Güncelleme Tarihi:
TAVUKÇULUK sektöründe 1963 yılından bu yana faaliyet gösteren Keskinoğlu, 2010 yılında kurduğu zincir restoranı Tavvuk’u büyütmek için düğmeye bastı. Şu anda Manisa ve İstanbul’da hizmet veren Tavvuk için bu yıl 20 şubeye ulaşmayı hedefleyen Keskinoğlu, 5 yıl içerisinde 100 restorana ulaşmayı planlıyor. Bu kapsamda uzun zamandır topladığı franchise taleplerini hayata geçirmeye başlayan Keskinoğlu, ilk franchise şubesini de 15 Nisan’da İstanbul Sarıyer’de açacak.
4 MİLYON DOLAR YATIRIM
Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, Tavvuk ile ilgili süreci şöyle anlattı: “2010’da girdiğimiz restoran sektörü bizim için yeni bir sektördü, tüketiciyi ve sektörü tanımak için ağır ama istikrarlı adımlarla ilerlemek istedik. Mönümüzü oturttuk. Salata, ızgara, çorba, piliç çevirme gibi ürünlerimiz var. 2 yıl içerisinde 4 milyon dolarlık bir yatırım yaptık, AR-GE çalışmalarına da önem verdik. Kendi piliç eti ürünlerimizi kullandığımız restoranlarımızda, Türk damak tadına uygun soslu ürünler geliştirdik. Şu anda mevcut mağazalarımızdaki performanstan memnunuz. Günlük 3 bin-3 bin 500 lira ciro yapıyor.”
9 ŞUBEYE ULAŞTI
Şu anda var olan 5 mağazaya ek olarak İstanbul’da 4 şube daha açmayı planladıklarını söyleyen Keskinoğlu, şunları söyledi: “Eyüp, Kağıthane ve Zincirlikuyu’da kendi mağazalarımız ve Sarıyer’deki franchise şubemiz hizmete girecek. Franchise sürecinde çok titiz davrandık, önce markamızı oturtmamız ve yatırımcıya karlı bir işletme sunabilmemiz önemliydi. İstanbul dışında ise Ankara, Bursa, İzmir, İzmit, Antalya, Konya, Adana, Antep ve Antakya illerinde franchise vermeyi planlıyoruz. Bu yıl için 20 şubeye ulaşıp, 5 yıl içerisinde de 100 şube hedefimiz var. Burada hem Türk damak tadına uygun bir fast food zinciri oluşturacağız hem de ürünlerimizin satış tonajını artıracağız.”
Piliç etinde kapasite artırdı
PİLİÇ eti ve ürünleri, yumurta, zeytinyağı, sağlık sarf malzemeleri, lojistik, doğal gübre sektörlerinde var olan şirketin performansı hakkında da bilgi veren Keskin Keskinoğlu, şunları söyledi: “Perakende yumurtada yüzde 70’e yakın pazar payımız var. Bu alanda pazar lideriyiz. Piliç etinde ise yüzde 9 olan pazar payımız yüzde 12’lere çıkacak. Piliç etinde ilk 3 büyük oyuncu arasındayız. En çok üreten yılda 200 bin ton kesim yapıyor. Biz de yaptığımız kapasasite artışıyla bunu yılda 170 bin tona çıkardık. İhracatta ise tüm sektörlerimizde geçen yıl 88 milyon dolara ulaştık. Bu yıl mevcut olduğumuz 75 ülkede, potansiyelimizi yükseltmeyi hedefliyoruz. İhracat hedefimizi 110 milyon dolara çıkardık. Yıl sonunda ise toplam ciromuz 1 milyar lira olacak.”
Beyaz ette işler iyi gidiyor
PİLİÇ etinde son günlerde işlerin artmaya başladığını ifade eden Keskin Keskinoğlu, “Balığın bitmesi, kırmızı ette yaşanan gelişmeler ile beyaz ete ilgi arttı. Ancak Türkiye’de kapasite düşüyor. Piliç etinde üretiminde her yıl yüzde 13-14 artış olurken bu yıl yüzde 6’larda kalacak. Türkiye’de her yıl 1 milyon 700 bin ton piliç eti üretiliyor. İhracatı ise yüzde 43 artışla 875 milyon dolar oldu. Bu da sektörün ihracat işini öğrendiğini ortaya koyuyor. Bunda en büyük etken Ortadoğu ülkelerinin Türkiye’den mal almaya başlaması oldu.
Rakamlarla piliç eti
* Türkiye’de 1.7 milyon ton piliç eti üretiliyor.
* Piliç eti üretiminde dünyada 9. sırada bulunuyor.
* Kişi başına tavuk eti tüketimi 19 kilogramı buluyor.
* Türk aileleri haftada iki kez piliç eti yiyor.
* Evine piliç eti giren ailelerin oranı ise yüzde 98’i buluyor.