Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2010 00:00
Türkiye’nin bilinen şarap üreticilerinden Doluca, Kavaklıdere, Kayra, Kocabağ, Pamukkale, Sevilen ve Vinkara bir araya gelerek ‘Wines Of Turkey-Türk Şarapları Platformu’nu kurdular. Taner Öğütoğlu’nun direktörlüğünü üstlendiği Wines Of Turkey’in ilk hedefi ihracatı 9 milyon dolardan 100 milyon dolar seviyesine çıkarmak.
TÜRKİYE’nin önde gelen şarap üreticilerinden Doluca, Kavaklıdere, Kayra, Kocabağ, Pamukkale, Sevilen ve Vinkara bir araya gelerek Wines Of Turkey’i(Türk Şarapları Platformu) kurdular. Platform olarak ilk hedeflerinin çok düşük seviyelerde olan şarap ihracatını yükseltmek olduğunu söyleyen Wines Of Turkey Direktörü Taner Öğütoğlu, devletin de destek vermesi halinde, Türkiye’nin 100 milyon dolarlık şarap ihracatı ile dünya sıralamasında yukarılara tırmanacağını vurguladı.
Hedef ilk 5’e girmekTürkiye’nin yıllık şarap ihracatının 9 milyon dolarda kaldığını belirten Öğütoğlu, önümüzdeki 5 yıl içerisinde ihracatı 100 milyon
dolar seviyesine çekmek istediklerini söyledi. Türk üzümlerinden yapılan şarapların dünyanın en prestijli yarışmalarında ödüller kazandığına dikkat çeken Öğütoğlu, şunları söyledi: “Yurtdışından da bizim şaraplarımıza talep var. Fransa, İspanya, Çin ve Amerika’da şarap turizmi, turist rakamlarından ciddi oranda paylar alıyor. Türkiye’nin elinde böyle önemli bir fırsat varken bunu neden değerlendirmesin? Önümüzdeki 5 yılda Türkiye’nin şarap turizminde en çok turist çeken ilk 5 ülke arasına girmesini, dünyanın ilk 10 jenerik markası arasında yer almasını istiyoruz.”
Devlet desteği şart“Hedeflerimiz iddialı ancak bu bizi motive ediyor” diyen Öğütoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Ancak çalışmalarımızın hükümetten kesinlikle destek görmesi lazım. Devlet bugüne kadar destek vermiş ancak hiç sürekli hale gelmemiş. Bu sefer devlet yetkililerinin karşılarına çok iyi çalışılmış projelerle çıkacağız. Daha uzun vadeli ve kalıcı desteğe ihtiyacımız var. Bu konuda ümitliyiz.”
Şarap bu topraklardan çıktıBu arada uluslararası şarapçılık fuarlarına katılmanın önemini vurgulayan Öğütoğlu, bu konudaki çalışmalara ilişkin şunları söyledi: “Bu zamana kadar hep bireysel katılımlar gerçekleştirilmiş ama hiç mesafe alınamamış. 2008 yılından itibaren milli katılımlar gerçekleşmeye başladı ve iyi geri dönüşler aldık. Bundan sonra çok daha sağlam bir yapıyla bu fuarlara katılacağız. Türk şarabının çok büyük iki avantajı var. Bunlardan bir tanesi üzüm çeşidinin çok fazla olması. Bir de şarabın bu topraklar üzerinde ilk kez yapılmış olması. Bu nedenlerle Türkiye büyük bir potansiyele sahip.”
7 kurucunun onayını alan üretici platforma katılacakTÜRK Şarap Platformu’nun sadece bir ilk adım olduğunu dile getiren Taner Öğütoğlu, tüm etkinliklere bütün şarap üreticilerinin katılabileceğini söyledi. Kurucu 7 firma ile temeli atılan bu platforma diğer üreticilerinde davet edileceğini belirten Öğütoğlu, “Ancak platforma katılmak isteyen firmaların başvuruda bulunmaları gerekiyor. Bu 7 firma temsilcilerinin üçte iki oyunu aldıkları takdirde platforma katılabilirler” dedi.
Mert TEMİZKAN