Güncelleme Tarihi:
HSBC Türkiye Bireysel Bankacılık ve Birikim Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Yenel, yatırımlarının odağında mobil bankacılığın bulunduğunu dile getirerek, “2018’de 484 milyon TL yatırım yaptığı teknolojik dönüşüm programı ile teknolojik altyapısını yenileyen HSBC Türkiye, ana bankacılık sistemini tamamen değiştirdi ve müşteri deneyimini daha da iyileştirmeye odaklı yeni bir sisteme geçti” diye konuştu.
Teknolojik dönüşüm yatırımları kapsamında yenilenen HSBC Mobil Bankacılık uygulamasının, yeni tasarımı ve özellikleriyle daha fazla bankacılık işleminin çok daha hızlı ve anlık yapılabilmesini sağladığını kaydeden Yenel, şöyle konuştu: “Türkiye’de yatırım işlemleri, para transferleri ve ödemeler gibi başlıca işlemlerde mobil bankacılık, internet bankacılığından çok daha fazla tercih ediliyor. 2020’de küresel olarak yaklaşık 25 trilyon dolara ulaşması öngörülen dijital ekonomide gelecekte kendimize yer bulma; en az teknoloji ve buna bağlı sistemler kadar şirket kültürü yani yönetim anlayışı ve çalışanların da dönüşümünden geçiyor.”
YENİLİKLER SÜRECEK
Yenel, 2013 yılından beri kullandıkları HSBC Global Mobil Bankacılık uygulaması yerine, sadece Türkiye için yeni bir mobil bankacılık uygulaması geliştirdiklerini kaydederek, teknolojik dönüşüm programları kapsamında, direkt bankacılık kanallarımızı yeni yüzleri ve yenilenmiş işlem setleri ile geçen yıl nisanda hizmete sunduklarını belirtti.
Yenel, şöyle konuştu: “Yeni mobil bankacılık uygulamamızın işlem setini artırdık. Hedeflerimize uygun olarak bundan sonraki süreçte de yatırımlarımızın ana odağında ‘Mobil Bankacılık’ olacak. Uygulamamızı sürekli olarak müşterilerimize daha iyi hizmet verecek şekilde geliştirmeye devam ediyoruz. 2019 yılında mobil bankacılık uygulamamızda hayata almayı planladığımız VİOP ve farklı yatırım ürünleriyle beraber müşterilerimize daha iyi bir müşteri deneyimi sunmayı planlıyoruz.”
HEDEF MÜŞTERİYİ İKİYE KATLAMAK
TÜRKİYE Bankalar Birliği’nin rakamlarına göre, Aralık 2017 ile Aralık 2018 arasında mobil bankacılık aktif müşteri sayısında yüzde 34 artış olduğunu belirten Yenel, “Bankamızın mobil bankacılık aktif müşteri sayısı ise geçen yıl ocak ayına göre bu yıl ocak ayı itibarıyla yüzde 41 artış gösterdi. Finansal işlemlerini mobil bankacılık uygulamamız üzerinden gerçekleştiren müşterilerimizin sayısını bu sene 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz. HSBC Grubu’nun; 5 ülkede 6 bin kişinin görüşlerini alarak oluşturduğu bir araştırmaya göre; insanların yüzde 80’i keyif aldıkları aktiviteleri yapacak yeterli zamanı bulamıyor ve bu durum finansallarını yönetme kabiliyetlerini olumsuz etkiliyor. Mobil bankacılık gibi yeni direkt kanalların ortaya çıkması ve bu kanallar üzerinden yapılan işlemlerin çoğalması, müşterilere hem vakit tasarrufu hem de mali anlamda büyük avantaj sağlıyor” dedi.