Güncelleme Tarihi:
Renault, bu pistte her yıl dünyayı 450 kez dolaşıyor
Renault, Paris'in güneyinde bulunan test merkezindeki pisti Aubevoye'de yılda 18 milyon kilometre yol testi yapıyor. Böylece, Renault her yıl test için çevresi 40 bin kilometre olan dünyayı 450 kez dolaşıyor. 1983 yılında kurulan ve 480 kişinin çalıştığı pistte, yeni geliştirilen otomobiller çeşitli testlere tabii tutuluyor. Otomobillerin yol tutuşu, performansı, fren sistemlerinin test edildiği bu merkezde otoyol, şehir yolları ve arazi yollarından oluşan çeşitli pistler bulunuyor. Renault, arazi araçlarını test etmek için bu merkezde dağ yollarının canlandırıldığı yeni bir pistin inşaasını da gerçekleştiriyor. Yeni pist 2000 yılında hizmete girdiğinde Aubevoye Test Merkezi'nde çalışanların sayısı 600'e yükselecek.
SIKI GÜVENLİK
Çok sıkı güvenlik önlemlerinin alındığı bu test sahasının yeri özel olarak seçilmiş. Askeri bir havalanın yakınında olan test sahasının çevresi, tel örgüler ve duvarlarla örtülmüş. Dışarıdan otomobil casuslarının ve gazetecilerin fotoğraf çekmesini önlemek için test pistinin çevresi ağaçlar ve askeri kamuflaj ağlarıyla gizlenmiş. Askeri havaalanına yakınlığı nedeniyle, askeri uçakların dışında bölgede uçuş yasağı bulunuyor. Bu nedenle test pistindeki araçların helikopter ve uçakla fotoğraflarının çekilmesi önleniyor.
Test Merkezi'nin yerini gizli tutan Renault, merkezin bulunduğu köye ve yollara özellikle tabela koymamış. Hatta, askeri bir üs gibi korunan bu test sahasının yerini, Renault'nun genel merkezinde çalışanlar bile bilmiyor. Bu nedenle, bu tesise yaptığımız ziyareti, Renaultcular yolu bulamadıkları için gecikmeli olarak gerçekleştirdik.
KOPYALAMAK KAZANMAKTIR
Bu merkezde yol testlerinin yanı sıra titreşim, dayanıklılık, aerodinamik, havalandırma ve ısıtma testlerinin yapıldığı laboratuvarlar bulunuyor. Bu laboratuvarlarda Renault'nun ürettiği araçların testleriyle birlikte rakip firmaların otomobilleri de test ediliyor. Hatta, laboratuvarlarda Renault araçlardan daha fazla rakip otomobillerin test edildiğini gördük. Bu durumu Merkez yetkilisi Philippe Heurteuent, zamanlarının en büyük kısmını rakip firmaların markalarını incemekte geçirdiklerini belirterek açıkladı.
Philippe Heurteunent, rakip markaları incelemenin amacını ‘‘Kopyalamak kazanmaktır’’ sözleriyle ifade ediyor. Rakiplerde en iyi varsa onu kopyaladıklarını böylece, rekabet edebilir düzeye geldiklerini belirten Heurteunent, rakiplerle takas usulüyle otomobillerini değiştirdiklerini söyledi. Heurteunent, Japon otomotivcilerin kopyalama işlemini ilk yapan firmalar olduğunu da sözlerine ekledi.
Otoda magnezyum dönemi
OTOMOTİV firmaları ürettikleri araçların ağırlığını azaltmak için yeni hafif metal arayışındalar. Hafif bir metal olan alüminyumu otomobillerde kullanmaya başlayan otomotivciler şimdi de magnezyumu keşfettiler. Alüminyuma alternatif gösterilen magnezyuma olan talep giderek artmaya başladı. Otomotiv sektöründeki magnezyuma olan talebin yılda ortalama yüzde 14 oranında büyüyürek 2000 yılında 100 bin tona ulaşması bekleniyor.
Magnezyum alaşımları otomotiv sanayiinde, yapısal malzeme olarak önemli bir potansiyele sahip bulunuyor. 1970'lerin ortalarından beri bir çok sektör tahminlerinde otomobiller için dökme parçalarda magnezyum metaline talebin hızla büyümesi bekleniyordu.
Ancak magnezyum fiyatlarının alüminyuma göre yüksek olması ve magnezyum üretiminin otomobil üreticilerinin ihtiyaçlarına cevap verememesi nedeniyle, bu tahminler son zamanlara kadar gerçekleşemedi.
Bunun üzerine otomotiv firmaları kendi magnezyumlarını kendileri karşılamak için harekete geçtiler. Ford Motor geçen yıl Avustralya'daki bir magnezyum projesine yatırım yaparken, Volkswagen İsrail'deki bir magnezyum üreten şirkete ortak oldu. General Motors'da Kanada ve Norveçli firmalarla magnezyum metali için uzun dönemli satış anlaşmaları yaptı.
Otomobil firmalarının bu girişimlerinin önümüzdeki bir kaç yıl içinde üretim kapasitelerinde önemli artışlara yol açacağı bekleniyor. Dünyadaki toplam magnezyum üretim kapasitesinin bu yıl 480 bin ton, 2005 yılında ise 900 bin tona yükseleceği tahmin ediliyor.
Otomobiller sessizleşiyor
GÜNÜMÜZDE motorlu araçların çevreye verdikleri zarar hava ve ses kirliliği olarak görülüyor. Otomotiv firmaları motorlu araçların çıkardıkları zehirli gazları en aza indirmek için çalışmalar yaparken, diğer taraftan da sessiz otomobiller üretmeyi hedefliyorlar. Otomotiv firmalarının bu konuda yaptıkları çalışmalar meyvelerini vermeye başladı. Bugün bir otomobil, 1970'li yıllarda 6 otomobilin çıkardığı sese eşit gürültü yaratıyor. 1970'de otomobilin dış sesi 82 desibelken 1995'de bu 16 desibele kadar geriledi. Hedef 2000'lerde bunu 8 desibele indirmek. Bu gerçekleştiği taktirde gürültü yüzde 50 azalacak. Otomobilin içindeki gürültü ise 20 yıl içinde 5 desibel düşürek 4 katı azaltıldı. Motor gürültüsü ise 5-6 desibel düşerek 2 katı azaldı. Gürültünün ana kaynağı olarak yol ve otomobilde bulunan parçaların titreşimi gösteriliyor. Motor ve şaşi en fazla gürültüye yol açan kaynaklar olarak ilk sırada yer alırken, bunları rüzgar sesi ve vites kutusu gürültüsü takip ediyor. Otomobilde gürültü yapan kaynakları azaltmak için daha iyi malzeme kullanmak ve daha iyi tasarımlar yapılması gerekiyor. Otomotiv firmaları bunun için özel kauçuklar ve çeşitli yalıtım malzemeleri kullanıyorlar.
Volvo'dan ‘hava perdeli’ otomobil
GÜVENLİ otomobiller konusunda dünyada haklı bir ünvana sahip olan Volvo, yeni modeli S 80'i tanıttı. Volvo, bu yeni otomobilde iki yeni güvenlik teknolojisini ilk kez uyguladı. Whiplash Korumu Sistemi (WHIPS) ve Hava Perdesi (IC) güvenlikte yeni bir kavram yaratıyor. WHIPS, düşük hızla ve arkadan gelen çarpmalar sonucu meydana gelen ve kafanın ileri-geri sallanmasından doğan yaralanmalara karşı, etkin koruma sağlıyor. Hava perdesi ise yandan gelen darbelere karşı ön ve arka koltuktakiler için başa ve boyuna yönelik bir güvenlik yaratıyor. Volvo S 8 modelinin 2.81 twin turbo motorlu T6 versiyonu Türkiye'de satışa sunulacak. 272 beygir gücündeki otomobilin fiyatının 145 bin mark olması bekleniyor.
TOYOTASA tarafından her yıl gerçekleştirilen Teknisyen Beceri Yarışması'na yetkili satıcılarda servis hizmeti veren ve Toyotasa'nın eğitim programını tamamlamış 103 teknisyen katıldı. Yarışmada birinci olan teknisyen Bahreyn'de ve Japonya'da yapılacak yarışmalarda Türkiye'yi temsil edecek.
ESKİ Londa Asfaltı ve Merter Çevre yolu bağlantılı olan Merter Açık Otopazarı büyük ilgi görüyor. 75 dönüm arazi üzerinde kurulan 10 bin araç kapasiteli otopazarında pazar günleri otomobil, cumartesi günleri ticari araç alım satımı gerçekleşiyor.
CHRYSLER Kamyon A.Ş. tanıtımını ilk kez Haziran 97'de gerçekleştirdiği AS 8 litre serisi damperli araçlarını bu kez üst yapılı olarak kullanıcıların beğenisine sunuyor. 24 Valfli olan Hino motorlu burunsuz araçlar üzerine yaptırılan itfaiye, tanker, asfalt distribütörü, kombine kanal açma ve çöp araçları Belediye-İşmak Fuarı'nda sergilendi.
MAN Kamyon ve Otobüs Sanayi A.Ş. (MANAŞ) fabrika tesislerinde uluslararası bir basın toplantısı düzenlendi. Yabancı basına Manaş fabrikasının tanıtılmasını amaçlayan toplantıya, Man AG Almanya Yönetim Kurulu Başkanı ve MANAŞ Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Schubert de katıldı.