Güncelleme Tarihi:
Bursa’nın hızlı trenle bulaşması için ilk kazmanın vurulacağını kaydeden Yıldırım, şunları söyledi:
“1953 yılında Bursa-Mudanya hattı o dönemde çıkarılan bir kanunla kapatılmıştı. Bursa’nın etrafına baktığımızda Bandırma, Bilecek, Eskişehir, Kütahya hepsinde demiryolu var. Bursa’nın demiryolunun olmaması büyük bir eksikliktir. Bu eksiklik yarım asırlık bir süreden sonra hükümetimiz döneminde nihayet sona eriyor.”
İkinci bölümü yapılacak
75 kilometrelik Yenişehir- Bursa etabının temelini atacaklarını ifade eden Bakan Yıldırım, bu hatta 15 tünel, 7 viyadük, 40 alt-üst geçit bulunduğunu ve oldukça yüksek standartlı bir tren yolu olacağını söyledi ve Bilecik’e olan ikinci bölümün ihalesinin 2013 yılının ilk aylarında yapılacağını vurguladı.
Siber güvenlik, ülke güvenliğiyle eşdeğer
BİNALİ Yıldırım, önceki gün bakanlığın internet sitesinin saldıraya uğramasına ilişkin ise şöyle konuştu: “Milli Güvenlik Kurulu’na (MGK) siber güvenlikle ilgili sunum yaptıkmıştık. Siber güvenlik, ülke güvenliği ile eşdeğer hale geldi. Çünkü artık internet yollarında, akıl yollarında, ticaret var, vatandaş işlemleri var. Turizm seyahat işleri var. Yani sanal ortamda gerçek hayatın bütün işlemleri yapılıyor” dedi.