Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Ocak 02, 2007 00:00
5 yılda 50 mağaza ve 20 bin metrekare hedeflediklerini anlatan Flo Ayakkabı Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Nihat Güneri, metrekare hedeflerini aştıklarını söyledi. Güneri, Türkiye’deki büyüme potansiyeline işaret ederek "3 yılda 150 mağaza açmayı hedefliyoruz. 2008’de de yurtdışında atağa geçiyoruz" dedi.
ZİYLAN Grup’a bağlı Flo Ayakkabı Alışveriş Merkezi, 5 yıllık hedeflerini metrekare bazında tutturdu. 5 yılda 50 mağaza ve 20 bin metrekare hedefleyen Flo, 2006’yı 40 mağaza ve 26 bin metrekarelik satış alanıyla kapatıyor. Flo Ayakkabı Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Nihat Güneri, yeni planlara değinerek, "Şimdi Türkiye’de 3 yılda 150 mağaza açmayı hedefliyoruz. Flo Spor ve Kids olmak üzere kategori mağazaları da açacağız. 2008’de de yurtdışında atağa geçiyoruz" dedi.
2001’DE BAŞLADIK: Mağazalaşma çalışmalarını 2001 yılında Ziylan’ın 5 outlet mağazasıyla başladıklarını anlatan Güneri, 300-400 metrekare olan ilk mağaza uygulamalarını 800 metrekare ve üzerine çıkardıklarını söyledi. Güneri, toplamda 26 bin metrekareye ulaştık, 40’ıcı mağazayı Gaziantep’te açtık. Şu anda en büyük mağazamız 2150 metrekare ile Bayrampaşa Carrefour’da" dedi.
2006’DA 16 MAĞAZA: 2006’da hızlı bir büyüme yaşadıklarına değinen Güneri, 24 olan mağaza sayısına 16 mağaza eklediklerini, 2007’de 15’i franchise olmak üzere 30 mağaza açacaklarını kaydetti. Alışveriş merkezleri açıldıkça çoğaldıklarını belirten Güneri, Flo’nun ayakkabı perakendeciliğine getirdiği en büyük farklılığın asiste edilen self-servis anlayışı olduğunu vurguladı. Güneri şunları söyledi: "Flo’da ürün çeşidi çok fazla. 1200-1300 farklı modelde ayakkabı, aksesuar, tekstil ürünleri, çanta var. Bu nedenle bizim yoğunluğumuz büyük ölçekli mağazalarda. Bundan sonra bin metrekare civarı mağazalar açacağız."
90 MİLYON DOLAR CİRO: 2006 yılını 20 milyon YTL ciro ile kapatacaklarını söyleyen Güneri "Türkiye’de yılda 220 milyon çift ayakkabı tüketimi var. Buna terlikler de dahil. Adet olarak pazar payımız yüzde 2.5 civarında. Yılda ortalama 1.2 milyon çift ayakkabı satıyoruz. 2007 için hedefimiz 1.8 milyon çift ve 90 milyon dolar ciro" şeklinde konuştu. Ziylan Grubu’na ait 11 markanın yanında, lisansına sahip oldukları markalarla yurtdışından ithal ettikleri 40 kadar markanın da mağazalarda satıldığını anlatan Güneri, ürünler içerisinde grup markalarının ağırlığının yüzde 40 olduğunu belirtti.
Yurtdışında ilk mağazayı açıyoruzOCAK ayında ilk yurtdışı mağazalarını Kazakistan’da açacaklarını açıklayan Nihat Güneri "Yurtiçinde 50 mağaza sayısına ulaştıktan sonra yurtdışına odaklanacağız. Kazakistan’da 5 yılda 3 mağaza açma planımız var. Doğu Avrupa, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Türki cumhuriyetlerde olacağız. 2008’den sonra ciddi atağa geçeceğiz" dedi.
Pazarın yüzde 84’ü kadınlarınNİHAT Güneri, dünya ayakkabı perakende pazarının yüzde 84’ünün kadın ayakkabılarından oluştuğunu söyledi. Güneri "Kadınlar erkeklere kıyasla, hem çok sayıda ayakkabıya sahip hem de fazla para ödeyebiliyor. Erkekler daha az alışveriş yaptıkları için iyi kaliteye ve markaya çok para ödeyebiliyor" dedi.