5.Vites

Güncelleme Tarihi:

5.Vites
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 03, 1998 00:00

Ufuk SANDIK
Haberin Devamı

Yerli yapım havadar taksi

Türkiye'de ilk yerli sermayeli otomotiv firmasının sahibi olan Hasan Yurdakul, İngiliz Morgan spor otomobilinin bir benzeri Maral'dan sonra şimdi de ‘‘yazlık taksi’’ üretti.

Türk teknisyenleri tarafından geliştirilen ve tamamiyle el yapımı olan ‘‘Summer Taxi’’ (Yazlık Taksi) turistik bölgelerde hizmet verecek. 2.5 aylık bir çalışma sonunda üretilen yazlık takside, Tofaş-Şahin'in motor mekanik aksamı kullanılmış.

3.70 cm uzunluğunda, 1.52 cm enindeki yazlık taksinin yüksekliği ise 1.70 cm. İniş ve binişin kolaylıkla yapılabildiği takside 1.6 lt. 86 beygirlik Şahin motoru bulunuyor.

Turistik bölgeler için geliştirilen ve üretilen yazlık taksinin ilk müşterisi Antalya'da Naturland Tatil Köyü oldu. Hasan Yurdakul, aldıkları 10 adet siparişin ilkini geçen hafta teslim ettiklerini söyledi.

Tofaş yetkili servislerinden, servis hizmeti alınabilmesi için Şahin motor mekaniğini kullandıklarını ve hiçbir parçanın modifiye edilmediğini belirten Hasan Yurdakul, taksinin turistik ve sıcak bölgelerde turistlere hizmet verilebilmesi için özel olarak tasarlandığını bildirdi.

Hasan Yurdakul, taksi şoförlerinin güvenliği için yolcu bölümüyle şoför bölümünü birbirinden ayıran bir muhafazanın bulunduğu bir taksi üzerinde çalıştıklarını söyledi. Yurdakul, kısa bir süre içinde bu yeni taksinin üretimine geçebileceklerini belirttti.

Trafik bilginiz, işinizde kariyerinizi etkileyebilir

Lycar elastan ipliklerinin üretici firması DuPont'un ilginç bir uygulamayla trafik kazalarını önlemeye çalışıyor. Trafik kazalarını önlemek için tüm dünyadaki DuPont personeli yılda bir kez sürüş testinden geçerek, bir dizi sürücü eğitimine tabi tutuluyor. Aynı program gereği DuPont'un Türkiye Ofisi'nde de personele yönelik trafik eğitim programı düzenleniyor. Trafik ile ilgili teorik ve uygulamalı olarak uzmanlar eğitim seminerleri veriyorlar. Sürücü ehliyeti olanlar ise verilen eğitimde direksiyon bilgilerini tazeliyorlar. Ayrıca çalışanlara ilk yardım konularını kapsayan kitapçıklar veriliyor. Bir DuPont çalışanı herhangi bir kaza geçirmesi halinde, kaza raporu 24 saat içinde şirket merkezine bildirmekle yükümlü bulunuyor. Bu kazanın detayları, hatalar ve yapılması gerekenler daha sonra bir rapor halinde dünyanın her yerindeki DuPont çalışanlarına iletiliyor.

Nasıl bir sürücüsünüz?

1- Trafik sıkıştığında telaşa kapılır mısınız?

2- Direksiyondayken trafikteki haklarınız konusunda ısrarcı olur musunuz?

3- Otomobil kullanırken sizinle birlikte seyahat edenlerin uyarılarını dikkate alır mısınız?

4- Araç kullanırken yaptığınız süratin yasal sınırlar içerisinde olup olmadığına en iyi siz mi karar verirsiniz?

5- Ani duruş ve kalkışlara karşı hoşgörülü davranır mısınız?

6- Cadde boşken trafik ışıklarını dikkate almadan hareket eder misiniz?

7- Kontrolsüz kavşaklarda direkt geçiş yapar mısınız?

8- Trafikle dalga geçme şansı yaratır mısınız?

9- Gece karşıdan gelen araç uyarılarınza rağmen uzunlarını kapatmıyorsa, sizde aynı şekilde ona karşılık verir misiniz?

* Eğer bütün sorulara verdiğiniz yanıt ‘‘evet’’ ise trafik kuralları bilgilerinizi yeniden gözden geçirin. Trafiğe çıktığınızda rahat olun, hatayı karşıda değil biraz da kendinizde arayın.

* Eğer bütün sorulara verdiğiniz yanıt ‘‘hayır’’ ise siz iyi bir sürücüsünüz. Trafikte örnek alınacak bir sürücüsünüz.

Michelin'in logosu Bibendum 100 yaşında

Michelin lastikleriyle özdeşleşen Bibendum logosu 100'üncü yaşını kutluyor. En küçük bisiklet lastiğinden, en büyük uçak lastiğine, (hatta uzay mekiği lastiklerinin tek üreticisi) tüm ürün gruplarında lastik üreten Michelin'in sevimli lastik adamı Bibendum'un doğumgünü tüm dünyada olduğu gibi İstanbul'da da kutlandı. Lastik dünyasının kilometre taşları

1985 Eclair (Şimşek) isimli otomobil Paris-Bordeaux yarışında ilk defa hava ile şişirilmiş lastik kullandı.

1908 Ağır vasıta araçlarında ilk defa çift lastik kullanımını Michelin tarafından gerçekleştirildi.

1923 ‘‘Le Confort’’ adı ile ilk düşük basınçlı lastik kullanımı ve 15.000 km. ömürlü otomobil lastiği üretildi.

1929 ‘‘Micheline’’ adı verilen ilk demiryolu lastiği kullanılmaya başlandı.

1937 Yüksek hızda sürüş kontrolünü artıran ilk düşük serili lastik ‘‘Pilote’’ üretildi.

1938 Kauçuk ve çeliğin ilk defa birarada kullanıldığı ‘‘Metallic’’ üretildi.

1946 Dünyanın ilk radyal lastiği üretildi.

1959 İlk radyal iş lastiği üretildi.

1979 Radyal lastikler Formula 1 yarışlarında ilk defa kullanıldı.

1981 Airbus A300, Boeing ve Mirage III uçaklarında ilk kez radyal lastik kullanıldı.

1987 Radyal lastik ilk defa motosikletlerde kullanıldı.

1994 Lastiğin yuvarlanma direncini düşüren silika teknolojisi sayesinde ‘‘Enerji Lastiği’’ (Çevreci Lastik) üretildi.

1997 İlk renkli lastik Coraldo üretildi.

Peugeot İran'da 205 üretecek

Alfa Romeo 156'ların 99 modelleri satışa sunuldu. 1.6 lt.'den, 2.5 lt.'ye kadar farklı motor seçenekleriyle satışa sunulan Alfa 156 modeli, sürücü ve kontrol edilebilen ön yolcu hava yastığı, yangın önleme sistemi, EBD'li ABS sistemi, darbe emici gövdesi ve darbe emici destek barları gibi güvenlik önlemleriyle dikkati çekiyor.

Trafik ışıklarına zarar vermenin cezası 1 milyar

Ankara'da trafik lehvaları ve trafik ışıklarına zarar vermenin cezası artırıldı. Ankara Büyükşehir Belediyesi, kavşak mikropresörlü kumanda cihazına zarar verenlere bir milyar lira ceza kesecek. Kavşaklarda meydana gelen kaza sonucunda trafik işaret ve cihazlarını tahrip edenlerin, yeni tespit edilen fiyat listesi üzerinden, cihazların değerlerini ödeyecekler. Kazaya sebebiyet verenlerin cihazların tamiri için gönderilecek personel, araç ve gereç için gündüz 5 milyon lira, gece 7 milyon lira, tatil günlerinde de 8 milyon lira ek masraf ödeyecekler.

Trafikte ‘‘cana’’ verilen zararın küçük cezalarla geçiştirildiği Türkiye'de, ‘‘mala’’ verilen zarara büyük ceza verilmesi oldukça düşündürücü.

Mikropresörlü kumanda cihazı: 1 milyar lira

Butonlu sinyal verici 200'lük: 700 milyon lira

Oto sinyal verici 200'lük: 60 milyon lira

Yaya sinyal verici 200'lük: 40 milyon lira

Tekli sinyal verici 200'lük: 20 milyon lira

Oto sinyal verici 300'lük: 100 milyon lira

Yaya sinyal verici 300'lük: 70 milyon lira

Tekli sinyal verici 300'lük: 30 milyon lira

Deve boynu sinyal direği: 60 milyon lira

Standart sinyal direği: 25 milyon lira

Direk kapağı: 400 bin lira

Sigorta kutusu: 3 milyon lira

Flaşör: 40 milyon lira

OTO KISA

KONYA Sanayi Holding bünyesinde bulunan Türkiye'nin ilk oto yedekparça grossmarketi ve hızlı tamir servisi Konya'da hizmete girdi. Grossmarkette, her türlü otomobille ilgili yedekparçalar ve aksesuarlar bulunurken, aynı zamanda tamir hizmeti de verilecek.

BAYLAS Otomotiv'de bayrak değişimi. Citroen otomobillerinin Türkiye temsilciliğini, 1995 yılı itibariyle yürüten Bayraktar Holding kuruluşlarından Baylas Otomotiv Genel Müdürlüğü'ne Derya Kartoz vekaleten atandı. Genel Müdürlük görevinde daha önce Mustafa Sivri bulunuyordu.

LASSA'nın tüketici kampanyasına katılan talihliler hediyelerine kavuştular. Türkiye çapındaki Lassa bayilerinde düzenlenen kampanyada büyük ödül Toyota Avensis'in yanısıra, 10 adet Philips 81 ekran televizyon, 100 adet Philips cep telefonu ve kupon gönderen ilk 10 bin kişiye t-shirt dağıtıldı.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!