Güncelleme Tarihi:
Türkiye’nin en çok yatırım alan girişimlerinden biri olan şirketin işlem hacmi 5 milyar TL’yi aşmış durumda. Ülkemizde internet alışverişinin aylık büyüme hızının yüzde 2.7 iken, iyzico’nun aylık büyüme hızının yüzde 12’ye ulaşması şirketin başarılı performansının önümüzdeki yıllarda da süreceğine ilişkin önemli ipuçları veriyor. Özbuğutu ve Isın hem şirketin büyüme serüveni hem de sektörle ilgili önümüzdeki döneme ilişkin beklentilerini aktardı. Avrupa’da e-ticaret ve ödeme sistemleri alanlarında önemli kariyerlere sahip olan iki ortak bir araya geldiklerinde bu deneyimi nasıl Türkiye’ye aktarabileceklerini konuşmaya başlamış. Türkiye’deki ödeme sistemleri konusunda fizibilite çalışmaları yapmışlar. Neticede, kolay ve güvenli ödeme hizmetleri şirketi olarak e-ticaret dünyası için yenilikçi çözümler üretmek amacıyla 2013 yılında İstanbul’da iyzico’yu kurmuşlar.
SÜREÇ ÇOK UZUNDU
E-ticaret platformlarının online ödeme alabilmeleri için sanal POS’un bir zorunluluk olduğuna dikkat çeken Özbuğutu, “Ancak bankalardan sanal POS almak, bankaların prosedürleri nedeniyle oldukça zordu. Üstelik e-ticaret firmanız sanal POS almak için bankanın onayından geçse bile bu süreç çok uzundu. 5-6 bankanın POS entegrasyonu için uzun bekleme süreleri gerekiyordu. Biz bu sorunu gidermek ve hızlıca ödeme alabilmeleri için farklı çözümler sunmak için iyzico serüvenine başladık. Başlangıç ücreti almadan, yıllık sabit bir ücret ödemeden, üye iş yerlerimizin iş büyüklüğüne göre komisyon ve başarılı işlem başına fiyatlandırma yapıyoruz” dedi. Kullanıcılara güvenli bir platform sunarken sadece işlerine odaklanmalarını ve ödeme süreçlerini tamamen iyzico’ya bırakmalarını sağladıklarını belirten Özbuğutu şunları söyledi: “Hem satıcıların hem alıcıların hayatlarını kolaylaştırmak temel hedefimiz. Kart saklama ve tek tıkla ödeme gibi hizmetlerimizle son kullanıcının ödeme işlemini çok kısa bir süreye düşürüyor, müşteri memnuniyetini artırıyoruz.”
E-ticaretin, dünya genelinde büyüyen sektörlerden biri olduğunu belirten Tahsin Isın ise dijital satışta hala çok geride olduğumuza dikkat çekti. Isın, “Türkiye’de bugün 250 bine yakın e-ticaret şirketi var. Aslında bu sayının milyonlara ulaşmış olması gerekiyor. Dijital satışta dünyanın gerisinden geliyoruz. Bizde yüzde 1.7 gibi hayli düşük bir seviyedeyken dünyada yüzde 20’nin üzerine çıktı. Yine de geçtiğimiz yıllarda e-ticaret sektörü büyümesini yüzde 30’un üzerine çıkarmayı başardı” dedi.