Güncelleme Tarihi:
Chevrolet'in yeni modelleri / Foto-Galeri
Sohbet Chevrolet'in son iki yılda gösterdiği performanstan başlıyor. 2008 yılında sadece 5 bin 500 adet araç satabilen Chevrolet geçen sene bu rakamı 10 bin 400 adete çıkarmış, bu sene ise 17 bine ulaşacaklar.
Aydın, bu yükselişin altını çiziyor ve hiç bir markanın böylesi bir performans gösteremediğini iddia ediyor. İki yıldaki büyüme yüzde 152 olacak, gerçekten iyi bir oran. Bu arada pazar payı da yüzde 2.1'den yüzde 3.5'e çıkmış.
Büyümenin motorunu ise Chevrolet'in iki modeli üstlenmiş: Cruze ve Captiva.
Captiva'yı kullanmadım bilmiyorum ama Cruze'u denemiÅŸtim. Özellikle tasarımı çok dikkat çekici. Fiyatına göre de tatmin edici bir araç. Standart olarak sunulan donanımları ve aracın ÅŸekli piyasada çok beÄŸeniliyor. Â
DÄ°ZELÄ°NÄ°N OLMAMASI DEZAVANTAJ
Aydın, bu araçla kendi segmentinde yüzde 15'lik bir pazar payına ulaştıklarını anlatıyor. Üstelik bana göre bu aracın ciddi bir dezavantajı var: Dizel versiyonu yok.
Bunu Murat Aydın da kabul ediyor ve çarpıcı bir örnek veriyor:
"Bizim en çok araç satışının olduğu B ve C segmentinde dizel aracımız yok. Ve bu segmentte satılan araçların yüzde 55'i dizel. Onun için ulaştığımız satış rakamları bizce çok önemli."
Bence Cruze'un dizeli gelirse Türkiye'de çok satar. Murat Aydın'a göre de öyle. Ama boşuna beklemeyin, gelmeyecek. "Her güzelin bir kusuru olur" sözleriyle geçiştiriyor bu kısmı. Yurtdışında 1.7 litre ve 2.0 litre motor hacimli araçlarda dizel var fakat burada vergi dezavantajı nedeniyle fiyat çok yükseliyor.
5 YENÄ° MODEL GELÄ°YOR
Aydın, seneye 5 yeni model birden getireceklerini de söylüyor. Bunlar, Aveo Hatchback ve Aveo Sedan, Orlando, Camaro ve Cruze Hatchback... Orlando modeli ile de MPV denilen aile otomobili segmentine girecekler.
Bu arada önümüzdeki ay Cruze'un yeni bir versiyonu da gelecek. Şimdiye kadar 1.6 litre 113 beygir olan motor 1.6 litre 125 beygir olacak.
Murat Aydın yeni modellerle birlikte seneye 2010'da ulaşacakları rakamı da geçeceklerini ifade ediyor.
YÜKSELİŞİ SENE BAŞINDA TAHMİN ETMİŞTİ
Bu arada sene başında otomotiv sektörü ile ilgili genel beklentiler çok olumsuzdu. Otomotivciler yeni bir vergi desteği veya teşvik olmadan
sektörün çok zor duruma düşeceğine inanıyordu. Ancak sonuç hiç de beklendiği gibi olmadı.
Burada aklıma Murat Aydın'ın sene başında yaptığı tahmin aklıma geliyor. Sektörün aksine pazarın genişlemesini bekliyordu. Bunu da bir kez daha açıkça vurguluyor...
"Pazarın düşmeyeceğini bekleyen tek kişi bendim. Şöyle baktım: Aralıkta ÖTV bitmesine rağmen rekor satış vardı. 'Demek ki kriz psikolojisi bitti' diye düşündüm. Ee ekonomide olumsuz birşey bekleniyor mu, beklenmiyor. Siyasette önemli birşey yok. Tamam işsizlik yüksek ama onlar da zaten araba almıyor. Herkes 400-450 bin derken ben minimum 550 bin dedim ve siparişleri de ona göre verdik. Sonuçta pazar bizim beklentimizi de geçti, 750 bine gidiyor."
ELEKTRİKLİ ARAÇ SENEYE GELİYOR
Son dönemde elektrikli araçlar kamuoyunun gündemini giderek daha fazla meşgul etmeye başladı. Normal. Tüm markalar elektirikli versiyonlarını birer birer ortaya çıkarmaya başladı. Chevrolet ise Volt modeli ile bu konuda öncü markalardan. ABD'de satışı başlamak üzere, Avrupa için ise tarih 2001 sonu.
Murat Aydın'ın Volt'un çalışma prensibi olarak altını çizdiği bir nokta var: Volt'ta iki ayrı motor bulunuyor. Birincisi malum, elektirikli motor. Menzili 150 km civarı.
İkincisi ise benzinli motor. Ancak bu motor tejkelrleri döndüren motor değil, aksine elektirikli motorun çalışmasını sağlıyor, onu şarj ediyor. Yani elektirikli motorun menzili bitse de araç yine çok az bir emisyonla elektrikli motorla gitmeye devam ediyor.
'Yani', diyor Aydın, 'sadece şehir içinde değil şehirlerarası yolculuklarda da kullanılabilecek bir model geliştirdik. Mevzuatt uygun olur olmaz da Türkiye'ye getireceğiz."