45 trilyonluk otomobil şovu

Güncelleme Tarihi:

45 trilyonluk otomobil şovu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2000 00:00

Haberin Devamı

12 KASIM'a kadar sürecek Auto Show 2000, kapılarını otomobilseverlere açtı. 110 firma, toplam 45 trilyon lira harcayarak hazırlandıkları fuarda, yeni ürünlerini sergiliyor.

OTOMOBİL dünyasının en büyük ve en pahalı gösterisi Auto Show 2000 kapılarını açtı. Otomobilseverler, 12 Kasım tarihine kadar geleceğin rüya otomobillerini yakından izleme şansını bulacaklar.

Yerli-yabancı toplam 110 firma ve markanın katıldığı fuarın maliyeti ise Avrupa'daki benzer fuarları aratmayacak boyutlara ulaştı. Son model otomobillerini sergileyen firmaların fuar için harcadıkları para yaklaşık 65 milyon doları (45 trilyon lira) buluyor. Firmaların fuar maliyetinin içinde stand maliyeti ve kirası, prodüksiyon, catering, promosyon, basılı malzeme gibi harcamalar bulunuyor.

Fuarda 36 otomobil firması yeni modellerini sergilerken, oto yan sanayi, finans, teknoloji ve basın kuruluşları da fuarda ürünlerini ve hizmetlerini tanıtıyorlar. 36 otomobil firmasının stand harcamaları ortalama 800 bin doları buluyor. Bu firmalar içinde toplam harcamaları 1.2 milyon ile 1.5 milyon doları bulanlar da var.

Bu hesaplamaya göre sadece 36 otomobil firmasının fuar için harcadıkları para 30 milyon dolar. Otomobil firmalarının dışında, diğer firmalarının fuar harcamaları ise yaklaşık 15 milyon dolara ulaşıyor.

Ancak bunun içinde stand kirası için ödenen para yok. 110 firmanın fuarda yer almak için ödedikleri kira tutarı ise metrekaresi 250 dolardan 20 milyon doları buluyor. Fuar 80 bin metrekarelik alan üzerinde düzenleniyor.

6 BİN 500 OTOMOBİLE EŞİT

Yapılan hesaplamaya göre, otomobil firmalarının fuar için harcadıkları parayı çıkarabilmeleri binlerce otomobil satması gerecek. Otomobil fiyatları ortalama 10 bin dolar olarak düşünüldüğünde, otomobilcilerin fuarda 6 bin 500 civarında otomobil satması gerektiği ortaya çıkıyor. Ancak, otomobilini değiştirmeyi ya da yeni otomobil satın alacakların fuarı ziyaret ettiği düşünüldüğünde, Auto Show 2000 Fuarı'nın otomobilciler için iyi bir tanıtım ortamı olduğu görülüyor.

300 bin ziyaretçi

Auto Show 2000 Fuarı'nı gezecek ziyaretçilerin 10 gün boyunca yapacakları harcamalar da trilyonları buluyor. Fuarı ziyaret etmesi beklenen 300 bin kişinin yapacağı toplam harcamanın 2 trilyon 500 milyar civarında olması bekleniyor. Hafta içi 4, hafta sonu 7 milyon lira olan fuar giriş ücreti için ziyaretçilerin ortalama 1 trilyon 650 milyar lira para ödemesi bekleniyor. Bunun dışında otopark ve yeme içme harcamaları da eklendiğinde ziyaretçilerin fuara 2 trilyon 500 milyar lira para bırakacağı düşünülüyor.

FUAR İKİYE KATLANDI

Rakamsal olarak oldukça yüksek fiyatların oluştuğu Auto Show'2000 fuarına katılım ve ilgi de her geçen gün artıyor. 1996 ve 1997 yılında 20 bin metrekarelik alanda düzenlenen Auto Show, 1998'de 30 bin metrekareye, 1998'de 42 bin metrekareye yükseldi. Fuar alanı 2000 yılında ise iki katı büyüyerek 80 bin metrekareye çıktı. Otomobilseverlerin fuara ilgisi de artıyor.

Geçtiğimiz yıl 242 bin kişinin ziyaret ettiği fuarı bu yıl 300 binin üzerinde ziyaretçinin izlemesi bekleniyor. Otomobil dünyasındaki gelişmeleri yakından izleyen Türk otomobilseverler, Auto Show'da yeni modelleri görme imkanı buluyorlar.

Fuarın düzenlediği CNR'a her saat başı Taksim'den otobüs ring seferlerile ulaşmak mümkün. Otomobiliyle fuar alanına gelecek ziyaretçiler ise E-5 ile TEM yolundan Atatürk Havalimanı tabelalarını izleyerek, Auto Show 2000'e ulaşabilirler. Fuar alanında 5 bin adetlik otopark bulunuyor.

Doblo da görücüye çıktı

OTOMOBİL fuarının en ilgi çeken unsurlarından biri de otomobilleri tanıtan mankenler oldu. Auto Show 2000'de otomobil firmaları arasında yaşanan manken rekabetinde Tofaş, büyük farkla önde bulunuyor. Tofaş'ın 3 bin 900 metrekarelik standında ilk kez Paris Motor Show'da sergilenen Doblo, Türk otomobilseverlerin beğenisine sunuluyor. Toplam 7 manken ve 21 hostesle 1.5 milyon dolarlık standında otomobillerini sergileyen Tofaş, mankenleriyle fuarda en dikkat çeken marka oldu. Tofaş'ın standında manken Ebru Şallı, Esin Moralıoğlu, Aysun Kayacı, Çağla Şıkel, Asuman Krauze, Aysu Bacaoğlu ve Duygu Ulaş otomobilleri tanıttı. Manken yarışında Tofaş'ın ardından Renault ve Volkswagen'in standları dikkat çekti.

En pahalı yine Ferrari

Auto Show 2000 Fuarı'nın en pahalı otomobili ünvanını geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi yine Ferrari aldı. Ferrari standında sergilenen 360 Spider modeli 252 bin dolarlık (yaklaşık 175 milyar lira) fiyatıyla fuarın en pahalı otomobili... Ferrari'nin dışında fuarda Porsche, Masserati ve Jaguar yine en pahalı otomobiller olarak yerini aldı. 360 Spider 5 yıllık bir araştırma geliştirme döneminin ve üstün Ferrari teknolojisinin bir ürünü. F1 şanzımanıyla Formula bir heyecanını yollara taşıyan Spider, 0-100 kilometre hıza 4.6 saniyede ulaşıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!