62 bin kalem sattı, Türkiye dünyada ilk beşe girdi

Güncelleme Tarihi:

62 bin kalem sattı, Türkiye dünyada ilk beşe girdi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 16, 2011 00:00

Dünyanın en eski kalem üreticilerinden ABD’li Cross, Türkiye’de geçen yıl 62 bin adetlik satış yakaladı. Bu rakamla Türkiye, dünya genelinde en önemli beş pazar arasına girdi. Cross Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Başkanı Steve Markwell, “Türkiye’deki satış rakamlarımız muazzam. 2011’de yüzde 20 büyürüz” dedi.

Haberin Devamı

DÜNYANIN önde gelen klasik kalem markaları arasında yer alan Cross’un Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Başkanı Steve Markwell, Avrupa’da kalemlerinin en çok ilgi gördüğü ülkelerin başında İngiltere, Almanya ve Rusya’nın geldiğini belirterek, “Türkiye’yi de bu grubun içine koyuyorum. GEçen yıl 62 bin adetlik satış yaptı. 1Marka burada muhteşem durumda. İşimizden bahsederken Türkiye’yi ilk 5 6 ülke içine koyuyorum” dedi. Cross’un Türkiye distribütörlüğünü yapan Scrikss Kalem firması ortaklarından İzel Rozental’ı ziyaret eden Markwell, “Türkiye bizim için çok önemli. Genç ve büyüyen bir nüfusu var. Genç Türk insanı yazmaya önem veriyor. Nereye gitsem Cross markasını çok önemli mağazaların vitrinlerinde görüyorum” diye konuştu.
Zevkiniz Avrupa gibi
Türklerin zevkinin daha çok Batı Avrupalılara benzediğini dile getiren Markwell, “Ortadoğu daha parlak ürünlere yöneliyor, burada sattıklarımız daha çok Avrupa’da satılanlara benzerlik gösteriyor” dedi. Türkiye’de pazarın oldukça rekabetçi olduğunu da vurgulayan Markwell, “üstün rakiplerimiz elbette var. Ancak Cross’un sıra dışı bir nişi var; klasik stili ve ömür boyu garantisi bulunuyor” dedi.
30 Euro’ya da var
Cross’un bir simge stili bulunduğunu, ancak her yıl yeni stiller de çıkardığını kaydeden Markwell, Türkiye’de satılan 15 temel koleksiyonları olduğunu belirtti. Pahalı kalemlerin yanısıra daha ucuz modellerin de satıldığını söyleyen Markwell, “Öğrenciler mezun olduklarında, ailelerinden veya arkadaşlarından hediye olarak kalem alıyorlar. Cross da sıkça tercih edilen hediye kalemler arasında. Bazı markalar size 200 veya 250 Euro’ya mal olabiliyor. Bu birçok kişi için erişilmez bir rakam. Ama bir Cross kalemini 30 Euro’ya da alabiliyorsunuz” dedi.
Sünnet ve Bar Mitzvah
İzel Rozental ise Cross’un Türkiye’de sünnet olan erkek çocuklarına ve Musevilerde Bar Mitzvah için gelecekte kullanılması için iyi bir hediye olduğunu kaydetti. Eskiden yalnızca İstanbul ve Ankara’da satılan markanın, bugün ülkenin pek çok yerinde tanındığını kaydeden Rozental, “Satışlarımızda İstanbul ön sırada. Ardından Bursa, Adana ve Mersin’in geldiğini söyleyebiliriz. İzmir bu şehirlerin arkasında. Çok hoş bir yer ama İzmirliler statüyle pek ilgili değiller galiba” diye konuştu.

Haberin Devamı

Obama’nın kalemi özel seri olarak satılıyor

Haberin Devamı

“CROSS’u kullanan ünlüler arasında kimler var?” sorumuza, Markwell ilginç bir yanıt verdi. Markwell, “Obama’yı bütün göreve başlama belgelerini Cross kalemiyle imzalarken izledik. Bu onun resmi kalemiydi. Ayrıca İzel’in ofisine giderseniz, orada İngiliz Kraliçesi İkinci Elizabeth’in de Cross kullanırken bir resmini görürsünüz” dedi. Markwell, “Obama satışlarınızı arttırdı mı?” sorusunu ise şöyle yanıtladı: “Obama kullandıktan sonra satışlarımızda bir artış oldu. Ayrıca Obama çok güzel bir cümle kullandı. Göreve başlama gününde birçok belge imzalaması gerekiyordu. İmza töreni başlamadan önce kullanmak isteyebileceği birkaç kalem çeşidi kendisine sunuldu. O Cross’u tercih etti. Bunun üzerine kendisine ‘Bunu özür dileyerek söylüyoruz ama imza töreninden sonra bu kalem sizde kalamaz’ denildi. Obama ise göreve başlama belgesini imzaladıktan sonra ‘Maalesef bu güzel kalemin bende kalamayacağı söylendi’ diye espri yaptı. Bundan daha iyi bir olay olamaz. Biz de o kalemin özel bir koleksiyonunu satışa sunduk.”

Haberin Devamı

Mercedes gibi firmalar özel sipariş veriyor

İŞLERİNİN büyük bölümünün “iş hediyesi” dedikleri sektörden geldiğini ifade eden Markwell, “Mesela Lexus veya Mercedes gibi büyük bir firma bize geliyor, yeni bir araba lanse ettiklerini ve çalışanlarına veya müşterilerine kendi isimleri veya firmanın amblemi bulunan bir kalem hediye etmek istediklerini söylüyor. Bunlar çok büyük siparişler oluyor. Kalemi özelleştirmek son yıllarda giderek önem kazanan bir trend haline geldi” dedi.

Yıllık satışlarımız 135 milyon dolar

STEVE Markwell, Cross’un küresel çapta yıllık 130-135 milyon dolara yakın satışları olduğunu, bunun 100 milyon dolarının kalem işinden geldiğini belirterek, “2010’da satışlarımız bir önceki yıla göre çift basamaklı büyüme oranı gösterdi. 2011’de de büyümenin devam ettiğini görüyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!