50 medya devi ’zirve’ yapacak Türkiye’de yatırıma bakacak

Güncelleme Tarihi:

50 medya devi ’zirve’ yapacak Türkiye’de yatırıma bakacak
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 10, 2006 00:00

ABD merkezli Museum of Radio & Television-MT&R Uluslararası Konseyi, yıllık toplantı için Türkiye’yi seçti. 50 medya şirketinin CEO’ları 2.5 gün İstanbul’da sektörün geleceğini konuşacak. MT&R Başkan Yardımcısı Christy Carpenter, "Dünyanın her yerinden gelen yöneticiler Türkiye’de neler olduğunu görecek. Yatırım ve benzeri ilişkiler de gündeme gelecek" dedi.

DÜNYANIN en önemli medya yöneticilerini biraraya getiren Televizyon ve Radyo Müzesi’nin (Museum of Radio & Television-MT&R) Uluslararası Konseyi, dünya medyasındaki kilit sorunları bu yıl İstanbul’da tartışacak. Konsey, onuncu toplantısını 15-17 Eylül tarihleri arasında İstanbul’da düzenleyecek. Toplantıya Hurst Corporation’un CEO’su Victor Ganzi, Canwest Global Media CEO’su Leonard Asper gibi dünyanın çeşitli ülkelerinden medya yönetici ve patronları katılacak. Toplantının gala yemeğine, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da onur konuğu olarak katılacak.

YATIRIM İÇİN DE GELİYORLAR: MT&R Başkan Yardımcısı Christy Carpenter, bütün dünyadan 50 medya şirketinin CEO’larının 2.5 gün sürecek toplantı için Türkiye’ye geleceğini belirterek, onuncu toplantılarında dünyada medya şirketlerini etkileyen önemli konuları görüşeceklerini söyledi. Türkiye’de radyo ve televizyon alanında çok geniş bir sektör bulunduğuna ve bir sürü televizyon kanalı olduğuna işaret eden Carpenter, "Reklamların oranı medyanın büyümesi için sağlıklı bir ortam oluşturuyor. Türkiye’nin dışındaki medya gruplarının burada neler olduğuyla ilgili bilgisi var. Bu toplantıyla dünyanın her yerinden gelen bütün yöneticiler ilk elden Türkiye’de neler olduğunu görecekler. Muhtemelen yatırım amacı ve diğer türlü ilişkiler için de gelecekler" dedi.

JEOPOLİTİK ÖNEMİNİZ VAR: Carpenter, Türkiye’nin kültürel olarak geçiş yolu üzerinde bulunması ve jeopolitik önemi nedeniyle onuncu toplantılarını burada düzenlemeye karar verdiklerini aktararak, "Son yıllardaki ekonomik başarınız ve medyadaki reklam oranları önemli. Bu Türkiye’ye gelmenin ilginç bir zaman olduğunu düşündürüyor. Doğan Medya Grubu tarafından davet edildik. Doğan Grubu’nun Başkanı Aydın Doğan Uluslararası Danışma Kurulu’nun üyesi" diye konuştu.

TÜRK MEDYASI DA KONUŞULACAK: Uluslararası Danışma Kurulu toplantısında Türk medyasından Doğan, Ciner ve Doğuş Grubu’nun temsilcilerinin de bulunacağı bilgisini veren Carpenter, "Toplantıda konuşulacak birçok konu var. Türkiye’de medyada neler olduğuyla ilgili de bir panel düzenlenecek. Türkiye’de medyanın nasıl dönüştüğü de görüşülecek. Küresel medyadaki dönüşüm de tartışılacak. Teknoloji tüketiciye nasıl daha fazla kontrolü veriyor? İnsanların medyayı kullanma alışkanlıkları nasıl değişiyor? İzleyiciler artık artan oranda ne isterlerse ve ne zaman isterlerse alacaklar. Herhangi bir yer ve zamanda bunu yapabilecekler. Bütün bunlar kesinlikle medyayı dönüştürecek" diye konuştu.

En önemli sorun teknolojik değişikliğin benimsenmemesi

MEDYA sektöründe 30 yıllık deneyimi bulunan ve daha önce CBS gibi TV kanalları için çalışan Christy Carpenter, medyada en önemli sorunu teknolojinin getirdiği değişikliklerin benimsenememesi olarak görüyor. Carpenter, konuyla ilgili şunları söyledi: "Meyda şirketlerinin yıllar içinde radikal şekilde değişmelerini sağlayacak iş modelleri oluşturmaları gerekiyor. İnsanların kendi yollarıyla farklı ürünlere ulaşmalarının sağlanması, işlerini sürdürmeleri için önemli bir mücadele. Aynı zamanda medya şirketleri için sahip oldukları gücü insanlar arasında daha iyi anlama yaratmada kullanmaları konusunda bir mücadele var. Medya ve iletişim, artan oranda küresel hale geliyor."

Medya kuruluşlarıyla ilişkileri geliştiriyor

TELEVİZYON ve Radyo Müzesi Uluslararası Konseyi, 1995 yılında müzenin mütevellileri tarafından oluşturulmuş. Konseyin rolü, uluslararası düzeyde programların korunması, uluslararası programlarla müze içeriğinin zenginleştirilmesi, dünya genelindeki medya, eğlence ve iletişim endüstrileri liderleri arasındaki fikir alışverişinin ilerletilmesi ve bu liderlerin desteğiyle bir cemiyet oluşturulmasını teşvik etmek. Konsey aynı zamanda, iletişim liderlerini, kendi ülkelerinde benzer kuruluşlar oluşturmaya ve oluşacak bu kuruluşları müzeyle ve ABD’de bulunan uluslararası medya kuruluşlarıyla ilişkiler kurmaya teşvik ediyor. Konsey daha önce Roma, Berlin, Madrid, Paris, Londra, Viyana, Pekin, Cape Town ve Montreal’de toplandı. Bu ülkelerin başbakanları konsey toplantılarına eşlik ettiler.

Televizyon ve Radyo Müzesi nedir

1975 yılında, Willam Paley tarafından The Museum Of Broadcasting adı altında New York’ta kurulan müze, dünyanın tek televizyon ve radyo müzesi olma özelliğine sahip. Televizyon programlarının bir sanat değeri taşıdığı düşüncesinden yola çıkılarak kuruldu. Müzede, haber, drama, komedi, çocuk ve sanat programları, reality showlar, animasyonlar, belgeseller, reklamlar gibi 120 binden fazla program bulunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!