Güncelleme Tarihi:
2-3 Haziran tarihleri arasında İstanbul Hilton Convention Center’da gerçekleştirilen “Turkish Housewares by Invitation Only” etkinliğine çoğu Avrupa ve Latin Amerika’dan 50’ye yakın şirket katıldı. Metal, plastik, cam gibi çok çeşitli ürün gruplardan oluşan ev ve mutfak eşyaları sektöründe faaliyet gösteren Türk şirketler ile yerli ürünlerin kendi ülkelerine ihracatı konusunda önemli görüşmelere imza attı.
Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) tarafından gerçekleştirilen ve Türkiye’de bir ilk olan iş görüşmelerine Avrupa’nın en büyük çok katmanlı mağazası El Corte Ingles, 108 mağazası ile Meksika’nın en büyük çok katmanlı mağaza zinciri Liverpool gibi dev zincir mağazaları ile Li Fung, IKEA, Pier One, Mr. Price, Connor, Ottos gibi satınalma ofisleri de katıldı. Türkiye için yaklaşık 400 milyon dolarlık ihracat potansiyeli sunan görüşmelerde önemli işbirliklerin temelleri de atıldı.
SEKTÖR BÜYÜKLÜĞÜ 1,56 MİLYAR DOLAR
2015 yılı itibari ile dünyada 64,1 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşan ev ve mutfak eşyaları sektörünün Türkiye’deki büyüklüğü de 2011 yılında 1,4 milyar dolar iken 2015 yılı sonunda 1,56 milyar dolara kadar çıktı. Buna karşın global pazarda sadece yüzde 2,4’lük bir paya sahip olan Türkiye, global ihracat sıralamasında ise 6. sırada yer alıyor.
Dünya genelinde sektördeki ana ihracatçıların başında yüzde 53’lük pay ile Çin gelirken ikinci sırada bulunan Almanya’nın payı 3,1 milyar dolar ile yüzde 4,6 seviyesinde. Almanya’yı sırasıyla İtalya, ABD, Fransa ve 6. sırada Türkiye izliyor.
Türkiye’de sektörün üretici/ihracatçı kesimini temsil eden ve ihracatın yaklaşık %50’lik bölümünü gerçekleştiren EVSİD üyelerinin ihracat hacmi ise yaklaşık 750 milyon dolar seviyesinde bulunuyor.
“HEDEFİMİZ İLK BEŞ”
Etkinle ilgili açıklama yapan EVSİD Yönetim Kurulu Başkanı Burak Önder, Türkiye’nin ihracatının ağırlıklı olarak komşu ülkelere yönelik olduğunu belirterek, “Oysaki dünya ev ve mutfak eşyaları ithalatında önemli konumda bulunan diğer Avrupa, Latin Amerika, ABD ve Kanada gibi ülkelere ihracatımız sınırlı düzeydedir. Turkish Housewares by Invitation Only etkinliği ile yeni ve farklı pazarlardan alıcılar ile Türk firmalarını bir araya getirdik.” dedi.
Etkinlik ile toplamda 400 milyon dolarlık potansiyele sahip bir alıcı kitlesine ulaşmayı hedeflediklerini ifade eden Önder, sektör olarak yurt dışı pazarlarda ilk olarak 2 milyar dolarlık ihracata ulaşıp Fransa’yı geçmeyi ve pazardaki 5. büyük oyuncu olmayı hedeflediklerini, nihai hedeflerinin ise Almanya’nın tahtı olduğunu vurguladı.