Güncelleme Tarihi:
Klasik Otomobil Rallisi İstanbul'dan geçecek
Avrupa'nın en eski Klasik Otomobil Klübü Motor Union tarafından 1931 yılından beri düzenlenen Klasik Otomobil Rallisi'nin rotası tarihinde ilk kez Türkiye'den geçecek. 12 ülkeden 55 klasik otomobilin yarışacağı 6 bin 440 kilometrelik bu rallinin son durağı İstanbul olacak. 17-27 Eylül tarihleri arasında yapılacak olan Klasik Otomobil Rallisi'nin güzergahı Liege-İstanbul-Liege arasında gerçekleşecek. Klasik otomobiller 17 Eylül tarihinde Belçika'nın Liege kentinden hareket edecek ve 21 Eylül'de Türkiye sınırına girecek.
TURCAS PETROL DESTEKLİ
Tam 4 gün Türkiye'de kalacak olan Klasik otomobiller ve sahipleri, Türkiye'nin en güzel köşelerine tanıklık etme fırsatı bulacak. Klasik otomobil sürücüleri Bursa, Balıkesir, Edremit yolunu takip ederek Asos'a gidecek ve bir gece burada kalacak. 24 Eylül sabahı ise Çanakkale feribotuyla seyahat edecek otomobiller, Yunan sınırına vararak Türkiye'den ayrılacak.
Belçika'dan başlayacak dünyaca ünlü Klasik Otomobil Rallisi'nin Türkiye ayağının ana sponsorluğunu ise Turcas Türkpetrol üstleniyor. 1996 Ekim ayından itibaren şirketin tamamını devralan Tabaş yabancı ortağı Conoco ile birlikte altyapı çalışmalarını tamamladı ve yeni bir imaj programı da başlattı. 1996 yılı Ekim ayından beri yaklaşık 10 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirten Turcas Murahhas Üyesi ve Türkiye Klasik Otomobil Derneği kurucularından Kaya Baban, bu organizasyona Turcas'ın sponsor olma nedenini Ebru Baki'ye anlattı: ‘‘Klasik otomobil konusu bize çok cazip geldi. Çünkü kıyafetiyle, renkleriyle, logosuyla Türkpetrol'ün geçmişten beri ülkemizde özel bir konumu var. İmaj açısından eski otomobilleri ve eski istasyonları temsil ediyor. Bizim geçmişimizle bağlantı kurabilecek eski otomobiller. İnsanı geçmişe götürüp nostalji yaşatıyor. Ayrıca bunlar milli servet ve korunması gerekiyor. Bizim sektörümüzle yakından bağlantılı. Bundan sonra Turcas Türkpetrol başka rallilere de sponsor olacak. 29 Ekim'de Türk Klasik Otomobillerinin katılacağı bir rallinin düzenlenmesi planlanıyor. Türkpetrol bu ralliye de sponsor olacak.''
KEYİF RALLİSİ
Spor tiplerinin en yaşlısının 1965, salon tipin de en yaşlısının 1968 model olan bu araçların ralli arabası değil, nostaljik, eski keyif arabaları olduğunu belirten Baban, her otomobilin kendi sahibi tarafından kullanılacağını söyledi. Çeşitli yaş gruplarından oluşan sürücüler arasında beş tane de kadın sürücü bulunuyor. Yanlarında kopilotlarında bulunduğu sürücüler özellikle doğanın hakim olduğu yollardan gitmeyi ve keyif rallisi yapmayı amaçlıyor.
Turcas Türkpetrol bu servislerin tüm akaryakıt ve yağ ihtiyaçlarını kendi servislerinde karşılayacak. Dereköy sınırından Türkiye'ye girecek araçlar Kırklareli'ndeki Türkpetrol istasyonunda mola verecek. Bakımları yapıldıktan ve ihtiyaçları karşılandıktan sonra ise İstanbul'a doğru yola çıkılacak.
Citroen Xsara modeli ile iddialı
Citroen yeni modeli Xsara ile atağa geçiyor. 10-17 Eylül tarihleri arasında Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtımının ardından Avrupa'da satışa çıkacak Xsara, Türkiye'ye de gelecek. Citroen'in Türkiye distribütörü Baylas Otomotiv'in ithalatını yaptığı Xsara Aralık ayında pazara sunulacak.
Aralık ayında yapılacak otomobil fuarıyla birlikte satışa sunulacak Xsara'nın ilk aşamada 1.6, 1.8 lt. motorlu 3 kapı, 5 kapı ve break modelleri ithal edilecek. Gelecek yıl ise Xsara'nın 2.0 motorlu modeli piyasaya sunulacak.
Fransız yetkililerin satış fiyatlarını açıklamadığı Xsara'nın Almanya'daki satış fiyatının 26 bin mark seviyesinde olacağı tahmin ediliyor.
Citroen'in küçük modeli Saxo ile orta-üst sınıf modeli Xantia arasında bulunan Xsara, Citroen'in sert çizgiler taşıyan modellerinden farklı özelliklere sahip. Xsara, daha yumuşak hatlarıyla dikkati çekiyor. Ayrıca lüks otomobillerde bulunan bazı aksesuarlar, orta sınıf bir otomobil olan Xsara'da yer alıyor. Yağmur sensörü, yan airbag Xsara'da opsiyonel olarak bulunuyor.
Xsara'nın Frankfurt'taki uluslararası tanıtımından önce Fransa'nın Strasbourg kentinde yapılan test sürüşlerine katıldık. Xsara, değişik çizgisi ve güvenliğiyle tam not aldı.Xsara'nın tüm Citroen modellerinde olduğu gibi yol tutuşu mükemmel. Virajlarda, yüksek süratlerde bile otomobil yol çizgisinden kopmuyor. Birbirinden bağımsız süspansiyon sisteminin uygulandığı otomobilde, arka tekerleklerde hareket ederek güvenli sürüşü sağlıyor.
Xsara'nın bir başka özelliği de yeni uygulanmaya başlanan tamponlar. Xsara'nın tamponları tek bir parçadan oluşmuyor. Böylece herhangi bir çarpmada, sadece zarar gören parçalar değişiyor. Bu da sürücüyü yüksek maliyetlerden kurtarıyor.
Suzuki Swift yenilendi
Yenilenen Suzuki Swift Türkiye'de satışa sunuldu. 1998 model 5 kapılı GLX ve sedan GLX Swiftler, genç ve dinamik yapısıyla dikkati çekiyor. Satış fiyatı 1 milyar 938 milyon lirayla 2 milyar 236 milyon lira olan yeni Swiftler, 13 Eylül 1997 tarihinden itibaren Suzuki bayilerinde test edilebilecek.
Geniş bagajı, katalitik çevreci motoru, bağımsız süspansiyon sistemi, aerodinamik dış tasarımı olan
Swift'te içeriden ayarlanabilen elektrikli kapı aynaları, elektrikli ön camları, darbelere karşı koruyucu yan barları, merkezi kilit sistemi, immobiliser standart olarak bulunuyor.
Swiftler, Suzuki'nin Avrupa'daki tek fabrikası Macaristan'da üretiliyor. İhracata yönelik üretim yapan fabrikanın kapasitesi 55 bin adet. Türkiye'de satışa sunulan Swiftler, Macaristan'daki fabrikadan ithal ediliyor.
2 bin 500 dolara dünya turu
Motor Union tarafından düzenlenen ralliye katılmak için 2 bin 500 dolar ödemek yeterli. Araç sahipleri bu fiyata tüm dünyayı tanıma fırsatı bulabiliyorlar. Özellikle rota boyunca denizin, yeşilin hakim olduğu yollar seçiliyor. Kültürel etkileşime de katkısı olduğu savunulan bu ralli en son 1995 yılında düzenlendi. Bu yıl ilk kez Türkiye sınırından geçecek Klasik Otomobil Rallisi'ne Tofaş da katkıda bulunacak. Birtakım istasyonlarda mekanik arızalara yardımcı olacak Tofaş'dan başka, bu ralliye Swiss Otel, Kent Gıda ve yarış hakkında yayınlarında sürekli bilgi verecek olan Power FM'de alt sponsor oldu. Ayrıca araçların Türkiye sınırından geçmesiyle birlikte Türkiye'den 5-15 klasik otomobil bu araçlara eşlik edecek ve onları sınırdan uğurlayacak. Ayrıca bir sağlık ekibi Türkiye sınırından itibaren dört gün boyunca yarışçıları takip edecek.
Rover'den 21'inci yüzyılın ‘‘Mini''si
Rover Group, 21'inci yüzyılın ‘‘Mini''sini Birmingham'da üretmeye karar verdi. Yeni mini 2000'li yılların başında Rover Group'un Birmingham'daki Longbridge fabrikasında üretilecek. Uzun bir zaman sürecinden sonra alınan bu kararla, Rover otomobil pazarındaki payını artırmayı planlıyor. 1997 yılının ilk altı ayında Rover, 250 bin 382 adet araç satışı ile 1996 yılının aynı dönemindeki satışlarına oranla yüzde 5'lik bir artışı gerçekleştirdi. Aynı dönemdeki ihracat artışı geçen döneme göre yüzde 10 artarak toplam satışların yüzde 55'ine ulaşırken, Rover otomobilleri MGF ve Mini satışlarının oranı ise yüzde 6 olarak gerçekleşti.
Tofaş'ta devir teslim
Tofaş Oto Ticaret'te devir teslim gerçekleşti. 27 yıldır Koç Holding'te çalışan ve 10 yıldır Tofaş'ın Genel Müdürlüğü'nü yapan Uğurman Yelkencioğlu emekliye ayrıldı. Uğurman Yelkencioğlu görevini İtalyan Dr. Carlo Dappiaggi'ye teslim etti. Dappiaggi, Tofaş Oto'nun Murahhas Azası oldu. Böylece Tofaş'ta hisse değişimi sonrasında yapılması beklenen bir dizi değişikliğin ilk adımı atılmış oldu.1963 yılından bu yana Fiat Holding'te çalışan Dappiaggi son olarak Fiat Auto Nederland'ın İdare Müdürlüğü görevini yürütüyordu.
KISALAR
NİSSAN yeni modellerini İzmir Fuarı'nda sergiledi. Nissan Otomotiv'in Pick-Up 4x4, Terrano II TDI modeli, Primera, Infiniti I30 ve Pathfinder 4x4 modelleri büyük ilgi gördü.
YÜCE Auto İzmir Fuarı'nda Felicia ve Combi modellerinin yanı sıra yeni Oktavia modelini tanıttı. Türkiye'de yeni pazara sunulacak Oktavia'da çift hava yastığı, klima ve ABS standart olarak bulunuyor.