5 milyon hedefi

Güncelleme Tarihi:

5 milyon hedefi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 2016 21:40

2017 için çalışmalarını hızlandıran oteller ve tur operatörleri düzenledikleri erken rezervasyon kampanyalarıyla tüketicilere birçok tatil fırsatı sunuyor. Geçen yıl 4.2 milyon kişinin yararlandığı erken rezervasyon kampanyalarından bu yıl 5 milyon kişinin yararlanması hedefleniyor.

Haberin Devamı

2016 yılı turizm sektörü için bir hayli zor geçti. Rusya ile yaşanan uçak krizi, mülteci sorunu, ülkemizin çevresindeki jeopolitik gelişmeler, dünya genelinde artan terör olayları ve 15 Temmuz’da gerçekleşen hain darbe girişimi gibi birçok olay turizm sektörünü olumsuz etkiledi. Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre, 2016 yılının Ocak-Ekim döneminde Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 31.35 azalarak 22 milyon 696 bin 776 seviyesine ve 2016 yılının ilk dokuz ayda elde edilen turizm geliri ise yüzde 30.4 azalarak 17 milyar 324 milyon 711 bin dolar sevisine geriledi. Birçok otel yaşanan turist kaybından dolayı yüksek sezonda otellerini açamadı. Birçok işçi işinden oldu. 

300 BİNLE BAŞLADI

Ancak yabancı turist sayısında böyle bir düşüş yaşanırken, yerli turist sektörün ‘kurtarıcısı’ oldu. 2016’da yaşanan gelişmeler 2017 rezervasyonlarını etkileyince birçok otel de ağırlığı yerli turiste verdi. Tur operatörleri de düzenledikleri erken rezervasyon fırsatları ile tüketicinin daha uygun fiyatlarla tatil yapması için çalışmalar yaptı. Resmi olarak 2009’da başlayan erken rezervasyona gelen talep de yerli turistin bu kampanyalara gösterdiği ilgiyi kanıtlıyor. Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Başaran Ulusoy’un verdiği bilgilere göre, 2009 yılında 300 bin, 2012 yılında 2 milyon, 2013’te 2.5 milyon, 2014 yılında 3 milyon, 2015 yılında 3.5 milyon kişi, 2016’da 4.2 milyon kişi erken rezervasyon fırsatlarından yararlandı. Bu alanda 2017 hedefi ise 5 milyon kişi. 

Haberin Devamı

TOPARLANMA YILI

Erken Rezervasyon kampanyalarının ana hedefi, avantajlı ödeme kolaylıkları sağlayarak daha fazla vatandaşın tatil yapmasını sağlamak oluğunu söyleyen Ulusoy, “Bu yolla iç turizmi canlandırmak ve Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin daha uygun ödeme koşulları ile seyahat ettiklerine yönelik yaygın algıyı değiştirmekti. Bu kampanya iç turizm piyasasında son derece başarılı oldu” dedi. 2016 yılında yaşanabilecek tüm olumsuzlukların bir araya geldiğine dikkat çeken Başaran Ulusoy, “Türkiye’ye turist gönderen kaynak pazarların tamamına yakın kısmında önemli oranda düşüşler yaşandığı bir yıl oldu. Bu bakımdan 2016 yılı deyim yerindeyse ‘dip noktayı’ gördüğümüz bir yıl olarak tanımlayabiliriz. 2017 yılının Türk turizmi için yeniden toparlanma sürecinin başlangıcı olacağını düşünüyoruz.  

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!