Güncelleme Tarihi:
Sabancı Holding; perakendede Carrefoursa ile organik ve inorganik büyümeyi planlarken, Migros dahil satın alma fırsatlarını da değerlendireceğini açıkladı.
SON dönemlerde organize perakende sektöründeki hareketlilik devam ediyor. Şok ve DiaSa’nın Yıldız Holding’e devrinden sonra Carrefoursa’daki hisselerini yüzde 50.8’e çıkaran Sabancı Holding, perakende sektöründeki 4 ana hedefini açıkladı. Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, “Çabalarımız sonuç verdi ve Carrefoursa’da büyüme ve kârlılık için çalışmalarımız başladı” dedi.
HIZLI VE KÂRLI BÜYÜME
Carrefoursa’nın hissedar yapısındaki değişimle ilgili düzenlenen toplantıda, şirketin gelecek dönem beklentileriyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Haluk Dinçer, şöyle konuştu: “Sabancı olarak, perakendeyi portföyümüzdeki ana iş kollarından biri ve büyüme alanı olarak belirledik. Haziran sonunda şirketin üst yönetiminin aktif katılımıyla yeni bir stratejik plan oluşturarak çalışmaya başlayacağız. Sonrasında fırsatları değerlendireceğiz. Önceliğimiz değer yaratmak, pazardaki fırsatları değerlendirmek, hızlı ve kârlı büyüme olacak. Carrefoursa’da organik ve inorganik büyüme fırsatlarına bakacağız” dedi.
MİGROS’A BAKACAĞIZ
Söz konusu satın alma sürecinde Migros’un da bir seçenek olarak gündeme gelip gelmeyeceği ile ilgili bir soru üzerine ise Dinçer, şu cevabı verdi: “Satın alma fırsatlarında sadece Migros’a değil, hepsine bakacağız. Migros’ta olası bir hisse alımında rekabet açısından sorun yaratıp yaratmayacağı rekabet hukukunda incelenir. Bu çalışmalar hukukçular tarafından ele alınacaktır” dedi.
SÜPERMARKETLER ÖNDE
Önümüzdeki dönemde perakende sektöründe süpermarketlerdeki büyümenin diğer formatlardaki büyümenin önüne geçeceğini öngördüklerini söyleyen Dinçer; indirim marketleri alanında faaliyet gösteren Diasa’dan da, yeterli ölçek, rekabet gücü ve sürdürülebilir büyüme potansiyeli görmedikleri için diğer ortak Dia ile birlikte çıkış kararı aldıklarını belirtti. Carrefoursa bünyesinde hipermarket ve süpermarketlerde ne kadar büyüyeceklerini stratejik plan dahilinde belirleyeceklerini söyleyen Dinçer, “Hangi alt formatlarda daha hızlı büyüyeceğimiz detayları çalışma sonrası netleşecek. Ancak süpermarketlerdeki büyümenin biraz daha hızlı olmasını bekliyoruz” dedi.
Halka açıklık oranı yükselecek
CARREFOURSA hisselerinin yüzde 3’ünün halka açık olduğunu anlatan Dinçer, “Halka açıklık oranının artırılması ihtimali ile düşüncelerimiz var. Bu, diğer hissedarla birlikte alınacak bir karar. Ancak Carrefoursa’da halka açıklık oranını artırmayı arzuluyoruz. Ama bu hemen ikincil halka arz olacak anlamına gelmiyor. Carrefoursa’da şu anda başka önceliklerimiz var” diye konuştu.
Ciroda ‘hiper’ etki
Carrefoursa toplam 28 hipermarket ve 215 süpermarket ile faaliyet gösteriyor.
2012’de elde ettiği 2.5 milyar liralık cironun yarısı hipermarketlerden sağladı.
Carrefoursa, 2012 yılını 5.5 milyon lira zararla kapatmıştı.
Şirket, 2011 yılında da 37.3 milyon lira zarar açıklamıştı.
Konsolide cirosu 2012 yılında 26 milyar lira olarak gerçekleşen Sabancı Holding’de perakende şirketlerinin yüzde 14 payı bulunuyor.