Güncelleme Tarihi:
200’ün üzerinde çeşidi bulunan Şölen, son yatırımını ise lokum için yaptı. 6 milyon Euro’luk yatırımla yeni bir hat kuran Şölen, çikolata kaplamalı lokum üretecek.
200 ÇEŞİT ÜRÜN
2013 yılını 650 milyon lira ciro ile kapatmak istediklerini ifade eden Şölen CEO’su Elif Çoban 2015 hedeflerinin ise 1 milyar lira ciroya ulaşmak olduğunu söyledi. Bayramda satışa çıkacak olan lokum ile yeni bir kategoriye girdiklerini ifade eden Çoban, yeni ürünleri ‘Lokkum’ hakkında bilgi verdi. Çoban, “Üzerindeki çikolata kaplaması dolayısıyla üst segmentte yer alan ve farklılık yaratan ürün için 6 milyon Eeuro’luk hat yatırımı yaptık. İlk defa kaplamalı olarak üretilen endüstriyel lokumlar, ‘LOKKUM’ adı ile üretilecek. El değmeden üretilen lokumlar önce Türkiye’de tanıtılacak” dedi.
Eylül ayında faaliyete geçecek olan Gaziantep’teki yeni tesis için yeni teşviklerin de etkisiyle 100 milyon liralık yatırım bütçesini 160 milyon liraya çıkarttıklarını belirten Çoban, şu anda üretim kapasitelerinin yıllık 260 bin ton seviyelerinde olduğunu söyledi. Şölen’in çikolata, çikolatalı ürünler ve şekerleme üretimiyle 2012 yılını 541 milyon lira ciroyla kapattığını vurgulayan Çoban, bu kategoride pazarın Türkiye’de 6.5 milyar lira büyüklüğe sahip olduğunu belirtti. Çoban, sektörün tamamının 2012 senesinde yüzde 7 büyüdüğünü, Şölen’in ise yüzde 32 büyüdüğünü söyledi. Çoban, 2013 ciro hedeflerinin ise 650 milyon lira olduğunu söyledi.
İkinci sırada
Bayram döneminde artan satışlarla birlikte Şölen’in ikramlık çikolata kategorisinde pazar payının yüzde 30’a yükselttiğini dile getiren Elif Çoban, “Hediyelik çikolatada yüzde 16’lık pay ile pazar ikincisi konumundayız. 3 yıl önce girdiğimiz ikramlık şeker kategorisinde ise yüzde 8’lik pazar payı ile üçüncü sıradayız” dedi