Güncelleme Tarihi:
GALATASARAY ve Trabzonspor ile sponsorluk anlaşmalarına imza atan MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., otobüslerin içini futbolcuya özel olarak tasarladı. Her futbolcuya özel koltuk bulunan otobüslerde masaj koltuğunun yanı sıra, özel video ve müzik çalar sistemi kuruldu. İnternet hizmetinin de yer aldığı otobüslerin kapasitesi ise 54 yolcudan 40’a indirildi. Böylelikle futbolcular koltuklarını yatak şekline de getirebiliyor. MAN Grubu’nun merkezinin bulunduğu Almanya’da da bir çok sponsorlukları olduğunu belirten MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret CEO’su Kazım Tuncay Bekiroğlu, “Bu otobüsler Bayern Münih takımına verilenden daha kaliteli ve pahalı” dedi.
Her koltukta futbolcuya özel sistemlerin geliştirildiğini dile getiren Tuncay Bekiroğlu, şu bilgileri verdi: “Otobüslerin kapasitesini düşürdük. Böylelikle futbolcular daha rahat seyahat edebiliyor. Aynı zamanda onlara özel olarak müzik ve video sistemleri bulunuyor. Koltuk arkalarındaki ekranlarda futbolcular istediği filmi izleyebiliyor ve kendi müzik listelerini oluşturabiliyorlar. Ayrıca 4 koltukta masaj imkanı da bulunuyor. Ancak futbolcular için en önemli hizmet internet oluyor. Yolculuk esnasında otobüsten istedikleri gibi internete girebiliyorlar. Bu hizmetler çok önemli.”
Bundesliga’ya da sponsor
Bu otobüslerin Almanya’daki fabrikalarında üretildiğini belirten Tuncay Bekiroğlu, şöyle konuştu: “Bir çok kulüplere sponsorluğumuz bulunuyor. Ankaragücü ve Bursaspor için de otobüs ürettik. Ayrıca Alman Bundesliga takımlarıyla da çalışmalar yapıyoruz. Bu takımlar arasında Bayern Münih, Wolfsburg ve Hamburg gibi takımlar başı çekiyor. Ancak bugüne kadar MAN’ın sponsorlukları içerisinde Galatasaray ve Trabzonspor daha farklı bir çalışma oldu. Bu sponsorluklar bizim için çok önemli.”
Tasarımı uzun sürdü
Otobüslerin güvenliğinin de çok önemli olduğunu belirten Tuncay Bekiroğlu “Bizden futbolcuları maçlara taşırken güvenli ve konforlu bir şekilde seyahat ettirmemiz istendi. Kulüplerimize en yakışacak Türkiye ve dünyanın en iyi otobüsünü seçtik. Ancak tasarımı biraz zamanımızı aldı. Ancak futbolcular ve teknik heyet otobüslerden çok memnun olduklarını söylediler” dedi.
Takım otobüslerinin içinde neler yer alıyor
4 adet koltuk 7 farklı yerden masaj yapıyor.
Yine arkadaki 4 adet koltuk 160 derece yatabiliyor.
Her koltuktaki cihaza futbolcuya özel müzik albümü yerleştirildi.
Koltukların arkalarındaki videolara ise futbolcuya özel filmler yüklendi.
Wirelees modem kurularak otobüste sınırsız internet kullanımı sağlandı.
Özel olarak tasarlanıp monte edilen tüm ekranlar LCD.
DVD player cihazlarına kulüplerin geçmişteki zaferlerinin görüntüleri yüklendi.
Futbolcular kendilerine özel ekranlarda televizyon kanallarını da izleme fırsatı buluyor.
Kulüplerin özel isteklerini yapıyoruz
OTOBÜS-LERİN dışını kulüp renklerine ve armalarıyla süslediklerini dile getiren Tuncay Bekiroğlu, şöyle konuştu: “Kulüpler bazı özel isteklerde de bulunabiliyor. Masa ve koltuk ayarları bu isteklere göre dizayn ediliyor. İçerideki koltuklar ise standart olcu koltukları gibi dursa da önemli özelliklere sahipler. Ayrıca koltuklar da kulüplerin renklerine göre deri kaplandı.” Bekiroğlu, “Kulüpler bu otobüsleri genelde kendi sahalarında oynayacakları maçlara giderken ya da aynı şehirde oynayacakları bir maç günü kullanıyorlar. Genelde kısa mesafe tercih ediliyor” diye konuştu.
Otobüste teknoloji yatırımı öne çıktı
BU yıl sonu itibariyle 14 milyon yolcu taşıma kapasitesine ulaşacaklarını anlatan Metro Turizm Seyahat Organizasyon ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şenol Ayyıldız, şöyle konuştu: “Bizim karayolu taşımacılığında firmalar arasında tatlı bir rekabetimiz var. Tabii ki bizim en büyük rakibiz karayolu taşımacılığındaki firmalardan önce havayolu taşımacılığıdır. Havayolu şirketleri yaptıkları komik kampanyalarla yolcumuzu kendilerine çekmeye çalışıyorlar. Havayollarına karşı gerekli önlemleri almaya çalışıyoruz. Bugün İstanbul’dan Antalya’ya 49 liraya hatta 19 lira gibi komik rakamlara uçabiliyorsunuz. Ama vatandaşlar yaz sezonunda 249 liraya bilet bulamıyor. Bunlar işin dengesiz boyutu. Halkımız bunun farkında olmalıdır. Taşımacılıkta karayolu son 5 yılda yüzde 95’ini kapsıyor. Bu pazardan havayolları payını aldı. Ancak sürecin tüm firmaları etkileyeceğine inanmıyorum. Teknolojinin önemini çok iyi biliyoruz. Yolcular artık evlerindeki keyfi otobüslerde yaşamak istiyor. Her koltukta tüm konforu sağlayarak havayollarına karşı gerekli önlemleri alıp 2011’de yolcu kapasitesini artırmayı planlıyoruz.”