5. Vites

Güncelleme Tarihi:

5. Vites
Oluşturulma Tarihi: Ekim 19, 1998 00:00

Ufuk SANDIK
Haberin Devamı

Dağa taşa tırmanmak için 38 trilyon harcadık

Türkiye'de satılan 4x4 arazi araçlar arasındaki rekabet giderek kızışıyor. Hem şehir içinde hem de şehir dışında kullanılabilinen, güvenlik ve konforlarıyla otomobilleri aratmayan arazi araçları, erkekler kadar kadın sürücüler tarafından da tercih ediliyor.

Yılın Ocak-Eylül aylarında toplam 3 bin 180 adet arazi aracı satıldı. Fiyatları 10 milyar lirayla 15 milyar lira arasında değişen ithal arazi araçları için yaklaşık 38 trilyon lira harcandı.

JAPONLAR YARIŞTI

Arazi araçlarında en büyük rekabet Japonlar arasında yaşandı. Özellikle Honda, Nissan, Toyota ve Suzuki'nin arazi araçları en fazla satan markalar oldu. Honda CRV 812 adetle ocak-eylül aylarında en fazla satılan arazi aracıydı. Honda'yı, 627 adetle Nissan'ın, 586 adetle de Suzuki'nin arazi araçları izledi. Nissan Terrano marka aracı 353 adet satılırken, Pathfinder 242 adet, Patrol ise 32 adet sattı. Suzuki'nin arazi araçları arasında en fazla satılan modeli Vitara oldu. Suzuki Vitara ocak-eylül döneminde 441 adet satılırken, Samurai 137, X-90 ise 8 adet satılabildi.

Bugün pazarda 13 markanın toplam 23 modeli satılıyor. Pazara giren modellerin sayısı ise her geçen gün artış gösteriyor. Pazarda 3 ayrı modeli bulunan Nissan, sadece Amerika'da satılan yeni modeli Infiniti Qx4 modelini de ithal etmeye başladı.

Konfor arttıkça yakıt tüketimi de artıyor

Reklamlarda ve kataloglarda yazılan yakıt tüketim rakamlarına fazla güvenmeyin. Otomobil üreticilerinin özel şartlarda elde ettiği bu rakamlara, gerçek yol şartlarında, trafikte ulaşmak mümkün değil. Özellikle şehir içinde, motor soğukken, yakıt tüketimi fabrika verilerinin 1 misline çıkabiliyor. Otomobil üreticileri, yakıt tüketim rakamlarını belirlerken otomobilde bulunan klima, elektrikli cam, merkezi kilit, radyo-teyp, telefon gibi elektrikli aksesuarları dikkate de almıyorlar. Ancak bunlar yakıt tüketimini artıran unsurların başında yer alıyor. Buna bir de agresif otomobil kullanımı ve üst bagaj eklenirse, yakıt tüketimindeki kara deliklere yenileri ekleniyor.

KISA-KISA

SADECE Türkiye'de dünya için üretilen Megane Wagon, bir deneme konvoyu ile Anadolu turuna çıktı. ‘‘Megane Wagon Deneme Konvoyu’’ Türkiye'nin farklı bölgelerindeki 16 şehre uğrayarak, yaklaşık 5 bin km. yol katederek Anadolu'yu adım adım dolaştı.

OPET Cumhuriyet'in 75'inci yılının kutlandığı bu günlerde; Türkiye'de pekçok değerli bilim adamı, sanatçı ve politikacı yetiştiren Darüşşafaka Lisesi'nin 125'inci Yıl etkinliklerine sponsor oldu.

SHELL, I. Uluslararası GAP'98 Fuarı'na katıldı. Yüzlerce sanayici, işadamı, esnaf, çiftçi, yatırımcı ve yabancı şirket temsilcilerinin katıldığı fuarda Shell, madeni yağ ürünlerini sergiledi.

AUDİ A3 Alman Ekonomi Bakanlığı'nın resmi nitelik taşıyan ‘‘1998 Federal Ürün Dizaynı’’ ödülünü aldı. Dizayn Konsey'i tarafından iki yılda bir verilen bu yarışmaya sadece daha önce dizayn alanında ödül almış olan ürünler aday olabiliyor.

Honda 2000'e S2000’le giriyor

50'inci yılını kutlayan Honda, 2000 yılına S 2000 ile girecek. SSM (Sports Study Model) baz alınarak geliştirilen S 2000, Honda'nın 2000 yıllardaki spor otolara olan bakışını da gösteriyor. Bu iki kişilik aracın 2.0 litrelik DOHC VTEC motoru 240 beygir güç üretiyor. 1999 baharında dünya pazarlarına sunulacak.

Kartal Kargo ticari araç gibi

TOFAŞ, hem otomobil hem de ticari araç isteyenler için özel olarak geliştirdiği Kartal Kargo'yu satışa sundu. Otomobil boyutlarındaki Kargo, aynı zamanda bir ticari araç. Kartal Kargo üretilirken arka koltuklar kaldırıldı, yan camlar metal plakalarla değiştirildi. Sürücü kabini ve bagaj arasına ayırıcı bir panel yerleştirildi.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!