Güncelleme Tarihi:
Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, “2011 Türkiye’nin göğüs kabartan büyümesinin yanında Beymen de yüzde 30 büyümeyle hedeflerini aştı. Dünyada lüksü bırakın genel perakendede bile böylesi bir büyüme oranı yok. Global olarak büyük hatta kızkanılacak bir başarı” dedi.
2012’de de iddialı hedefler
Elif Çapçı, 2011 performansı ve 2012 yılı hedeflerine ilişkin şöyle konuştu: “Şu anda 1200 çalışanımız var. 2011’de 11 yeni mağazayı açarak toplam mağaza sayımızı 57’ye çıkardık. Beymen Club’da yüzde 71 büyüme kaydettik. 7 Beymen Club mağazası açtık. 2011 yılındaki performansın verdiği cesaretle 2012 yılı için yüzde 30 büyüme hedef koyduk. 500 milyon TL ciroya ulaşacağız ve 500 kişiye daha istihdam yaratacağız. Beymen Club ise yüzde 57 büyüyecek. 2012’de Beymen olarak dikkatli, ancak kötümser değiliz. Hızlı başlayan yeni sezon satışları geçen senenin yüzde 36 üzerinde bir grafik çiziyor.”
2012’de 10 mağaza açacaklarını hatırlatan Elif Çapçı, bunlardan birinin Irak’ın Erbil kentinde olacağını söyledi. Pek çok yatırımcının dikkatini çeken Erbil’e Türk bir ortakla girdiklerini belirten Çapçı, “Divan Oteli kompleksi içinde yer alacağız. Otel yatırımının da sahibi olan Elegan Grup ile yaptığımız ortaklıkla Beymen’i Kahire’den sonra yurtdışında ikinci bir şehre taşıyoruz. Nisan ayında mağaza açılacak” diye konuştu.
Oyun genişledi
Çikolata, eşarp, ayakkabı ve çantada Beymen markasının başarı kazandığını anlatan Çapçı, Beymen Bridal ve Beymen Shu’nun da oyun alanlarını genişlettiğini söyledi. Çapçı, şu bilgileri verdi: “Beymen Shu’da dünyaca ünlü bir çok markanın geniş ayakkabı, çanta ve aksesuar koleksiyonunun yanı sıra Beymen markalı ayakkabı ve çanta koleksiyonu da yer alıyor. İlk mağazamızı İzmir Alsancak’da açtık. 100 TL’den 1000 TL’ye bir fiyat aralığı var. Daha küçük formatıyla 5000 metrekare Beymen mağazalarıyla giremediğimiz lokasyonlara girmemizi sağlayacak.”
Ulaşılabilir lüks büyüyor
Yükselen ulaşılabilir lüks kavramının kriz dönemlerinde öne çıktığını vurgulayan Çapçı, “Markaların görünürlüğü, tüketicinin aklında kalma başarıları insanların lükse sahip olma isteğini artırdı. Önceden lüksü ‘ulaşılamayan’ bir kavram olarak gören kitleler lükse yöneliyor” dedi. Çapçı, Beymen’in bu doğrultuda Tory Burch, Marc by Marc Jacobs, Micheal by Micheal Kors gibi markalarla bu talebi karşılamaya çalıştığını belirtti.
Zorlu Beymen, markada daha ‘demokratik’ olacak
ELİF Çapçı, 2013’te açılacak Zorlu Beymen Mağazası’yla ilgili şöyle konuştu: “9 bin 500 metrekarelik bir alanda hizmet verecek mağazayı dünyaca ünlü mimarlık şirketi Michel Group tasarlıyor. Bu mağazamız, marka karması açısından çok daha demokratikleşme fırsatını tanıyacak. Türkiye’nin en büyük ayakkabı reyonuna sahip olacak mağaza, sergileme alanına dönüşebilecek duvarları, alışverişin dışında da içeride vakit harcama isteği uyandıracak sürprizleri, kitap, kahve ve kozmetik bölümüyle heyecan verici olacak.”