Oluşturulma Tarihi: Mayıs 06, 2011 00:00
Makarna üreticisi Barilla, Türkiye’de piyasaya sürdüğü yeni ürünü Piccolini markası ile 50 milyon TL’lik pazar yaratmayı hedefliyor.
Barilla Türkiye, Afrika ve Ortadoğu Bölge Direktörü Güneş Karababa, “Ortadoğu ve Afrika’yı da biz yönetiyoruz. O bölgeye ürünler İtalya’dan gidiyor. O bölgelere üretim Türkiye’ye taşınabilir. İtalyanlar da bunu istiyor. Şu anda 100 bin ton olan üretim kapasitemizi 40-50 bin ton artırmamız gerekecek” diye konuştu.
Yüzde 6 büyüyecek
Güneş Karababa, İtalya’da 1877 yılında kurulan Barilla’nın 1994 yılında Türkiye’de de üretilmeye başlandığını, firmanın 2003 yılında tüm hisselerini aldığı Filiz Gıda’nın adını 2008’de Barilla Gıda olarak değiştirdiğini anlattı. Karababa, makarna, sosları ve gevrek ekmek ürünleriyle Türkiye’de bulunan Barilla’nın önümüzdeki dönemde tüm portföyünü tüketicilere sunmayı hedeflediklerini bildirdi. Karababa, 150 milyon
dolar ciroya ve 420 çalışana sahip Barilla Türkiye’nin, 34 ülkeden sorumlu olduğunu belirtti. Bu ülkeler için İtalya’dan yapılan tedariklerin yakın zamanda Türkiye’den gerçekleştirileceğini kaydeden Karababa, şirketin temel kuralının, şirketin kurucusu Pietro Barilla’nın “Çocuklarımıza yedirmeyeceğimiz hiçbir şeyi üretmeyeceğiz” sözü olduğunu ifade etti. Hiçbir üründe koruyucu madde kullanılmadığını, bunun da ürünlerin raf ömürlerini azaltması dolayısıyla maliyetleri artırdığını söyledi. Barilla’nın Piccolini markasıyla yüzde 25 sebze püresi içeren makarnayı piyasaya sunduğunu, bunun Türkiye’de bir ilk olduğunu dile getiren Karababa, hedeflerinin makarna pazarını yeni markalarıyla daha da büyütmek olduğunu kaydetti.