70 bin adetlik satışı ticari araca kaptırdık

Güncelleme Tarihi:

70 bin adetlik satışı ticari araca kaptırdık
Oluşturulma Tarihi: Kasım 21, 2005 00:00

Hafif ticari araçların binek olarak kullanılsalar bile otomobilere göre büyük bir vergi avantajı bulunduğunu belirten Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon, ‘Böyle olunca, talep ticari araca kayıyor. 70 bin civarındaki hafif ticari araç binek olarak satılıyor’ dedi.

TOYOTASA Genel Müdürü İbrahim Orhon, hafif ticari araçların vergi avantajlarının binek otomobilleri olumsuz etkilediğini söyledi. Orhon, 70 bin civarında hafif ticari aracın binek otomobil yerine satıldığını belirtti. Normalde hafif ticari araçlara uygulan ÖTV oranın yüzde 4 olduğunu belirten Orhon, binek olarak kullanılan bu araçlardan sadece yüzde 10 oranında ÖTV alındığına dikkat çekti. 6’ncı Uluslararası Ticari Araçlar 2005 Fuarı’nda açıklamalarda bulunan Genel Müdür Orhon, ‘minivan’ segmentindeki hafif ticari araçların yüzde 60’nın binek olarak kullanıldığına işaret ederek, ‘Bu segmentteki araçlar ilk kez otomobil sahibi olmayı ve ekonomik bir araç satın almayı düşünenler için oldukça avantajlı oluyor’ dedi. Orhon, ‘Binek otomobile uygulanan ÖTV oranları yüzde 37’den başlayınca, talep ticari araca kayıyor. Arada yüzde 27 gibi bir fark olunca da 70 bin civarındaki hafif ticari araç binek olarak satılıyor’ diye konuştu.

ÇEVRE VARSA DESTEKLERİZ:

Türkiye’deki ticari araç üretimini desteklediklerini de kaydeden Orhon, sadece vergi sisiteminin arkasında bir konsept olması gerektiğini söyledi. Orhon, şöyle davam etti: ‘Biliyorsunuz hafif ticari araçlar dizel motorlarıyla piyasada yer alıyorlar. Son teknoloji ürünü bu motorlar ekonomik olmalarının yanı sıra emisyon hacimleri açısından da oldukça çevreciler. Bu vergi uygulamasının arkasında örneğin çevreyi korumak gibi bir yaklaşım varsa bunu anlayışla karşılarız.’

YENİ MODELLER GELİYOR:


Fuarda yenilenen Hilux modelini tanıttıklarını belirten Orhon, sadece binek otomobillerle değil ticari araçlarla da iddialı olduklarını söyledi. Önümüzdeki 2 yıl içerisinde 2-3 yeni ticari modeli Türkiye pazarına sunacaklarını dile getiren Orhon, bu araçlar arasında panelvan modelinin de olabileceğini kaydetti. Orhon, Toyotasa olarak binek otomobil pazarında da 6’ncı sırada yer aldıklarını belirterek, ‘Dizel modellerimizin devreye girmesiyle birlikte gelecek yıl satışlarımızı yüzde 15 oranında arttırmayı ve orta vadede ilk 3 marka arasına girmeyi hedefliyoruz’ dedi.

VW ‘ısıttığı’ Transporter ile hedefini yükseltiyor

VOLKSWAGEN Ticari Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, standart Transporter’a ekledikleri kış paketi ile pazar paylarını daha da artırmayı hedeflediklerini söyledi. Uygun, son iki ayda 2 bin 500 ticari araç sattıklarını belirterek, şunları söyledi: ‘Bu yılı 30 bin aracı geçen satışımızla tamamlamayı bekliyoruz. Yaklaşık yüzde 12 olan pazar payımızı yüzde 13’lere çıkarmayı hedefliyoruz. Şu anda üçüncü sıradayız. Bulunduğumuz noktadan memnunuz, ama daha iyi yerlere gelmeyi planlıyoruz. Türkiye’de ticari araç pazarı daha önce de öngördüğümüz gibi 250-300 binler civarında. Bu çok sağlıklı bir rakam pazar için.’

MÜŞTERİYİ ISITACAK:

Ticari araçlar Fuar’ında ‘Thermal’ adıyla sergilenen Volkswagen Transporter modeli, programlanabilir zaman ve ısı ayarlı, motordan bağımsız bir ısıtma sistemine sahip. Kapsamında ısıtmalı sürücü koltuğu, ısıtmalı silecek suyu ve yol bilgisayarını içeren paket sayesinde kullanıcı aracını daha önceden proglamlayabiliyor. Motordan bağımsız olarak çalışan Bağımsız Isıtma Sistemi ile aracın içi istenen zamanda otomatik olarak devreye giren sistemle istenilen sıcaklığa ulaşıyor. Ayrıca motor suyu önceden ısıtıldığı için aracın çalıştırılmadan ısıtılması da gerekmiyor. Volkswagen yaklaşık 2 milyar liraya varan Termal paketini kampanya kapsamında ücretsiz olarak küşterilerine sunuyor.

İki modelle yola çıktık, 11 farklı araç üretiyoruz

TEMSA
Genel Müdürü Mehmet Buldurgan, Ulusal marka olma yolunda çok önemli bir noktaya geldiklerini belirterek ‘2000 yılında 2 araçla yola çıktık. Bugün 11 ürünümüz bulunuyor. Bunun 10 tanesi Temsa’nın kendi ürünü’ dedi. 6’ncı Uluslararası Ticari Araçlar Fuarı’ndaki Temsa standında düzenlenen toplantıda konuşan Buldurgan, Temsa’nın artık Avrupa’da kabul edilen bağımsız bir Türk markası haline geldiğini vurgulayarak ‘Ürettiğimiz araçların yüzde 70’ini ihraç ediyoruz. Orta ve uzun vadede Avrupa’da yüzde 10 pazar payı hedefliyoruz’ dedi. Mehmet Buldurgan, Temsa Opalin’nin geçtiğimiz ekim ayında Belçika’da düzenlenen ‘Kortrijk 2005 Otobüs Dünyası Fuarı’nda sınıfının en konforlu aracı seçildiğini kaydetti.

ÜÇ PROJE BAŞLATTIK:

Buldurgan, Temsa’nın ‘Emniyet Kemeri Hayat Standardıdır’ adlı bir proje başlattığını anımsattı. Türkiye’de her bin kişiden 70’inin araç sahibi olduğunu anlatan Buldurgan, her yıl ortalama 10 bin kişinin trafik kazası sonucu hayatını kaybettiğini söyledi. Buldurgan, emniyet kemeri projesiyle kazalardaki ölüm oranının yarıya inebileceğini bildirdi. Turizme sahip çıktıklarını da belirten Buldurgan, Türkiye’de turist sayısının 4 yılda yüzde 50 arttığına işaret etti. Buldurgan, ‘Türkiye’de Görülecek Çok Yer Var’ sloganıyla başlatıkları ikinci projelerinin önemini vurguladı. Buldurgan ayrıca, her ay iki kaptana ayın kaptanı ödülü verdiklerini bildirdi.

3 bin Navara satacağız

NISSAN’ın pick-up segmentine farklı bir boyut getiren modeli Navara, 4 yıl aradan sonra yeni yüzüyle Türkiye’de satışa çıktı. Nissan Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, 6’ncı Uluslararası Ticari Araç Fuarı’nda tanıtımını yaptıkları Navara modellerinden Türkiye’de 3 bin adet satmayı herdeflediklerini söyledi. Pick-up segmentindeki Navara’ların fiyatları da 45 YTL ile 69 YTL arasında değişiyor. Navara’nın ‘Double Cab’ ve ‘King Cab’ olmak üzere iki değişik model seçeneği bulunuyor. Navara’nın King Cab versiyonu, arkada çocuklar veya kısa yolculuk yapan yetişkinler için iki kişilik ek koltuk barındırıyor. İki kapılı olarak görülen King Cab’ta aslında dört kapı bulunuyor. Ancak, arka kapıların öndekinden daha küçük olması King Cab’ı farklılaştırıyor. Navara’nın 4 kapılı Double Cab versiyonunda ise sahip olduğu genişletilmiş kabini ve arkadaki 3 koltuğuyla 5 yolcu rahatlıkla seyahat edebiliyor. Her iki versiyon da segmentte en geniş yükleme alanı sunan modeller arasında yer alıyor.

Otobüs Dünyası Fuarı 2006’da İstanbul’da

TÜM
Otobüsçüler ve işletmecileri Federasyonu (TOFED) Başkanı Ahmet Yalamanoğlu fuarda yaptığı açıklamada, Uluslarası Taşımacıları Birliği (İRU) ile Ulaştırma Bakanlığı’nın da desteği ile 2006 yılında Türkiye’de büyük bir otobüs fuarı düzenleyeceklerini bildirdi. Yalamanoğlu, fuar için çalışmaların sürdüğünü belirterek fuar takviminin ise henüz netleşmediğini ifade etti.

İkinci el oto ithalatıyla yeni yatırımlar engellenir

OTOMOTİV
Distribütörleri Derneği (ODD) Başkanı Yüksel Mermer, Avrupa Birliği (AB) ile müzakere sürecinde ikinci el otomobil ithalatının serbestleşmesinin gündeme gelecek konular arasında yer aldığını belirterek, ‘Bu çok hassas bir konu. Sektör olarak birlikte hareket etmeliyiz’ dedi. Sektör temsilcileri olarak ikinci el otomobil ithalatı konusundaki düşüncelerini Ankara’ya ilettiklerini ifade eden Mermer, ‘Hükümete bir rapor sunduk. Otomotiv sektörünün geleceği açısından hükümetin bu raporu en iyi şekilde değerlendireceğini düşünüyoruz’ diye konuştu. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise, ikinci el ithalatının sektöre etkisini anlamak için Polonya’da yaşananlara bakılmasının yeterli olduğunu söyledi. Aybar, ‘Polonya’nın kapılarını özellikle Almanya’dan gelen ikinci el otomobillere açmasıyla birlikte pazarda önemli bir daralma meydana geldi. Sıfır otomobil satışları ciddi boyutlarda bir düşüş gösterdi’ diye konuştu.

ÖNCE AVRUPALILAR ETKİLENİR:

İkinci el ithalatını konusunda 1995’te imzalanan Gümrük Birliği Antlaşması’yla Türkiye’nin kendisini güvence altına aldığını hatırlatan Aybar, ‘Sektör kendini böylece koruyor. İkinci el ithalatı çok iyi düşünülmesi gereken bir konu. Serbestleşme Türk otomotiv sanayi için tehlike çanlarının çalması hatta felaket demektir’ dedi. Türkiye’de yatırımı bulunan otomotiv üreticilerinin büyük bir çoğunluğunun Avrupalı olduğuna dikkat çeken Aybar, ‘İkinci el ithalatından önce bu Avrupalı markalar etkileceklerdir. Hiçbir üretici iç pazarı olmayan bir ülkeye sadece ihracat için yatırım yapmaz. İkinci el ithalatı pazarı daraltırken, yeni yatırımların da önünü keser’ şeklinde konuştu.

HAKSIZ REKABET OLUR:

Tofaş Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven de, Türkiye’de otomotive uygulanan vergilerin AB ülkelerindekilere göre 4-5 kat daha fazla olduğuna işaret ederek, ‘Bu vergi sitemi ve oranlarıyla ikinci el ithalatı, Türkiye açısından bir haksız rekabet ortamı oluşturur. Sektör önemli bir zararla karşı karşıya kalır’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!