5. Vites

Güncelleme Tarihi:

5. Vites
Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 1998 00:00

Ufuk SANDIK
Haberin Devamı

Otomobilde zamsız vergi için son 4 gün

Dört gün sonra 1 Ocak 1999'tan itibaren otomobil vergileri yüzde 77.8 oranında artacak. Böylece sıfır kilometre otomobile sahip olmanın maliyeti yükselecek.

950 kg ve aşağısı otomobiller için geçerli olan en düşük Taşıt Alım Vergisi 123 milyon 370 bin liradan 219 milyon 351 bin 860 liraya çıkarken, en yüksek Taşıt Alım Vergisi ise 264 milyon liradan 469 milyon 534 bin liraya çıkacak.

Yeni yılla birlikte otomobil kullanmanın maliyeti de artacak. Taşıt pulu olarak bilinen Motorlu Taşıtlar Vergisi, 1 Ocak 1999'dan itibaren yüzde 77.8 yükselecek. Motorlu Taşıtlar Vergisi ocak ve temmuz aylarında iki taksitte ödeniyor.

Bu vergi 950 kg. ve aşağısı otomobiller için 13 milyon 510 bin liradan 23 milyon 980 bin liraya çıkacak. Ağırlığı 1801 kg. ve üstü olan otomobiller için uygulanan en yüksek Motorlu Taşıtlar Vergisi ise yeni yıldan itibaren 137 milyon 510 bin liradan 244 milyon 492 bin liraya yükselecek.

Opel Frontera'ya yeni yüz

İlk kez 1991 yılında Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Opel'in 4x4 aracı Frontera, 1998 sonbaharında tamamen yenilendi. Yeni Frontera daha güçlü motoru, yumuşak hatlara sahip dış tasarımı ve konfor özellikleriyle dikkati çekiyor.

İngiltere'nin Luton fabrikasında üretilen yeni Opel Frontera, Avrupa ile aynı anda Türkiye'de de satışa sunuldu. Yeni Frontera'nın 3.2 litre 24 subap V6 motoru 205 beygir güç üretiyor. 3000 devir dakikada 290 Nm tork çıkışı sağlayan Ecotec motor, aracın 0'dan 100 km'ye 9.7 saniyede hızlanmasını sağlıyor.

Yeni Frontera, hareket halindeyken saatte 100 km'ye kadar olan hızlarda, tek bir düğmeye basılarak iki çekerden dört çekere geçebiliyor. Kısaltılan dingil mesafesi sayesinde zor eğimler ve dik tepeler daha rahat aşılıyor.

ABS, hava soğutmalı ön ve arka disk frenler, çift hava yastığı, kapı içi çelik barlar, yüksek ayarlı ve aktif gergili ön emniyet kemerleri, yükseklik ayarlı arka emniyet kemerleri, kilitli diferansiyel, otomatik ön poryo kilidi ve immobilizer yeni Frontera'da standart olarak bulunuyor.

1.2 milyara özel otomobil yaratın

Hiç kimsenin sahip olmadığı bir otomobile sahip olmanın maliyeti 600 milyon lirayla 1.2 milyar lira arasında değişiyor. Almanya'dan ithal edilen çeşitli aksesuarlarla, içi ve dışı diğerlerinden farklı otomobiller yaratmak mümkün. Otomobili tümüyle değiştiren bu aksesuarlar arasında ön ve arka spoiler, kanat, yan etekler, radyatör ızgarası, far konvertörleri, çelik alaşımlı susturucular, alüminyum depo kapağı, vites topuzları, el freni kolları, pedal setleri, cam ve kapı kolları, yarış koltukları vb. bulunuyor. Ayrıca software tuning ile otomobillerde mekanik bir modifikasyon yapılmadan güç ve tork artışı sağlamak da mümkün. Benzinli ve dizel otolarda yaklaşık 2 bin Alman Markı'na beygir gücü 50 Ps'ye kadar artırılabiliyor. Alman Zender ve Digi-Tec firmalarının Opel, Volkswagen, Audi, BMW, Alfa Romeo ve Mercedes otomobiller için ürettiği aksesuarların satışını Türkiye'de Key Otomotiv yapıyor.

Otomotiv sektörü krizlere alıştı

Ekonomik krizden en fazla etkilenen sektörlerin başında otomotiv geliyor. Kriz nedeniyle satışlar bıçak gibi kesilirken, kış ve Ramazan'ın da etkisiyle durgunluğun daha da artması bekleniyor. Otomotivde yaşanan durgunluğun yeni yılın ilk üç ayında da hissedileceği tahmin ediliyor. Bu yıl sonunda 300 bini yakalaması beklenen otomobil satışlarının gelecek yıl 270 binlere inmesi bekleniyor. Otomotivciler, hedeflerini bu tahminlere göre yapıyorlar.

Otomotivde yaşanan krizin nedenleri arasında yüzde 150'lere varan yüksek faizler ilk sıralarda yer alıyor. Birçok tüketici, otomobil satın almak yerine yatırımlarını faizle değerlendirme yoluna gidiyor. Hatta ay başında otomobil siparişi verenler bile, otomobillerini 15-20 gün boyunca repoda değerlendirdikten sonra otomobillerini teslim alıyorlar. Birçok sektör yetkilisi otomobil sektörünün en büyük rakibi olarak bu yüksek oranlı faizleri gösteriyor.

Otomotiv sektörü 90'lı yıllarda krize alıştı. 1998 yılı sonlarında etkisini hissettirmeye başlayan bu krizden önce otomotiv sektörü 1994 yılında büyük bir kriz yaşamıştı. Otomobil satışlarının patladığı yıl olan 1993'ten sonra gelen bu ani kriz, sektörü hazırlıksız yakalamıştı. Kriz sonrasında ise sektör uzun bir süre toparlanamamıştı.

Ancak ‘‘94 krizi’’ ile ‘‘98 krizi’’ arasında bir fark var. O da sektör temsilcilerinin artık krizlere alışık olması. 1994’den önce bu denli ciddi bir krizle karşılaşmayan sektör, 94'deki krizde hazırlıksız olmasına karşı ayakta kalmayı başarmıştı. Şimdi sektör, krize 94’de kazandığı tecrübeyle giriyor. Kriz yönetimini bilen ve uygulayan, yeni pazarlama stratejileri geliştiren otomotiv sektörünün, bu krizi 1994'den daha kolay atlatacağını umuyoruz.

BOSCH'un Mavi Noktası Blaupunkt 75'inci yılını kutluyor. Oto müzik sistemleri ve araç bilgi sistemleri üreten Blaupunkt'un, yıllık 5 milyon oto radyo üretimi ve dünyada 7 bin çalışanı bulunuyor. Avrupa’nın ilk oto radyosunu 1932’de üreten Blaupunkt, bugüne kadar 70 milyon radyo üretti.

NİSSAN Motorsports, Türkiye Pist Şampiyonası N+ kategorisinin birincisi, ikincisi ve üçüncüsü, Türkiye Ralli Şampiyonası A7 sınıfı şampiyonu ve kategori 2 ikincisi oldu.

JETPA ‘‘Uluslararası Proton Merdeka Pist Yarışı’’nda takım halinde birinci oldu. Jetpa adına yarışan Malezyalı pilot Jerry Sk Ng 64 otomobilin katıldığı yarışta bir numara ile start aldı.

İKİ Tekerlekli Araç Üreticileri Derneği kuruldu. Kuruluş çalışmaları tamamlanan derneğin üyeleri arasında, Beldeyama, Honda, Kuralkan ve Peugeot firmaları bulunuyor.

RENAULT'nun 3 yıldır geleneksel olarak düzenlediği Açık Kapı Festivali'nin bu yılki talihlileri belli oldu. Yapılan çekilişte talihliler 3 Renault Megane Wagon, 2 çift kişilik Paris seyahati ve 3 Sony dev ekran televizyon kazandılar.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!