40 ÅŸirket çalıştı, kasa market sepetine girdi

Güncelleme Tarihi:

40 şirket çalıştı, kasa market sepetine girdi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 01, 2003 00:00

Metro, geleceÄŸin marketinin ilk örneÄŸi The Extra Future Store'u Almanya'da açtı. Açılışına ünlü manken Claudia Schiffer'ın da katıldığı markette, alışveriÅŸ arabalarına takılan bilgisayarlar sayesinde kasaya gitmeden satın alınan ürünler hesaba yazılıyor.Alman market grubu Metro, kasada bekleme yapmadan ödeme sistemine geçti. Almanya'nın Rheinberg kentinde gelecekteki maÄŸaza konseptini hayata geçiren Metro, ‘‘The Extra Future Store’’ adı verilen maÄŸazasını açtı. MaÄŸazanın en dikkat çeken özelliÄŸi, alışveriÅŸ sepetlerine takılan özel bilgisayarlar. Bu bilgisayarlar sayesinde alışveriÅŸ yapılırken sepete konulan ürünlerin fiyatları müşterinin hesabına geçiyor. Müşteri çıkışta kasaya uÄŸramadan kredi kartı ile ödemesini yapabiliyor.Metro Group BaÅŸkanı Hans-Joachim Körber ile ünlü manken Claudia Schiffer'in katıldığı maÄŸaza açılışında Future Store'dan ilk alışveriÅŸi Schiffer yaptı. Shiffer alışveriÅŸ sırasında, satın aldığı malları alışveriÅŸ sepetlerine monte edilmiÅŸ küçük bir bilgisayara okuttu, alışveriÅŸ miktarını sepetine monte edilmiÅŸ ekrandan her saniye kontrol etti. Shiffer kasadan çıkış aÅŸamasında satın aldıklarını tekrar kontrolden geçirmedi, alışveriÅŸ sepetinin ekranında yazan toplam tutarı kasaya ödemekle yetindi.40 ŞİRKETLE YARATTIKMetro Future Store'un açılış töreninde konuÅŸan Metro Group Yönetim Kurulu üyesi Zygmunt Mierdorf Metro Group'un Bilgi Teknolojileri (BT) alanında faaliyet gösteren 40 ÅŸirketi bir araya getirerek geleceÄŸin maÄŸazasını yarattığını söyledi.Mierdof, mobil ortamda bölgesel iletiÅŸimi saÄŸlayan (]WLAN sistem ile düşük frekanslı radyo dalgaları ile tanımlama yapan RFID sisteminin entegrasyonu sonucu oluÅŸan ‘‘GeleceÄŸin MaÄŸazası’’sı sadece müşteriye kolaylık saÄŸlamayacağını aynı zamanda malların depodan satışa kadar olan yolculuÄŸunun elektronik ortamda her saniye takip edileceÄŸini söyledi.RFID'nin maÄŸaza da satılan meyve ve sebzelerinde tanımlanmasını saÄŸladığını vurgulayan Mierdorf, böylece herkesin sebze meyve fiyatlarını bilmeden alışveriÅŸ yapabileceÄŸini elektronik tartının, tartılan ürünleri tanıyacağını bildirdi.EN AKILLI MARKETKablosuz mobil iletiÅŸim ortamında çalışan aygıtların kullanıldığı maÄŸazada, alışveriÅŸ arabasının üzerinde bulunan KiÅŸisel AlışveriÅŸ Asistanı (PSA) bilgisayarında müşteriler kartlarını okutarak, en son yaptıkları alışveriÅŸ listesini, indirimli ürünleri, hangi ürünün nerede olduÄŸunu görebiliyor ve aldıkları ürünün barkodlarını anında taratabiliyor. MaÄŸaza içerisinde, meyve ve sebzeleri otomatik olarak tanımlayan ve fiyatlandıran akıllı tartılar, elektronik akıllı raf etiketleri, otomatik hesap ödeme makineleri, promosyonlu ürünlerin gösterildiÄŸi elektronik reklam panoları, bilgi terminalleri yer alıyor. Akıllı araba için üyelik gerekiyorMetro'nun akıllı alışveriÅŸ arabalarını maÄŸazanın sürekli müşterileri kullanabiliyor. Bu müşterilere bir çeÅŸit üyelik sistemi içinde özel kartlar veriliyor. Bu üyeler, akıllı alışveriÅŸ arabaları ile yaptıkları alışveriÅŸin ödemesini kasaya uÄŸramadan özel terminale yapabiliyorlar. Metro Group'un, Intel ve SAP partnerliÄŸinde, 40 adet Bilgi Teknolojisi ÅŸirketiyle birlikte oluÅŸturduÄŸu The Extra Future Store'a, 3 bin 855 metrekarelik alanda 30 bin çeÅŸit ürün satışa sunuluyor ve 124 kiÅŸi çalışıyor. Metro yetkilileri Future Store'u günde ortalama 2 bin 500 kiÅŸinin ziyaret etmesini bekliyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!