Güncelleme Tarihi:
2022’nin ilk çeyreğinde konsolide gelirlerini yıllık yüzde 24.8’lik artışla 9.5 milyar liraya yükselten Türk Telekom, sağlam finansal ve operasyonel performansını sürdürdü. Bu yılın ilk 3 ayında 561 milyon liralık net kâr elde eden Türk Telekom’un FAVÖK’ü ise yıllık bazda yüzde 8.2 büyüyerek 4.1 milyar lira oldu. 2022’nin ilk çeyreğinde 1.5 milyar liralık yatırıma imza attıklarını belirten Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etmek, 5G ve ötesi teknolojilerde öncü olmak ve teknoloji alanında katma değeri yüksek girişimleri desteklemek için ekosistemimizi güçlendirmeye kararlıyız” dedi.
GELİR 9.5 MİLYAR TL
Türk Telekom, 2022 birinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Türk Telekom’un konsolide gelirleri yıllık bazda yüzde 24.8 artarak 9.5 milyar liraya ulaştı. FAVÖK’ünü (Faiz, amortisman ve vergi öncesi kâr) yüzde 43.5 FAVÖK marjı ile yıllık bazda yüzde 8.2 büyüterek 4.1 milyar liraya ulaştıran Türk Telekom’un ilk çeyrekteki net kârı ise 561 milyon lira oldu. 2022’nin ilk çeyreğinde 1.5 milyar lira tutarında yatırım yapan Türk Telekom’un toplam abone sayısı 52.2 milyona ulaştı. Sabit genişbant abone sayısını 14.5 milyona çıkartan Türk Telekom’un fiber abone sayısı ise 10.3 milyonu aştı. Türk Telekom’un sabit genişbant tabanındaki fiber abonelerin payı ise geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 53.8’den yüzde 71.2’ye yükseldi. 2022’nin ilk çeyreğinde fiber ağ uzunluğunu 372 bin km’ye yükselten Türk Telekom’un fiber hane kapsaması da 30.6 milyona ulaştı.
KATMA DEĞERLİ TEKNOLOJİ
2022’ye iyi bir başlangıç yaptıklarına değinen Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etmek, 5G ve ötesi teknolojilerde öncü olmak ve teknoloji alanında katma değeri yüksek girişimleri desteklemek için ekosistemlerini güçlendirmeye kararlı olduklarını söyledi. Gündemde olan 5G ihalesi ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Önal, “İhale konusunda şartlar tam olarak oluşmuş değil. Dünyadaki 5G yolculuğu da henüz olgunlaşma serüveninde. Çin ve ABD’den 5G konusunda adımlar geliyor. Ancak Türkiye olarak 5G serüveninde yerli ve mili bir yol çizmeliyiz. Türk Telekom olarak Türkiye’nin yaklaşık 200 yılına tanıklık etmiş bir markayız. Eğer 5G serüvenine çıkacaksak çok büyük oranlarda bunu yerli ve milli teknolojilerle yapmalıyız. Bugün 5G ihalesi yapılırsa yerlilik oranı yüzde 7-8 seviyelerinde olur. Bu da asıl teknolojilerde değil yan ürünlerden gelir. Katma değerli teknolojilerle 5G sürecine girmeliyiz. Sıkı şekilde çalışılırsa 2-3 yıl içinde iyi bir programlamayla yerlilik yolculuğunu tamamlayabiliriz. Bu süre zarfında çalışılıp, teknolojiler konusunda ilerleme kaydedersek yüzde 70-80 yerlilik oranıyla 5G teknolojisine kavuşabiliriz. Böylece teknolojiyi üreten ülke olarak avantajlı olur, treni kaçırmayız. Bağımlı olmadan kendi teknolojilerimizle ilerleriz” ifadelerini kullandı.
SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME
YILIN ilk çeyreğinde Türkiye Varlık Fonu’nun (TVF) Türk Telekom’un çoğunluk hissedarı olduğunu hatırlatan Ümit Önal, “Önümüzdeki dönemde de şirketimizin operasyonel ve finansal performansını destekleyen çalışmalara imza atacağız. Küresel standartlarda sürdürülebilir büyümemize katkı sağlayarak yatırım profilimizi geliştirecek ve fırsatlara odaklanmaya kararlılıkla devam edeceğiz. Sağlam temelimiz, yeni koşullara çevik şekilde adapte olma yeteneğimiz ve teknolojik ilerlemeye yönelik tutkumuz; müşterilerimize, toplumumuza ve tüm paydaşlarımıza, stratejilerimizi etkin ve başarılı bir şekilde uygulamamızı sağlıyor” dedi. Önal ayrıca, hissedarlarına değer yaratma taahhütleri doğrultusunda, Genel Kurul’da 28 Nisan tarihinden itibaren hisse sahiplerine 4.95 milyar TL nakit temettü ödenmesine karar verildiğini vurguladı.
334 BİN NET ABONE KAZANIMI
2022 birinci çeyrekte hem faturasız hem de faturalı segmentinde toplam 334 bin net abone kazanımı ile beklentilerinin üzerinde bir performans kaydettiklerini belirten Ümit Önal, “Abone artışı ağırlıklı olarak 300 bin faturalı yeni abone kaynaklı olurken faturasız abone kazanımı da 35 bin olarak gerçekleşti. Faturalı ve üst tarifelere geçiş etrafında belirlediğimiz mobil stratejimizin başarısı, dengeli bir abone ve ARPU (Abone Başına Ortalama Gelir) büyümesiyle kendini ortaya koydu” ifadelerini kullandı.
‘BEN DE BTK’YA ŞİKÂYET EDİYORUM’
TÜKETİCİLERE gelen 0800’lü hatlardan gelen telefonlar hakkında da değerlendirmelerde bulunan Ümit Önal, “O telefonlar bana da geliyor. ‘Türk Telekom altyapısı ile hizmet veren...’ şeklinde başlayan telefonlar marka itibarını da zedeliyor. Beni de arıyorlar, dinliyorum ve doğrudan BTK’ya şikâyet ediyorum. Bunların en ağır şekilde cezalandırılması gerekiyor” diye konuştu.