Oluşturulma Tarihi: Ekim 06, 2010 00:00
Toplam büyüklüğü 7 milyar doları bulan kozmetik, kişisel bakım, temizlik ve hijyenik kağıt sektörü, ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretmek için aynı çatı altında birleşti.
İki farklı sektörel dernek Sabun ve Deterjan Sanayicileri Derneği ile Kozmetik ve Tuvalet Müstahzarları Üreticileri Derneği “Kozmetik ve Temizlik Ürünleri sanayicileri Derneği” (KTSD) adı altında birleşti. Derneğin Başkanlığını Colgate Palmolive Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Pura, Başkan Yardımcılıklarını da Unilever’den Burhan Yüksel ile P&G’den Hahrünnisa Aligil üstlendi.
Altyapı oluşturacak
Dernek, kısa vadede piyasa verileri ve teknik bilgiler ışığında temizlik ve kişisel bakım sektörlerinin bilgi kaynağı altyapısını oluşturmayı hedefliyor. Sektör temsilcilerine yönelik bilgilendirme toplantıları ve seminerler düzenleyecek olan KTSD bünyesinde Unilever, Procter&Gamble (P&G), Avon, L’oreal, Eczacıbaşı, Cognis, Hayat Kimya, Evyap, Henkel ve Johnson Wax’ın temsilcileri yer alıyor.
Sahte ve kaçak sorunu
Pura, Aligil ve Yüksel, yeni derneğin kuruluşunu anlatmak üzere gerçekleşen topantıda, şu mesajları verdi:
Sektör olarak çok çaba harcamamıza rağmen, cezalar caydırıcı olmadığı için sahte ve kaçak üretimin önüne geçilemiyor.
2001 krizi sırasında açık deterjan satışları artınca, sahte ve kaçar ürünlerin pazardaki büyüklüğü yüzde 7’yi bulmuştu. Şu anda yüzde 3 düzeyine inmiş durumda.
Sabun pazarı 125 bin tondan 105 bin tona indi. Tüketimde sıvı sabun yüzde 60’a kadar yükseldi.
Kişi başına yılda 1.5 kilo sabun tüketimimiz var. Oysa herkes
günde bir kez elini yıkıyor olsa, tüketimin 1.8 kilodan aşağı düşmemesi gerekiyor,
Diş fırçasında durul
Diş macunu tüketimi 1995’te kişi başına yılda 45 gramken, şimdi 119 grama ulaştık. İspanya’da bu rakam 340 gram.
Geçen yıl iki kişiye bir diş fırçası düşüyordu. Şimdi bu oran 0.89’a çıktı. Normalde 4 ayda bir diş fırçası değiştirmek gerekiyor.
Türkiye’deki 17 milyon hanenin 15.5 milyonuna çamaşır deterjanı giriyor.