50 bin sürücüye 600 bin TL’lik park sürprizi

Güncelleme Tarihi:

50 bin sürücüye 600 bin TL’lik park sürprizi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 04, 2010 00:00

Parkomat uygulamasıyla İstanbul’un ana cadde ve sokaklarını değnekçilerden arındırıp, paralı otopark alanına dönüştüren İSPARK (İstanbul Otopark İşletmeleri), 2009 yılında 2 saat ücreti ödeyip, uzun süre kalan 50 bin sürücüye borç çıkararak, yeni yıl süprizi yaptı.

Bunda ödenmeyen park ücretlerinin toplamı 600 bin TL’yi bulması etkili oldu. 5 TL ile 20 TL arasında değişen otopark borcunu ödemeyenleri, tek tek belirleyen İSPARK’ın birikmiş alacağını tahsil etmek için başlattığı bu uygulamaya, araç sahiplerinin 2 saat park ücreti ödeyip, uzun süre kalmaları yol açtı.
Her 5 kişiden birinin araç sahibi olduğu İstanbul’da, araç sahiplerine çıkarılan otopark borçları İSPARK’ın 500 farklı cadde ve sokakta görev yapan 1700 personelinde bulunan el terminallerinden de öğrenilip, 10 noktadan ödeme yapılabiliyor. Peşin ödemelerde de yüzde 20 indirime gidiliyor. Ayrıca, İstanbul’daki 2 milyon 800 bin araç sahibi, İSPARK’ın internette oluşturduğu site üzerinden, plaka numaralarını girerek, park borcu olup, olmadığını sorgulayabiliyor.
Hedef 2 saati aştırmama
Tüm bu çalışmaları İstanbul trafiğini rahatlatmak ve park sorununu azaltmak amacıyla yaptıklarını savunan İSPARK Genel Müdürü Kadir Gurbetçi, “Şu anda İstanbul’da 2 milyon 800 bin araç var. Bu da her 5 İstanbullu’dan birinin araç sahibi olduğu anlamına geliyor. Bu araç yoğunluğunun etkisini en aza indirmeyi hedefliyoruz. Amacımız, İstanbullular’ın mecbur kalmadıkça araçlarını caddelere park etmesini önlemek ve yapılan park sürelerini 2 saatin altına çekmek. Avrupa ve Amerika’da bu süreye dahi müsade edilmiyor” dedi.
Ceza değil, borç tahsilatı
Yeni uygulamayla ana caddelerdeki yoğunluğu azaltmayı amaçladıklarını da söyleyen Gurbetçi, “Bu ceza değil, 2 saat parası ödeyip, uzun süre park alanını işkal edenlerden aradaki farkın talep edildiği bir borç tahsilatıdır. Bu da, İspark görevlilerinin, süre aşımında bulunan araçların plakalarını el terminallerine kaydetmeleriyle ortaya çıkıyor. Kesinlikle adreslere fatura gönderimi yapılmıyor. Borca faiz ya da caza uygulamasında da bulunulmuyor. Amacımız, ana carddelerde yapılan park sürelerini azaltmak. Ancak, park borcunu ödememekte direnen araç sahipleri hakkında ise yasal takip başlatılacak. Bu durumda, otopark borcuna
ek olarak icra masrafları, faiz ve icra vekâlet ücreti de ödemek zorunda kalınacak” diye konuştu.
İstanbul cadde ve sokaklarında 4 yıldan bu yana park hizmeti veren İSPARK’ın uyguladığı sistem, 1935 yılından bu yana Amerika’da, 1945’ten beri de Avrupa’da uygulanıyor. Sürücüler, park alanı olarak ayrılmış caddelerde yer alan parkmetreler aracılığıyla ödeme yapabildikleri gibi, kalacakları sürenin bedelini görevlilere de ödeyebiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!