Güncelleme Tarihi:
TRAFİK kazalarının günde yüzlerle ifade edildiği Türkiye'de, özellikle büyük şehirlerde yaşanan park sorunu, tarafiğe çıkan binlerce otomobil, trafik yoğunluğu, hırsızlık otomobili bekleyen tehlikelerin en büyük habercileri... Sabah kalktığınızda otomobilinizi yerinde bulamama olasılığınız, ya da park sorunu nedeniyle kaldırım yanına park ettiğiniz otomobilinizi hasara uğramış olarak bulmanız içten bile değil... Park halindeki otomobilleri bu tehlikeler beklerken trafikte yaşanan ya da her an yaşanabilecekleri tahmin etmek zor değil.
DEPREM VE KASKO
Araçların herhangi bir nedenle hasara uğraması ya da çalınması durumunda sigortalının maddi zararını karşılayan teminat sigortası ‘‘Kasko’’, otomobil parası kadar hasar masrafı ödeyenlerin, her an otomobilin başına birşey gelecek korkusu çekenlerin can simidi...
Kasko, hayat ve sağlık sigortasına göre daha yaygın olmasına rağmen, Türkiye'de 3.5 milyon adet otomobilin olduğu hesaplandığında, kasko yaptıranların oranının çok da fazla olmadığı görülüyor. Sigorta şirketleri kasko sayısını artırmak için geçtiğimiz yıllarda, fatura karşılığı masrafı karşılama uygulamasını kaldırdı. Anlaşmalı servislere ücret direkt sigorta şirketleri tarafından ödeniyor. Öyle ki, ‘‘O’’ otomobiller için özel yardım koşulları çerçevesinde kaza sonrası sürücünün taksi, oto kiralama, konaklama ve ulaşım giderleri de güvence altına alınıyor.
Kasko sigortaları genelde normal kasko, kısmi kasko, muafiyetli kasko, tek sürücülü kasko, peşin kasko olarak ayrılabiliyor. Terör, sel (su baskını), deprem, araç teybi, grev, lokavt, halk hareketleri teminatı da sigortalının tercihine göre ek prim alınarak kaskoya dahil edilebiliyor.
Bugüne kadar büyük ilgi görmeyen deprem teminatında, Marmara Bölgesi'nde yaşanan deprem felaketinden sonra gözle görülür bir artış yaşandı. Kasko'ya ‘‘deprem teminatını’’ ekletenlerin sayısı her geçen gün artıyor.
Genel Müdürlük, bölge müdürlükleri ya da acenta ile temasa geçin. En yakın mahalli karakola başvurarak zabıt tutturun. Trafik hasarları talebinde kusurlu araca ait trafik poliçesi fotokopisi alınır. Sigorta şirketlerinden anlaşmalı servisler öğrenilir. Araç tamirciye çekilerek hasarlı kısımlarına ait resim çekilerek, sigorta şirketine hasar ihbarında bulunulur. Sigorta şirketinin exper görevlendirmesini takiben zabıt, resim, ehliyet ve ruhsat fotokopisi, fatura aslı ile birlikte sigorta şirketine evraklar teslim edilir. Kaza anında aracı sigortalıdan başkası kullanıyorsa kullanım nedenini belirten bir beyan verilir. Eksper gelmeden onarım işlemlerine başlanmaz.
KASKO PRİMLERİ
Kasko ücretleri otomobilin değerine ve modeline göre farklılık gösteriyor. Kasko fiyatları en düşük, yıllık 200 milyon lira ile 7 milyar liraya kadar çıkabiliyor.
Sigorta şirketleri kasko sigortasında müşterilerine bir takım indirimler de uyguluyorlar. Örneğin üç büyük şehir dışında oturuyorsanız, yaşınız 30'un üzerindeyse, kapalı garajınız varsa indirimden yararlanabiliyorsunuz. İndirim oranları, sigortalının eğitimine, peşin ödemeye, hasarsızlığa göre de değişiyor.
BAZI OTOLARIN KASKO FİYATLARI
Lamborghini Roadster VT 7.9 milyar
Ferrari 456 GT 7.6 milyar
Mercedes CL 600 Coupe 5.4 milyar
Maserati 2.5 milyar
Chrysler Grand Voyager 3.3 1.6 milyar
Audi TT Coupe 1.8 T Quattro 225: 1.5 milyar
BMW 316 i Salon 1.1 milyar
Tofaş Siena 1.6 HL Taksi 1.1 milyar
Volkswagen Passat 1.8 1 milyar
Citroen Saxo VTS 515 milyon
Citroen XSara 1.9 TD 674 milyon
Honda Civic 500-700 milyon
Hyundai Elentra 450-600 milyon
Hyundai Accent 300-400 milyon
Ford Focus 460-620 milyon
Ford Mondeo 700-900 milyon
Lada Samara 194 milyon
Renault Clio 350 milyon
Renault Laguna 650 milyon
Renault 19 Europa 250 milyon
Tofaş Marea 450-500 milyon
Tofaş Brava 1.6 SX 416 milyon
Tofaş Palio 350 milyon
Volkswagen Polo 350-400 milyon