Güncelleme Tarihi:
Karaca’nın Fine Pearl yemek takımları geçtiğimiz ay satışa sunuldu. Karaca bir aile şirketi. Malatyalı Arif Karaca tarafından 1973 yılında Eminönü’nde bir cam atölyesi olarak kuruldu. Son dönemde Emsan ve Jumbo’yu da çatısı altına alarak alanındaki iddiasını büyüten Karaca, 300 milyon liralık yatırımla Uzakdoğu’dan aldığı incileri dünyanın fark yerlerinde ürettirerek tüm üretim bandını değiştirdi. Türkiye’de 113, yurtdışında ise 29 mağazası ve toplamda 1100 satış noktası olan Karaca, son 1 yılda 12 milyon adet ürün sattı ve 850 milyonluk ciroya ulaştı. Karaca İcra Kurulu üyesi Sami Hotak, “Sektörümüzde Türkiye’de lideriz. Biz Türkiye’deki bu konumumuzu dünya markası olmaya taşımak istedik. Bir süre araştırmalar yaptık. Kadınlar için sofranın değeri çok önemli. Bunu da en güzel nasıl daha kaliteli ve cazibeli hale getiririz diye düşünürken inciyi üretimde kullanma fikri oluştu. Yapılan Ar-Ge çalışmaları sonucunda istediğimiz sonucu aldık. İlk etapta yaptığımız üretimlerde 50 ton inci kullanıldı” dedi.
1.1 MİLYAR TL HEDEFİ
Karaca’nın ürettiği Fine Pearl ürünlerini de dünyanın en önemli akreditasyon firması TÜV Rheinland onayladı. Hotak, 2017 sonunda yüzde 30’luk büyüme ve 1 milyar 100 milyon lira ciro hedeflediklerini söylerken, Fine Pearl yemek takımı üretiminin diğer üretime göre yüzde 25 daha maliyetli olduğunu ancak satış fiyatlarına bunu yüzde 15’lik bir oranla yansıttıklarını aktardı. Hotak, Karaca’nın Türkiye’deki mağazalarında dakikada 46 ürün satıldığını, Türkiye’de her yıl ortalama 600 bin düğün olduğunu, bunun 150 bininin evine Karaca yemek takımı alındığı bilgisini de veriyor. 2016 yılında 15 mağaza açan Karaca, yurtdışındaki mağaza sayısını da 29’dan 35’e çıkaracak. Hotak, Karaca’nın Fine Pearl yemek takımlarıyla Avrupa’daki satış noktalarını da hızla artıracağını anlattı ve “Avrupa’da zincir mağazalara da gireceğiz. Avrupa’da 50 noktaya ulaşmak istiyoruz” dedi.