerin arttığı, sürpizlerin olduğu bir ülke. Türkiye hep iyi bir pazar olarak kalacak. Alkol anlamında asla ABD olamassınız ama geleceğe yatırım yapan bir ülkesiniz. Bu pazarda iş yapmaya devam edeceğiz.”
Satın alma 2 yıl sonra
Türkiye’nin Pernod Ricard için küçük ama hızlı büyüyen pazarlardan biri olduğunu kaydeden Patrick Ricard, şöyle konuştu: “Premium içkilere çok meraklısınız. Grup gelirlerimizin yüzde 1’ini Türkiye’den elde ediyoruz. Burası birçok yatırım fırsatının bulunduğu bir ülke. Türkiye’den bazı içki markaları bize tekliflerle geliyorlar ancak 3 yıl önce 6.2 milyar
Euro’ya satın aldığımız votka markası Absolut için 2 yıl daha borç ödüyor olacağız. 2 yıl sonra satın alma için hazır olduğumuzda Türkiye’deki fırsatları da değerlendireceğiz.”
Premium ürünü kriz vurmaz
Ürettikleri içkilerin premium kategorisinde oldukları için tüketicisinin de öyle olduğunu dile getiren Ricard, şöyle devam etti: “Ürünlerimizin büyük çoğunluğu premium olduğu için krizden etkilenme gibi bir durum da söz konusu olmuyor. Satışlarımız daha iyiye bile gidebiliyor. Ancak şu anda dünyanın içerisinde bulunduğu ekonomik kriz, sıradan bir kriz olarak gözükmüyor. Uzakdoğu ve Doğu Avrupa bizim için bu dönemde çok daha önemli hale geldi. Yunanistan ve İspanya’da ciddi yavaşlamayı hissedebiliyoruz. İngiltere, Portekiz ve İrlanda’da da işler iyi gitmiyor. Tüm bunlara rağmen 2011’de 2010’a göre tüm dünyada satışlarımızda yüzde 11’lik artış yaşadık.”
Üretim şartları iyileştirilirse yerel ürün yaparız
TÜRKİYE’de üretim planı yapmadıklarını söyleyen Patrick Ricard, şunları söyledi: “Hindistan’da olduğu gibi Türk halkına özel bir ürünü burada üretmek gibi bir planımız yok. Hindistan’da ithal etmekle, orada üretmek arasında büyük fark var. Türkiye’de ne yazık ki böyle bir avantaj sağlanmıyor. Hindistan’da ithalat vergileri çok fazla ve bizim için orada üretim tesisi kurmak çok daha uygun maliyetli oluyor. Türkiye’de ise ithal etmekle, üretmek arasında vergi farkı bulunmuyor. Biz de üretime gelmiyoruz. Eğer sizin de içkide yerel üretim şartlarınız iyileştirilirse, burada yerel bir ürün için kolları sıvayabiliriz.”
Turizmin gelişmesi premium ürün yapan şirketlere yarar
TÜRK toplumunun da refah seviyesinde devamlı iyileşme yaşandığını belirten Patrick Ricard, “Kriz döneminde harika bir duruş sergilediniz ve bu hepimizin dikkatini çekti. Turizminiz her geçen gün daha kaliteli hale geliyor ve bu da bizim gibi premium ürün yapan şirketlere yarayacak. Türkiye çok iyi bir yolda gidiyor. 40 yıl önce Türkiye’ye gelmiştim. Şimdi gezip gördüğüm Türkiye bambaşka bir ülke haline gelmiş” diye konuştu.
70 ülkede 7.6 milyar Euro ciroyu yakaladı
PERNOD Ricard’ın Yönetim Kurulu Başkanı Patrick Ricard, 70 ülkede faaliyet gösterdiklerini, 2010’daki toplam satış cirolarının 7.6 milyar Euro’ya ulaştığını belirtti. Ana kategorilerinin viski, votka, cin, konyak, tekila, rom ve şampanya olduğunu anlatan Ricard, şu bilgileri verdi: “Net kârlılığımız 1 milyar Euro’nun biraz üzerinde. Chivas Regal ve Absolut en kuvvetli markalarımız. Fransa, bizim toplam satışlarımızın yüzde 10’una yakınını alıyor. Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa bölgesi, satışlardan yüzde 30’luk pay alıyor. Ayrıca sadece bazı bölgelerin şartlarından dolayı ürettiğimiz ürünler var. Hindistan’da üretilen ve sadece bu piyasada satışa sunulan viskilerimiz bulunuyor.”