Güncelleme Tarihi:
Vatan Gazetesi'nden Hale Tüzün'ün haberine göre, Kurban Bayramı tatilinin bitmesinin ardından Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’ne (TÜRSAB) sadece 24 saat içinde gelen 400’den fazla tur şikayeti TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy’u kızdırdı, 7 acentaya ‘kapatma’ yolu göründü.
Dün Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda sektörün önde gelen 20 acentasının patron ile üst düzey yöneticileriyle biraraya gelen ve yönetime geldiğinden beri en sert konuşmasını yaptığı öne sürülen TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, acentaları uyararak, “Bugüne kadar her zaman yanınızdaydım ancak yanlış yapanların hakkını korumam. Herkes kendine çeki düzen versin. Herkes hatasını telafi edecek” dedi.
Öğlen 12.30’da başladığı ve yaklaşık 2.5-3 saat sürdüğü öğrenilen bu acil toplantıda Başkan Ulusoy’un bundan sonra acentalara ‘yanıltıcı reklam’ konusunda göz açtırmayacağı konusunda uyarıda bulunduğu da öğrenildi.
Mısır Sharm el Sheik, Kahire, Hırvatistan Dubrovnik ile Dubai’de Kurban Bayramı tatilini geçirmek üzere yola çıkan ama çifte rezervasyon, uçak iptali gibi nedenlerle mağdur olan 3 bine yakın Türk tatilcinin mağduriyetini masaya yatırmak için seyahat acentalarıyla biraraya gelen Başaran Ulusoy’un, toplantıda gelen şikayet mektuplarını da okuduğu, hatta bir mağdurun, “52 saat ayakkabımızı çıkaramadık” sözleri karşısında sinirlendiği de öğrenildi.
Bardağı taşırdı
Başkan Ulusoy’un Kurban Bayramı tatilinde yaşananları ‘bardağı taşıran son damla’ olarak gördüğü ve toplantıda ‘7 acentanın kapatılması’ için Turizm Bakanlığı’na öneri yazısı göndereceği gelen bilgiler arasında. Ulusoy’un, “Bu listede toplantıya katılan 20 acentadan da isimler var. Ancak herhangi bir spekülasyon olmaması için isimleri açıklamayacağım zaten 1-2 gün için de duyurulacak’ dediği de belirtildi.
Ulusoy’un sözleri acentalar arasında soğuk duş etkisi yaratırken toplantıya katılan sektör temsilcileri, Başkan’ın bugüne kadar ki en sert konuşmayı yaptığını, bir nevi azarlama yaptığına da dikkat çekti. Aralarında Jolly Tur’un sahibi Mete Vardar, Anı Tur’un sahibi Veli Çilsal, Pronto Tour’un Başkanı Ali Onaran, Travel Club’tan Kayhan Çolakel, Metro Turizm’den Birol Tüfekçi, Baracuda Tours’un sahibi Cem Polatoğlu gibi sektörün önde gelen 20 acentasının patronu ve yöneticisinin katıldığı öğrenilen toplantıda, acentalar arasında da kısa süreli atışmalar yaşandığı, Kappa ile Bamtur arasında gerginlik geliştiği, Kappa Tur’un bayram tatilinin tamamlanmasının ardından gazetelere verdiği ‘teşekkür ilanı’nın da sektör yetkilileri tarafından ‘iğneleme’ olarak nitelendirildiği de sızan bilgiler arasında.
Toplantı sırasında Baracuda Tours’un sahibi aynı zamanda Tur Operatörleri Platformu Sözcüsü olan Cem Polatoğlu’nun da bundan sonra mağduriyet yaşanmaması için yurtdışında uygulanan ve ‘otomobillerdeki kasko’ gibi bir sigorta sistemini önerdiği öğrenildi.
Sektörü zorluyor
Polatoğlu’nun, “Yaşanlar tüketicinin güvenini sarsıyor. Zaten kredi kartlarıyla seyahatlarını planlayanların sayısı oldukça arttı. Bir de bu yaşananlar sektörü zorluyor.
Mevcut sigorta sistemi acentanın iflasında tüketiciyi korumuyor” dediği belirtildi.
Polatoğlu’nun, mevcut sigorta sisteminin uçak kaçırma, tur iptali, kayıp gibi mağduriyetlere yönelik olduğu, yurtdışındaki gibi ancak belirli bir teminatı olan acentalara ‘tur operatörlüğü’ yapma imkanı tanıyan sigorta sisteminin sorunları çözebileceği önerisinde bulunduğu ifade edildi.
BAKANLIĞA RAPOR SUNACAK
TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy’un, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çekmek konusunda çok istekli olduğu ve yapılan toplantıdan çıkan sonuçlarla ilgili Turizm Bakanlığı’na bir rapor sunacağı belirtildi.