500 bin adedi aşacağız, Fiat’ın en büyük üretim üssü olacağız

Güncelleme Tarihi:

500 bin adedi aşacağız, Fiat’ın en büyük üretim üssü olacağız
Oluşturulma Tarihi: Kasım 18, 2006 00:00

Tofaş’ın yeni CEO’su Ali Pandır, göreve "Dünyada Fiat’ın en büyük üretim üssü olacağız" iddiasıyla başladı. Pandır, "550 milyon Euro’luk yatırımla devreye girecek Linea ve Minicargo projeleriyle Tofaş’ın üretim kapasitesi yıllık 360 bin adede yükselecek. 2-3 ay içinde belli olacak projelerle birlikte kapasitemiz 500 bin adedi aşacak, Brezilya ve Çin’i geçeceğiz" dedi.

1 KASIM’da Alfredo Altavilla’dan Tofaş’ın CEO’luğunu devralan Ali Pandır, yeni yatırım mesajı verererek görevine hızlı başladı. Pandır, Türkiye’nin Fiat’ın dünyadaki üç ana üretim üssünden biri olduğunu belirterek, "2-3 ay içinde belli olacak yeni projelerle Tofaş’ı Fiat’ın dünyadaki en büyük üretim üssü haline getirmek istiyoruz" dedi. Yeni Ducato’nın tanıtımı sırasında konuşan Pandır, 18 yıl aradan sonra Koç Holding’de yeniden görev almanın kendisi için gurur verici olduğunu söyledi. 26 yıldır otomotiv sektöründe çalıştığını ve uluslararası deneyimlerini bundan böyle Tofaş için kullanacağını söyleyen Pandır, "Bu beni çok heyecanlandırıyor" diye konuştu.

160 BİN ADETLİK YENİ PROJE: 550 milyon Euro’luk yatırımla devreye girecek Linea ve Minicargo projeleriyle Tofaş’ın üretim kapasitesinin 360 bin adete yükseleceğini ifade eden Pandır, şöyle konuştu: "Onaylanmış ve yürüyen yatırımlarla birlikte bugün Türkiye, Fiat’ın dünyadaki üç üretim üssünden biri haline geliyor. Biz yeni yatırımlar ve projelerle birlikte Tofaş’ı dünyadaki en büyük üretim üssü haline getirmeyi istiyoruz. Yeni projelerle birlikte Tofaş’ın kapasitesi 500 bin adedi aşarsa Türkiye üretimde Brezilya ve Çin’i geride bırakacak. Bunun içinde 150-160 bin adet kapasitelik yeni bir proje verilmesi gerekiyor. Bu önümüzdeki 2-3 ay içinde belli olacak."

YENİ PROJELER GÖRÜŞÜLÜYOR: Fiat’ın dünyada bir değişim içinde olduğunu ve sürekli yeni projeler geliştirdiğini kaydeden Pandır, "Fiat, üretimi Çin, Brezilya ve Türkiye olarak 3’e böldü. Artık Tofaş Fiat Auto’nun küreselleşmesindeki yeni yapısının bir parçası. Bu yüzden yeni projelerden Türkiye’de pay alacak. Bu projelerle ilgili görüşmeler sürüyor. Üretimin nerede yapılacağı, hangi ülkelere ihraç edileceği gibi konulara bakılıyor" diye konuştu.

DOĞRU ZAMANDA DOĞRU YERDE: Türkiye’de üretilen Linea’nın dünya tanıtımının İstanbul’da düzenlenen Auto Show Fuarı’nda yapıldığını da belirten Pandır, şöyle devam etti: "Tofaş, geçen yılın 10 aylık dönemine göre, binek otomobilde yüzde 16’lık bir artış gerçekleştirdi. İç pazardaki büyümenin yanı sıra, dış pazarda da önemli siparişler aldık. Olumlu gelişmeler bunlarla sınırlı değil. Piyasa ve ekonomik ortamın bize sunduğu avantajın yanı sıra pazardaki konumumuzu geliştirip, başka hamleler yaratacağız. El birliğiyle çok büyük hamleler, mesafeler katedeceğiz. Geçen yıl gerçekleştirdiğimiz 840 milyon dolarlık ihracatı, bu yıl sonunda yüzde 40 artırarak, 1.2 milyar dolara ulaştıracağımıza inanıyoruz. İhracat hedefimiz de 120 bin adet. Bu rakamla Tofaş tarihinin en yüksek ihracat rakamına ulaşacağız. Bu nedenlerden dolayı Tofaş olarak şu anda doğru zamanda ve doğru yerde bulunuyoruz."

Altavilla volanı döndürdü, aynı hızla devam edeceğim

TOFAŞ’ın yeni CEO’su Ali Pandır, yönetim şeklinde bir değişim olup olmayacağının sorulması üzerine, "Tofaş’ta genel olarak bir değişim var. Bir şirket belli bir ivme kazandıktan sonra o ivmeyi ileriye götürmek gerekir. Ben Tofaş’ı volana benzetiyorum. Altavilla ilk hamleyi verdi ve volan dönmeye başladı. Bende ekip olarak bu doğrultuda çalışmaya devam edeceğim" cevabını verdi. Pandır, ’Fiat Tofaş’taki hissesini artıracak mı’ şeklindeki bir soruya ise, "Ortaklık yapısını değiştirecek bir plan yok. Şu anda Fiat ve Koç arasında mutlu bir evlilik var. İki tarafta ortaklıktan memnun" dedi.

teklif Altavilla’dan

Ali Pandır, "CEO’luk teklifi kimden geldi’ sorusuna, "Alfredo Altavilla’yla uzun süredir tanışıyoruz. Uzakdoğudaki görevim sırasında sık sık biraraya geldik. Kendisi böyle bir teklifte bulundu. Ama tabi ortaklar birbirine haber vermeden hareket etmezler. Fiat tarafından başlayan bu gelişme Koç Holding tarafından da onaylandı" cevabını verdi.

Yeni Ducato 34 bin 990 YTL’ye Türkiye’de

İLK kez 1981 yılında piyasaya sunulan Fiat’ın hafif ticari araç sınıfındaki başarılı temsilcisi Ducato, 1.1 milyar Euro’luk bir yatırımla tamamen yenilenerek Türkiye’de piyasaya sunuldu. Şimdiye kadar 1.7 milyon adetlik bir satış rakamına ulaşan Ducato’nun yeni nesli, tasarımı ve sunduğu binek otomobil konforunun yanı sıra düşük işletim maliyetiyle dikkat çekiyor. Haziran ayında dünya tanıtımı yapılan yeni Ducato, Türkiye’de 34 bin 990 YTL’den başlayan fiyatlarla satılmaya başlandı. Fiat Style Center tarafından tasarlanan yeni Ducato, orijinal şekli ve dengeli hacmiyle kendine özgü yepyeni bir görünüme sahip. Yüksek hızlı trenlerin keskin aerodinamik hatlarından esinlenen yeni Ducato’nun tasarımı, dinamizm, kuvvet ve ayrı bir kişilik hissi uyandırıyor. Van, Şasi ve Minibüs versiyonları ile pazara sunulan yeni Ducato’da 4 farklı güçte motor görev yapıyor. Bu güç üniteleri şöyle sıralanıyor: 2.2 Multijet (100 beygir), 2.3 Multijet (120 beygir ve 130 beygir) ve 3.0 Multijet (157 beygir). Yeni 5 ya da 6 vitesli şanzımanlarla sunulan bu motorlar, düşük devir değerlerinde yüksek tork (250-400 Nm) sağlıyor.

Çin çok büyük bir pazar ama Türkiye daha avantajlı

ALİ Pandır, Tofaş’ın Fiat’ın en büyük üretim üssü olma hedefindeki rakipleri Brezilya ve Çin’e göre avantajlı yönlerinin sorulması üzerine ise şu yanıtı verdi: "Çin, otomotiv tarihinde pazarı en hızlı büyüyen ülke. Kendi pazarı çok büyük. Başka ülkelerde 15 yılda olan büyüme, Çin’de 3-5 yılda içinde gerçekleşti. 2 milyon adet olan pazar 5 milyon adete çıktı. Pazar her yıl yüzde 15 büyüyor. Bu yüzden Türkiye’nin Çin’le rekabet etmesi mümkün değil. Ancak, Türkiye’nin Çin karşısındaki en büyük avantajı, Avrupa’ya yakınlığı. Bu Türkiye’ye lojistik avantaj sağlıyor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!