50 milyon dolara ulaşıyoruz, 18 bin metrekareye koşuyoruz

Güncelleme Tarihi:

50 milyon dolara ulaşıyoruz, 18 bin metrekareye koşuyoruz
Oluşturulma Tarihi: Kasım 21, 2005 00:00

Erenköy’de 1997 yılında açılan ilk mağaza ile Türkiye’de kitap ve müzik mağazacılığında çığır açan D&R, şu anda 39 mağazaya ulaştı. Tüm Türkiye’de toplam mağaza büyüklüğü’nün 7 bin 800 metrekareye ulaştığını belirten D&R Genel Müdürü Kürşat Demircioğlu, ‘Yeni açılacak mega store’lar ile 2006 sonunda 18 bin metrekarelik alana ulaşacağız’ dedi.

D&R’ların 100-750 metrekare arasında değişen büyüklüklerde olduğunu kaydeden Demircioğlu şunları söyledi: ‘Hedefimiz 1500-2500 metrekarelik mega mağazalar açmak. Eylül 2004’de açtığımız Beyoğlu İstiklal Caddesi’ndeki D&R bizim ilk mega mağazamız. Cevahir Alışveriş Merkezinde yakın zamanda bin metrekarelik bir mağaza açtık. 2006 Nisan sonuna kadar Ankara’da Tunalı Hilmi’de içinde kafeteryası bulunan 2 bin 500 metrekarelik, İstanbul’da Kanyon’da bin 455, İstinye Parkı’nda 1.300 metrekare büyüklükte mega mağazalar açacağız. Nisan sonuna kadar D&R’ların toplam büyüklüğü 13 bin metrekare olacak.’

KÜLTÜR MERKEZLERİ:

Demircioğlu, açılacak megastore’lar ile D&R’ları kültür merkezlerine dönüştürmeyi hedeflediklerini söyledi. Demircioğlu şöyle devam etti: ‘D&R’lar insanların aldıkları kitapları, dergileri oturup okuyacakları; cafelerin olduğu; sıkıştırılmış zamanlarla yaşayan şehir insanının hazır D&R’a uğramışken bir de sinemaya girip istediği bir filmi izleyebileceği sinemaların da olduğu kültür merkezleri haline dönüşecek. D&R mağazalar zincirini kültür merkezleri zincirine dönüştüreceğiz.’

YÜZDE 45 BÜYÜME:

Geçen yıl 30 milyon dolarlık bir ciro elde ettiklerini belirten Demircioğlu, ‘Bu yıl için ciro hedefimiz 50 milyon dolar. Bu geçen yılki ciroya kıyasla yüzde 40-45’lik bir artışa denk geliyor. Önümüzdeki yıllarda da benzer büyüme rakamlanına ulaşmayı planlıyoruz’ dedi.

TÜRKİYE’DE İLK OLDUK:

D&R’ların kuruluş öyküsünü Demircioğlu şöyle anlattı: ‘İlk 1997’de Erenköy mağazasını açtık. Türkiye’de o dönem olmayan bir konseti yurt dışı örnekleri inceleyerek Doğan Grubu olarak ortaya çıkardık. Başladığımızda rakipsizdik, hálá da öyleyiz. D&R’ları ilk açtığımızda gazete, dergi, kitap ve CD satışları yoğundu. DVD ve VCD’lerle evde sinema keyfi yaygınlaştı. Film satışlarımızda inanılmaz bir artış oldu. D&R’lara teknolojiyi soktuk. Elektronik ve elektronik aksesuar ağırlıklı ürünlere gamımızda geniş yer verdik. Bütün mağazalarımızda aynı dekoru kullanıyoruz. D&R alanında ilkleri gerçekleştiren, moda yaratan, rehber olan bir marka. Bugün D&R, kültür ve eğlenceyi bir araya getirerek bir yaşam tarzı haline dönüştü.’

Yabancıların da gözü piyasada

ŞU anda pazarda yabancı yatırımcı olmadığına işaret eden Demircioğlu, ‘Ancak pazarla yakından ilgileniyorlar, araştırma yapıyorlar. Çünkü perakende sektöründe giderek artan bir canlılık söz konusu. Bizle temas edenler de var. Alt yapı kurmanın zorluğu göz önüne alınacak olursa yabancı zincirlerin bu pazara biz olmadan girmesi zor gözüküyor. İstediğimiz koşullar da olursa yabancı ortaklığa sıcak bakıyoruz’ diye konuştu.

En çok satanlar Türk romanları ve Türkçe pop müzik albümleri

D&R’
larda en çok satılan ürünlerin kitap ve müzik ürünleri olduğunu kaydeden Demircioğlu şunları söyledi: ‘Kitapta Türk romanı, dünya romanı, deneme, macera en çok satan türler. Müzikte Türkçe pop, rock pop en çok satan albümler. En çok satan dergiler ise kadın dergileri, aktuel, haber dergileri, çizgi roman, mizah türleri. DVD satışları da ciromuzda belli oranda yer almaya başladı. Drama duygusal, macera aksiyon tercih edilen türler.’

Korsanı özel indirimlerle aşmaya çalışıyoruz

KORSAN
konusuyla ilgili olarak ise Demircioğlu ‘Korsan tüm piyasayı nasıl etkiliyorsa bizi de aynı ölçüde etkilemekte. D&R olarak korsan satışları önlemeyi bir sosyal sorumluluk kabul ediyoruz. Kampanyalar, promosyonlar ve özel indirimlerle, korsan yerine gerçeğini satın almayı çekici kılmaya çalışıyoruz’ diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!