Güncelleme Tarihi:
Palio gün sayıyor
Ford Satış Okulu 8'nci dönem mezunları diplomalarını aldı. Türkiye'de ilk kez Ford-Otosan tarafından başlatılan Ford Satış Okulu, 3 yıla yakın süredir Türk otomotiv sektörüne konusunda eğitilmiş eleman sağlıyor.
Renault Trucks ürün yelpazesini genişletiyor. Renault, Türkiye'de satışa sunduğu 6 modele Messenger minibüsü de ekledi. Renault, ayrıca Türkiye'de kasalanan minibüsleri Ortadoğu ve Orta Asya'ya ihraç edecek.
MercedesBenz Türk A.Ş. yeni Direktörler Kurulu Başkanı Axel Arendt görevi Eike Lippold'den devraldı. Arendt, 1979 yılından beri Daimler-Benz AG bünyesinde bulunuyor.
Tofaş'ın Türkiye'de üretmeyi planladığı yeni modeli Palio gün sayıyor. Dünyada Brezilya ve Arjantin'de üretimine başlanan Palio'nun Bursa'da üretilmesi için de çalışmalar devam ederken, Tofaş-Fiat dünya otomobili Palio'nun tanıtımına şimdiden başladı. Eylül ayında satışa sunulması beklenen ‘‘Made in Turkey’’ damgalı Palio'nun, Türkiye'de üretilmesiyle ilgili reklamlar televizyonlarda yayınlanmaya başladı. Palio'nun Türkiye'de 5 kapılı hatcback, sedan modeli Sienna ve staionwagon modeli Palio Weekend üretilecek.
Tofaş bir taraftan Palio'yu Türkiye pazarı için üretirken, diğer taraftan da, Palio'nun yedekparçalarını dünyada
Palio üreten Fiat fabrikalarına ihraç edecek. Fiat'ın global network'u içine giren Tofaş, Palio'nun yedekparça üretim merkezi haline gelecek. Palio şu anda Brezilya ve Arjantin'de üretiliyor. Bu iki ülkeyi yakın bir zamanda Türkiye de izleyecek. Aynı zamanda Türkiye 110 bin adet kapasiteyle Brezilya ve Arjantin'den sonra en fazla Palio üretim kapasitesine sahip olan ülke olacak. Brezilya'da 400 bin , Arjantin'de ise 100 bin adet Palio üretiliyor. Fiat Hindistan'da 10 bin, Venezuella'da 23 bin, Polonya'da 50 bin, Fas'da 20 bin, Güney Afrika'da ise 25 bin adet Palio üretmeyi planlıyor. Bunlar dışında Mısır ve Çin'de de üretim için araştırmalar yapıyor.
Lastik dağı her yıl 1.2 milyar adet büyüyor
Trafiğe çıkan her otomobilde bir tanesi yedek olmak üzere 5 lastik var. Bu lastiklerin ortalama ömrü Avrupa'da (hız nedeniyle) 40-50 bin kilometre, Türkiye'de ise (bozuk yollara rağmen) 60 bin kilometre civarında. Otomobil trafiğe çıktıktan bir süre sonra lastiklerin yenilenmesi, eskilerin ise atılması gerekiyor. Tüm dünyada eski lastiklerin atılmasıyla adeta dağ haline gelen bu sorun hızla büyüyor. Tahminlere göre dünyada lastik dağı her yıl 1.2 milyar büyüyor. Her yıl Avrupa'da 250 milyon lastik, Doğu Avrupa, Kuzey ve Latin Amerika, Japonya ve Ortadoğu'da ise toplam 1 milyar lastik çöpe atılıyor. Dünyada 3 milyarı Batı
Avrupa'da, 6 milyarı da Amerika, Japonya, Ortadoğu ve Latin Amerika'da olmak üzere 9 milyar adet eski lastik var.
Dünya hızla bu sorunun üzerine giderek, eski lastiklerin doğaya zarar vermesini önlemek ve tekrar kullanılmasını sağlamak için çalışmalar yapıyor. Hükümetler, lastik üreticileri ve otomobil üreticileri tarafından toplanan bu lastikler, yeni lastik üretiminde ve otomobillerin bazı parçalarında kullanmaya başladılar.
Kullanılmış lastiklerin bazı parçaları tren ve tranvay yollarında, otoyollarda dolgu malzemesi ve otoyol kenarlarında ses önleyici bariyerlerin yapımında, trafik levhaları ve sinyal lambalarında kullanılıyor. Ayrıca, eski lastiklerin spor sahalarında, tenis kortlarında dolgu malzemesi olarak kullanıldığı görülüyor.
Hatta eski lastikler ofis ve bilgisayar mobilyası, ayakkabı, fotoğraf makinası, çoçuk parklarında tahterevalli olarak karşımıza çıkabilirler.
Eski lastikler nerelerde kullanılıyor?
20 bin lastikle 3 metre yüksekliğinde 1 km'lik ses bariyeri
1400 lastikle 500 metrekarelik oyun sahası
2000 lastikle 1 kilometre Metro ray sistemi
6000 lastikle 6000 metrekarelik spor sahası
700 lastikle 680 metrekarelik tenis kortu
Lastik adam modaya uydu zayıfladı
Dünyanın en büyük lastik üreticileri arasında yer alan Michelin'in simgesi haline gelen lastik adam Bibendum (BIB) bu yıl 100'üncü yaşını kutluyor. Michelin lastikleriyle özdeşleşen bu sevimli ve iyi yarı şişman lastik adam, 100'üncü yaşına yenilenerek girdi. Lastik adam modaya uyarak, zayıflatıldı ve daha dinamik bir görünüme kavuştu. Bibendum, çeşitli çevreler tarafından şişman ve ağır görünümüyle eleştiriliyordu.
176 bin kişi krediyle otomobil satın aldı
Geçen yıl 176 bin 428 kişi krediyle otomobil ve ticari araç satın aldı. Tüketicilerin 1997 yılında kullandığı taşıt kredisi 340 trilyon 318 milyar lirayı buldu. Bankalar 1996 yılında 63 trilyon liralık taşıt kredisi vermişti. Geçen yıl daha önce olduğu gibi tüketici kredisine en çok başvuru otomobil için oldu.
Tüketici kredisi kullananların gelir düzeyleri incelendiğinde ilginç bir sonuç ortaya çıktı. En fazla tüketici kredisi kullananların 50 milyon lira ve altında gelire sahip olanlar olduğu belirlendi. Geçen yıl, 50 milyon lira ve altında gelire sahip olanlardan 403 bin 259 kişi, 50 milyon lira ile 100 milyon lira arasında geliri olan 264 bin 317 kişi, 100 milyon lira ile 150 milyon lira arasında geliri olan 108 bin 132 kişi tüketici kredisi kullandı.
Türkiye Bankalar Birliği'nin verilerine göre, geçen yıl, 1 milyon 238 bin 76 kişi tarafından, toplam 600 trilyon 251 milyar liralık tüketici kredisi kullanıldı. 1996'da kullanılan tüketici kredisi miktarı 132 trilyon 625 milyar lira düzeyinde gerçekleşmişti. Aynı yıl tüketici kredisi kullanan kişi sayısı da 736 bin 721 olmuştu. Böylece, geçen yıl tüketici kredilerinin tutarında yüzde 352.6, kişi sayısında da yüzde 68 oranında artış kaydedildi. Geçen yıl bankalardan, 17 bin 659 kişi de 39 trilyon 999 milyar liralık konut kredisi aldı. Tüketici kredilerinin meslek gruplarına göre dağılımı incelendiğinde en fazla ücretlilerin bu kredilerden yararlandıkları görülüyor.
Formula 1 pilotunun Türkiye merakı
Micheal Schumacher'den sonra en ünlü Alman Formula 1 yarışçısı olarak gösterilen Heinz Harald Frentzen, Türkiye'de Formula 1 meraklılarının olduğuna şaşırdı. Almanya’da düzenlenen lastik fuarında hayranlarının yoğun ilgisiyle karşılaşan Williams pilotu Frentzen, resimlerini imzaladı. Türkiye'de Formula 1 yarışlarının ve pilotlarının büyük ilgi gördüğünü söylediğimiz Frentzen, Türk yarışseverlerin kendisi hakkında neler düşündüğünü sordu. Türkiye'yi merak ettiğini ve Türkiye'ye gelmek istediğini söyleyen Frentzen, ‘‘Türkiye'yi ziyaret eden arkadaşlarımın anlattıklarından etkilendim. Yakın bir zamanda tatil amacıyla Türkiye'ye geleceğim’’ dedi. Mercedes pilotlarının açık farkla önde götürdüğü Formula 1 yarışlarında Frentzen 6'ıncı sırada bulunuyor. 31 yaşındaki Frentzen, otoriteler tarafından gelecek vaadeden pilot olarak görülüyor.