Oluşturulma Tarihi: Temmuz 20, 2006 00:00
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkan Yardımcısı Saffet Karpat, "P&G-Gillette birleşmesinden sonra Türkiye’deki yatırım boyutumuz 400 milyon dolara ulaştı. Türkiye’de merkezde üretim yapıyoruz. Önümüzdeki dönemde ’500 Büyük Sanayi Kuruluşu’ listesinde ilk 25’e girebiliriz" dedi.
PROCTER&GAMBLE (P&G) Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkan Yardımcısı Saffet Karpat, P&G’nin Gillette’yi bünyesine katmasından sonra Türkiye’deki yatırımlarının büyüklüğünün 400 milyon dolara ulaştığını söyledi. P&G’nin ihracatının 200 milyon
dolar dolayında olduğunu belirten Karpat, cirolarını açıklamamakla birlikte, Gillette’nin de bünyelerine katılmasıyla İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO) "500 Büyük Sanayi Kuruluşu" sıralamasında ilk 25’e girebilecek boyuta ulaştıklarını savundu. Karpat, "Üretimde yenilemeler, tanıtımlar başta olmak üzere çeşitli vesilelerle Türkiye’de her yıl 50 milyon dolar harcıyoruz" dedi.
DÜNYADA 12’NCİYİZ:
Aynı zamanda P&G Türkiye Genel Müdürlüğünü de yürüten Saffet Karpat, P&G Türkiye’nin kurulduğundan 19 yıl sonra dünyadaki P&G organizasyonu içinde 12’inci sıraya yükseldiğini ifade etti. Karpat, şunları söyledi: "P&G Türkiye, CEEMEA bölgesinde (Orta ve Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika-49 ülkeyi kapsıyor) 2’inci büyük ülke konumuna ulaştı. Kafkasya, Orta Asya (9 ülke dahil) bölgesinin yönetim merkeziyiz. İşimiz son 10 yılda 3 kat büyüdü."
GILLETTE ÜRETİME DÖNER Mİ:
P&G ve Gillette birleşmesini Türkiye’deki tüketim ürünleri sektöründe yaşanmış en büyük birleşme olarak niteleyen Saffet Karpat, "Gillette, daha önce Permasharp’ı bünyesine katıp, sonra da Türkiye’deki üretimi durdurmuştu. Şimdi yeniden üretime dönmeniz söz konusu mu?" sorusunu şöyle yanıtladı: "P&G zaten Türkiye’de üç ayrı üretim merkezine sahip. Yatırımlarımızın boyutu 400 milyon dolar. Türkiye yatırım yapmayacağımız bir yer değil. Ancak, herşeyi heryerde üretmek de söz konusu olamaz. Gillette daha çok satış rakamına ulaşırsa, Türkiye’de yatırım ortamı daha da iyileşirse o zaman düşünülebilir. Yatırım için işin büyüklüğüne, vergilerin ağırlığına, teşviklere bakılır. Şu anda Gillette’nin üretime dönük yatırım yapması söz konusu değil."
CİRO NE KADAR:
Saffet Karpat, P&G’nin Türkiye’deki cirosunun ne kadar olduğuna ilişkin bir soru üzerine, merkezin kararı gereği ciro açıklamalarının mümkün olmadığını belirtti. Karpat, P&G’nin Gillette’yle birleşmesi sonrasında İSO’nun "500 Büyük Sanayi Kuruluşu" listesinde ilk 25’e girebileceğini söylemekle yetindi. İSO’nun söz konusu araştırmasının 2004 yılı listesinde 25’inci sırada bulunan şirketin cirosu bugünkü dolar kuruyla 500 milyon doların üzerinde görünüyor. Karpat, Orkid ve Prima gibi hijyenik kağıtlar pazarının Türkiye’de 400 milyon dolar olduğunu vurguladı. Karpat, deterjanların başını çektiği temizlik ürünleri pazarının büyüklüğünün 1 milyar doları bulduğunu bildirdi. Karpat ayrıca şampuanın da dahil olduğu güzellik-bakım ürünleri pazarının ise 1.5 milyar dolara ulaştığını ifade etti.
ELLE YIKAMA KÜÇÜLÜYOR:
Karpat, bir soru üzerine Türkiye’de elde çamaşır yıkamaya dönük deterjan pazarının giderek küçüldüğünü ve toplam deterjan pazarında yüzde 10’un altına gerilediğini vurguladı. Karpat, "Türkiye’de 17 milyona ulaşan hanenin 12 milyonunda otomatik çamaşır makinesi olduğunu biliyoruz" dedi.
Türk tüketicisi P&G ürününü ne kadar kullanıyorHer dakika 500’den fazla P&G ürünü satın alınıyor.
Saniyede 5 bebek Prima ile bezleniyor.
Saatte 40 bin adet Orkid kullanılıyor.
Günde 60 bin kişi P&G şampuanlarını seçiyor.
Saatte 10 tondan fazla çamaşır P&G deterjanlarıyla (Ariel, Alo, Ace) yıkanıyor.
Günde 2.5 milyon kişi İpana ile dişlerini fırçalıyor.
Dakikada 10’dan fazla kadın saçını Koleston ile boyuyor.
Dakikada 29 Duracell pil satılıyor.
Saatte 63 kadın Braun Silk Epil epilatör satın alıyor.
Günde 56 bin erkek Gillette traş bıçağı kullanıyor.