Oluşturulma Tarihi: Nisan 19, 2005 01:42
Sezgin Mücevherat’ın patronu Hakan Sezgin, baba mesleği kuyumculuktan yola çıkıp 60 ülkeye ihracat yapabilen bir şirket yarattı. Yılda 10 ton gümüş işleyen Sezgin Mücevherat, şimdi ‘So Chic’ mağazalarıyla Türkiye ve dünyada zincir oluşturacak.
MÜCEVHERAT işinde ‘gümüşten’ hareketle farklı çizgi sergileyen Sezgin Mücevherat Gümüşçülük Sanayi A.Ş.’nin sahibi ve Genel Müdürü Hakan Sezgin, babasının 1950’lerde bir Ermeni ustadan öğrendiği sanatı uluslararası ticaretle buluşturmayı başardı. 60 ülkeye ihracat yapan firma şimdi uluslararası marka olma yolunda en önemli yatırımını yapıyor ve kendi kurduğu So Chic (çok şık) mağaza zincirinde çok büyük markaları buluşturuyor.
BABADAN AYRILDIM:
Hakan Sezgin şöyle başlıyor anlatmaya: ‘Rahmetli babam bu işe 1950’li yıllarda başlamış. Gümüş işini bir Ermeni ustadan öğrendi. Babamın Kapalıçarşı’da bir dükkanı vardı. Gümüş ve
altın mücevherler satardı. Ben de yaz tatillerimde yanında çalışırdım. Okul hayatı bittikten sonra ticarete atılmaya karar verdim ve babamla yollarımı ayırdım. Küçük bir sermaye ile ben de Kapalıçarşı’da bir dükkan açtım. Ben tamamen gümüşe odaklandım. Önceleri sadece turistik bölgelere mal satıyorduk. 1987’de Aksaray’da küçük bir atölye de kurdum. Daha sonra da yurtdışındaki fuarlara katılmaya ve küçük çaplı ihracat yapmaya başladım. Şu anda Avcılar’da 2 bin 250 metrekarelik bir fabrikaya ve Çemberlitaş’ta 750 metrekarelik bir yönetim merkezine sahibim. Yılda 12 farklı fuara katılıyorum. Yılda 10 ton gümüş işliyoruz.’
KRİZ SAYESİNDE:
Hakan Sezgin, kurduğu şirketi uluslararası geliştirme fikrinin büyük ölçüde ‘ekonomik krizler’den kaynaklandığını söylüyor ve şöyle konuşuyor: ‘Ekonomik krizler bize çok şey öğretti. İhracat çalışmalarımıza çok daha fazla ağırlık verdik. İşimizi büyütmeye yarayan en önemli fırsatları krizlerden çıkardığımız derslerle değerlendirdik. Esnaf zihniyetinden uzaklaşıp, markalaşma mantalitesine kavuşmamıza da bu krizler neden oldu. Onun haricinde de gerçekten çok yoğun çalışıyoruz.’
SO CHIC YAYILACAK:
Hakan Sezgin, yeni kurduğu ve hızla geliştirmeye başladığı So Chic mağaza konseptinin de sektörde ilk olduğunu söylüyor ve şöyle anlatıyor: ‘Başta Avrupa ülkeleri olmak üzere gümüş takıya yoğun ilgi var. Bu ilgi birkaç yıldır ülkemizde de kendini göstermeye başladı. Altının yatırım özelliğini yitirmesi yüzünden büyük şehirlerde kadınlar gümüş takıyı çok tercih ediyor. Gümüş sektörü de son dönemde işçilik kalitesini, üretim teknolojisini çok geliştirdi. Gümüş sektöründeki 55 yıllık toptan satış tecrübemizi perakendeye yaymak istedik. İstanbul’da 3, Antalya’da 2, Ankara ve Bodrum’da 1’er tane olmak üzere 7 So Chic mağazası açtık. Amacımız 2006 sonuna kadar 30 mağaza olmak. Sadece bu yıl 10 mağaza daha açacağız. Yurtdışında da yaymayı planlıyoruz. Türk Cumhuriyetleri’ne, Rusya’ya ve Balkan ülkelerine yönelik temaslarımız başladı.’
SEZGİN Mücevherat’ın sahibi Hakan Sezgin, ‘So Chic’leri tasarlarken öyle bir konsept yaratmalıydık ki gümüş alanında daha önce hiç yapılmamış bir şey olmalıydı. Tabii ki bu konsepti ortaya çıkarırken, dünyanın en ünlü markalarının gümüş mücevher distürübitörü olmamız da büyük bir avantaj sağladı. Yurtdışında bu konsepte benzer mağazalar var ama hiçbirinde So Chic’lerde olduğu kadar ürün ve marka çeşitliliği yok. Fiyatlar da öyle; So Chic’lerde 10 YTL ile 500 YTL arasında herkesin zevkine ve kesesine uygun gümüş takı bulmak mümkün. Hem kendi ürünümüz hem de ithal gümüş takılar satılıyor’ dedi.
Cironun yüzde 60’ı ihracattan geliyor SEZGİN Mücevherat, bu sektörün tasarım ve marka merkezi olan ülkelere de ihracat yapıyor. İtalya, Almanya, Fransa, Amerika, Kanada, Güney Afrika, Hollanda, İngiltere, Japonya, Karayipler önemli ihracat pazarları olmuş. Toplam 60 ülkeye ihracat yapabilen firma, 10 milyon
dolar dolayındaki cirosunun yüzde 60’ını da ihracattan yapıyor. Firmanın gümüş takıda Türkiye ve bölge ülkeleri için distribütörlük aldığı ünlü markalar arasında United Colors of Benetton, Sisley, Mexx, Esprit, Pierre Cardin, Joop, Marc O’polo, Chiemsee, Thomas Sabo ve Elle gibi devler var.
Dünya liderleri, Forum İstanbul için geliyor
EKONOMİDEN siyasete, teknolojiden stratejistlere kadar alanında dünyada genelinde söz sahibi olan uzmanlar Forum İstanbul çatısı altında İstanbul’da bir araya geliyor. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılacağı 4-6 Mayıs tarihleri arasında Swiss Otel’de gerçekleşecek Forum İstanbul’da; Türkiye’nin önündeki fırsatlardan ne kadar haberdar olduğu, Türkiye’nin AB’ye katılımının dengeleri nasıl etkileyeceği, bilgi toplumunun önemi ve bölge istikrarının nasıl korunacağı, bilim ve teknoloji politikalarının kalkınmaya etkisi, tarımsal teknolojiler ve gıda güvenliğinin nasıl sağlanacağı gibi konular tüm ayrıntılarıyla ele alınacak.
Gümüş ve altın draje üretiminde iddialıyız HELİS Draje Gadı Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, gümüş ve altın draje üretiminde uzmanlaşacak. 2004 yılında üretime başlayan şirket, ilk yıl 200 milyar lira ciro yaptı ve 5 kişilik ekibiyle draje sektörüne odaklandı. Şirketin sahibi Mahmut Demiryol, ‘Biz vizyonumuzu draje üretimi üzerine kurduk. Gaziosmanpaşa Küçükçöy’de 200 metrekarelik imalathanemizde üretim yapıyoruz. 22 ayar altın ve isteğe bağlı olarak farklı ayarlarda gümüş draje de üretiyoruz. Türkiye’de draje üreten firmalar aslında çikolatacı firmalardır ve çeşit olsun diye draje üretirler. Biz ise sadece draje üzerinde uzmanlaşmak için yola çıktık. Ayda 2 ton üretim yapıyoruz’ dedi.
İstihdamla imtihan tehlikeli kavşakta
İSTANBUL Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İTKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, binlerce küçük ve orta boy işletmenin yer aldığı tekstil ve konfeksiyon sektöründe bir süredir devam eden ‘maliyete bağlı rekabet sorunu’ için uyardı. İstihdamın lokomotifi sektördeki iş kaybının bütün toplum için önemini vurgulayan Orakçıoğlu, ‘Artık filmlerde görülen türden şehir suçları ara sokaklara kadar girdi. İşsiz ve eğitimsiz kitleler kentlerin içinde gettolar oluşturmaya başladı. İnsanınıza çalışarak kazanma hakkı vermediğiniz sürece suçun önüne geçemezsiniz’ dedi. İTKİB Başkanı Orakçıoğlu, Türkiye’nin istihdamını sırtlayan sektörün sorunlarına karşı duyarsız kalınamayacağını belirterek, ‘Ülke şehir suçlarıyla çalkalanıyor. Türkiye’nin istihdamla imtihanı tehlikeli bir kavşakta’ dedi.
Ekonomist’ten girişimciiçin ‘500 Yeni İş Fikri’
EKONOMİST Dergisi tarafından hazırlanan ve girişimcilere yeni fikirler veren ‘Yeni İş Fikirleri’ dergisi çıktı. Garanti Bankası’nın ana sponsorluğu ve Cisco Systems’in katkılarıyla hazırlanan dergi, Ekonomist’ten bağımsız olarak 5 YTL fiyatla satışa sunuldu. Gıdadan ayakkabı mağazacılığına, giyimden sağlığa, teknolojiden mobilyaya kadar çok sayıda iş kolunda verilen bayilik ve francising imkanlarının bulunduğu dergide çok özel bazı işlerle ilgili uzman analizleri de yer alıyor. Son dönemlerin en gözde iş kolları arasında gösterilen ‘çay evi’, ‘zeytin butiği’, ‘evlere ütü hizmeti’, ‘özel dedektiflik bürosu’, ‘ekstrem sporlar’, ‘kozmetik ve güzellik salonu’ bunlardan sadece birkaçı.