5 yılda 500 şubeye ulaşacak

Güncelleme Tarihi:

5 yılda 500 şubeye ulaşacak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2010 16:47

Domino's Pizza Türkiye Genel Müdürü Aslan Saranga, şu anda 150 olan şube sayısını önümüzdeki 5 yıl içinde 500'e çıkarmayı hedeflediklerini belirtirken, Türkiye'de evlere servis alanında çok büyük bir potansiyel bulunduğunu bildirdi.

Domino's Pizza'nın 150. şubesi Sirkeci'de açıldı. Açılışta konuşan Saranga, Türkiye'de 14 yıldır faaliyet gösteren Domino's Pizza'nın her geçen yıl şube sayısını artırdığını söyledi.

Saranga, 150 şubeden 100'ünün İstanbul'da bulunduğunu, bu yıl İstanbul dışında “muazzam” büyüdüklerini ifade ederek, “Şu anda 20 kentte varız. Yeni şubeler açmaya devam ediyoruz. Öncelikli olarak Mersin, Kırklareli, Kütahya, Bolu, Antakya, Isparta, Malatya, Gaziantep, Muğla, Şanlıurfa, Trabzon, İskenderun, Marmaris, Aydın, Gemlik, Didim, Zonguldak ve Ereğli lokasyonlarında şubeler açacağız. Bu bölgelerden ve diğer illerimizden gelen yoğun franchising talepleri var. 2011 sonunda 40 kentte olacağız” diye konuştu.

Yeni şubelerle birlikte ülke ekonomisi için yarattıkları değer ve istihdam rakamlarının da büyüdüğünü belirten Saranga, şu anda 2 bin 300 kişiye istihdam sağladıklarını kaydetti.

Saranga, önümüzdeki yılın kasım ayında 200 şubeye ulaşacaklarını ifade ederek, “Bu yıl 30 restoran açmış olacağız. Şube sayısını önümüzdeki 5 yıl içinde 500'e çıkarmayı hedefliyoruz. Şimdiden her dükkanın nerede, nasıl açılacağı belli. 500. şubeyi açtığımızda istihdam sağladığımız kişi sayısı 10 bine ulaşacak” şeklinde konuştu.

Alışveriş merkezlerinde yer almayı çok düşünmediklerini dile getiren Saranga, Türkiye'de bugüne kadar yaklaşık 50 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını, 2015'e kadar 100 milyon dolar daha yatırım yapmış olacaklarını bildirdi.

“MAHALLENİN PİZZACISI”

Aslan Saranga, “mahallenin pizzacısı” olmak istediklerini ifade ederek, “Bu yıl franchising için bine yakın talep aldık. Sadece 10'unu kabul ettik” dedi.
Türkiye'de pizza tüketiminin dünya standartlarının altında olduğunu vurgulayan Saranga, “Domino's Pizza'da müşterilerimiz yılda 3 defa alışveriş yapıyor. Türkiye nüfusunun yüzde 70'i evlere servis yapmamış durumda. Bu çok güzel bir potansiyeli ifade ediyor. Evlere servis alanında çok büyük bir potansiyel var” diye konuştu.

KRİZ DÖNEMİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Kriz döneminde tüketicilerde gözlemledikleri değişikliklerden birinin insanların dışarı çıktığında keyif alacakları ortamlarda bulunma ve uygun fiyatlı şeyler istemesi olduğunu belirten Saranga, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Bizim oturmalık siparişlerde artış oldu. İnsanlar özellikle hafta sonları eğlence için dışarı çıkmak yerine ailesiyle zaman geçirmek için evde kalmayı ve pizza gibi şeyler yemeyi tercih ediyor. Hafta sonları satışlarında artış oldu, hafta arası oturmalar arttı, iş yeri tüketiminde ise düşüş oldu. Öğleyin ise müşteri fiyata önem veriyor. Promosyon oranlarımız da arttı.”

Fast food ürünlerin fiyatlarında düşüşler olduğunu anlatan Saranga, 2-3 yıldır fiyatların pek artmadığını, 3 yıl önceki fiyata satış yaptıklarını söyledi.
Saranga, Domino's Pizza ürünlerinin, Türkiye'nin en zengin insanıyla en düşük gelir seviyesinin yediği ürünler olduğunu söyledi.Verilen bilgiye göre, Domino's Pizza'nın 150. şubesi yeni bir konsepte sahip. Türkiye'de ilk olarak Domino's Pizza Sirkeci'de uygulanan konsept, ilerleyen dönemde diğer şubelerde de hayata geçirilecek. Yeni konseptte geniş oturma grupları yer alıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!