Güncelleme Tarihi:
4 KADINDAN BİRİ
Eczacıbaşı Holding CEO’su Erdal Karamercan, kişisel hijyen ürünlerine giriş öncesi yaptırdıkları araştırmalardan, Türkiye’deki her 4 kadından birinin “idrar kaçırma” sorunu yaşadığı verisini elde ettiklerini vurguladı. Karamercan, bu durumun doğumdan sonra gündeme geldiğini kaydederek, bazı kadınların gülerken bile idrar kaçırma sorunu yaşadıklarını anlattı.
İpek Kağıt Strateji ve İş Geliştirme Müdürü Selim Eker ise Türkiye’de 150 bin hastanın tümüyle yatağa bağlı tedavi gördüğünü ifade ederek, şunları söyledi: “Bu hastalarda kişisel hijyenik ürünler kullanılıyor. Bunun dışında Türkiye’de çoğunluğunu kadınların oluşturduğu 7.2 milyon kişi idrar kaçırma sorunu yaşıyor. Şu anda 70 milyon lira toplam cirosu olan bu pazarın büyüme potansiyeli taşıdığı görülüyor.”
Nişli, kişisel hijyen ürünleri portföyünü şöyle sıraladı: “Belbantlı yetişkin bezi, mesane pedi, mesane gardı, yatak koruma örtüsü, vücut temizleme havlusu, perine bölgesi temizleme havlusu ve saç yıkama havlusu kişisel hijyen ürünleri arasında yer alacak.” Sertaç Nişli, 300 milyon liralık yatırımın tamamlanmasıyla hedefledikleri noktayı şöyle anlattı: “Manisa’daki kapasitemiz yıllık 180 bin tona çıkacak. Kazakistan’ın Almati kentindeki fanrikamız Astana’daki yeni yerine taşınacak. 5 yıl sonra yurtdışında 4 kat büyümüş olmayı hedefliyoruz. 10 yıl sonra bölgemizdeki 20 ülkede Selpak markamızı liderlik noktasına taşımayı planlıyoruz. Şu anda 5 kıtada 50’den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Kazakistan, Gürcistan ve Azerbaycan’da en tanınan markalar arasında ön sıralardayız.”