Güncelleme Tarihi:
Geçen yıl 412 milyon lira yatırım yaparak 3 yeni bölge merkezi ve 502 yeni mağaza açtıklarını ifade eden BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç, 3 bin 839 yeni istihdamla BİM’in çalışan sayısını da 27 bin 637’ye ulaştırdığını dile getirdi. 2015 büyüme hedeflerinin ise yüzde 20 olduğunu belirten Aykaç, Türkiye’de 500 yeni mağaza açmayı hedeflediklerini söyledi. BİM’in 2015’te 450 milyon TL yatırım hedeflediğini kaydeden Aykaç, bunun 60 milyon TL’sini yurtdışı yatırımların oluşturacağını dile getirdi. Aykaç, “2014’te Fas’ta 59 yeni mağaza açtık. Bu ülkedeki mağaza sayısını 223’e çıkarttık. Mısır’da ise 2014 yılsonu itibariyle 81 mağazaya ulaşıldı. 54 mağaza daha açacağız. Yatırım için Kuzey Afrika ve Ortadoğu başta olmak üzere yakın coğrafyadaki ülkeleri inceliyoruz. Ayrıca, Türkiye’yi FİLE markası hazırlıklarımız devam ediyor. ‘File’ ile bu yıl 10 mağaza açmayı hedefliyoruz” dedi.
KARLILIK DÜŞTÜ
Geçen yıl enflasyonla mücadeleye katkı olarak ürün alış fiyatlarındaki artışı satış fiyatlarına yansıtmadıklarına değinen Aykaç, “BİM’in net kârı, düşen kâr marjı nedeni ile 395.3 TL düzeyinde gerçekleşerek 2013’ün gerisinde kaldı. BİM’in cirosu içinde özel markalı ürünlerin büyük payı bulunuyor. 2013’te 7.8 milyar TL olan özel markalı ürün satışları geçen yıl yüzde 24 artışla 9.8 milyar TL seviyesine çıktı. Günde 3.3 milyon tüketici mağazamızda alışveriş yapıyor. Türkiye’deki ailelerin yüzde 70’i yılda en az bir kez mağazamıza geliyor” dedi. Geçen yıl 12 aylık işlenmiş gıda enflasyon oranının Türkiye’de yüzde 13.2 olduğunu söyleyen Aykaç, “BİM mağazalarında ise bu oran yüzde 11.8’de kaldı” ifadelerini kullandı.