Güncelleme Tarihi:
Kurumun yeni yol haritasını belirleyen yeni yönetimin amacı, sadece 30-40 tane olan büyük marka ve alım grubunun yanı sıra yurtdışında sayıları binleri aşah firmaya mal satmak. Önce İngiltere’deki 7 bin yerel firmayı hedeflediklerini açıklayan Negrin, sigortalı satış yöntemiyle yüzde 15 daha kârlı satış yapacaklarını belirtti.
Hedef tüm Avrupa ve ABD
TGSD Başkanı Negrin, fikrin yıllardır İngiltere pazarına ihracat yapan yönetum kurulu üyesi Cem Altan’dan geldiğini belirterek, şu bilgileri verdi: “Projeye önce İngiltere’den başlayıp daha sonra tüm Avrupa ve ABD’yi hedef alacağız. Sigortalı mal satışı yoluyla H&M, Zara, mango, Lives, Marks&Spencer gibi dünya çapında büyük alımlar yapan gruplar yerine İngiltere’de 10, 20 ya da 30 mağazası olan nispeten yerel markaları ve şirketleri hedefliyoruz. Büyük alım grupları ile olan işlerimiz elbette sürecek, biz 2013 yılında 50 milyar dolar ihracat hedefliyorsak yeni çıkış noktaları bulmak zorundayız. Bunlar genelde Uzakdoğu’yu bilmeyen ya da ithalatı bilmediği için toptancılardan pahalıya mal alan şirketler. Biz bunları aktif pazarlama yoluyla tek tek bulup alacaklarımızı da sigortalayarak satacağız. Bir seferde bedavaya 500 bin-1 milyon parça ürün siparişi veren gruplar yerine, küçüklere yüzde 10-15 daha kârlı satabileceğiz.”
‘Adil ve ahlaklı’ Tekstil Projesi ile imaj güçlenecek
TEKSTİL ve hazırgiyimde giderek artan rekabet ortamında ‘ülke imajına yönelik çalışmaların’ önemine dimmat çeken Cem Negrin, “Ürdün ve Hindistan son dönemde çocuk işçi çalıştırmadıklarına vurgu yaparak bunu yapmaya çalışıyor. Biz de ‘Ulusal Sosyal Sorumluluk Platformu’ çatısı altında proje başlattık” dedi. TGSD Genel Sekretesi
Mehmet Kumbaracı da projenin sloganın ‘Pamuk Diyarı Anadolu’dan Adil ve Ahlaklı Tekstil’ olacağını açıkladı.