Cüneyt UZUNOĞULLARI
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 01, 2003 02:03
Metro, geleceğin marketinin ilk örneği The Extra Future Store'u Almanya'da açtı. Açılışına ünlü manken Claudia Schiffer'ın da katıldığı markette, alışveriş arabalarına takılan bilgisayarlar sayesinde kasaya gitmeden satın alınan ürünler hesaba yazılıyor.
Alman market grubu Metro, kasada bekleme yapmadan ödeme sistemine geçti. Almanya'nın Rheinberg kentinde gelecekteki mağaza konseptini hayata geçiren Metro, ‘‘The Extra Future Store’’ adı verilen mağazasını açtı. Mağazanın en dikkat çeken özelliği, alışveriş sepetlerine takılan özel bilgisayarlar. Bu bilgisayarlar sayesinde alışveriş yapılırken sepete konulan ürünlerin fiyatları müşterinin hesabına geçiyor. Müşteri çıkışta kasaya uğramadan
kredi kartı ile ödemesini yapabiliyor.
Metro Group Başkanı Hans-Joachim Körber ile ünlü manken Claudia Schiffer'in katıldığı mağaza açılışında Future Store'dan ilk alışverişi Schiffer yaptı. Shiffer alışveriş sırasında, satın aldığı malları alışveriş sepetlerine monte edilmiş küçük bir bilgisayara okuttu, alışveriş miktarını sepetine monte edilmiş ekrandan her saniye kontrol etti. Shiffer kasadan çıkış aşamasında satın aldıklarını tekrar kontrolden geçirmedi, alışveriş sepetinin ekranında yazan toplam tutarı kasaya ödemekle yetindi.
40 ŞİRKETLE YARATTIK
Metro Future Store'un açılış töreninde konuşan Metro Group Yönetim Kurulu üyesi Zygmunt Mierdorf Metro Group'un Bilgi Teknolojileri (BT) alanında faaliyet gösteren 40 şirketi bir araya getirerek geleceğin mağazasını yarattığını söyledi.
Mierdof, mobil ortamda bölgesel iletişimi sağlayan (]WLAN sistem ile düşük frekanslı radyo dalgaları ile tanımlama yapan RFID sisteminin entegrasyonu sonucu oluşan ‘‘Geleceğin Mağazası’’sı sadece müşteriye kolaylık sağlamayacağını aynı zamanda malların depodan satışa kadar olan yolculuğunun elektronik ortamda her saniye takip edileceğini söyledi.
RFID'nin mağaza da satılan meyve ve sebzelerinde tanımlanmasını sağladığını vurgulayan Mierdorf, böylece herkesin sebze meyve fiyatlarını bilmeden alışveriş yapabileceğini elektronik tartının, tartılan ürünleri tanıyacağını bildirdi.
EN AKILLI MARKET
Kablosuz mobil iletişim ortamında çalışan aygıtların kullanıldığı mağazada, alışveriş arabasının üzerinde bulunan Kişisel Alışveriş Asistanı (PSA) bilgisayarında müşteriler kartlarını okutarak, en son yaptıkları alışveriş listesini, indirimli ürünleri, hangi ürünün nerede olduğunu görebiliyor ve aldıkları ürünün barkodlarını anında taratabiliyor. Mağaza içerisinde,
meyve ve sebzeleri otomatik olarak tanımlayan ve fiyatlandıran akıllı tartılar, elektronik akıllı raf etiketleri, otomatik hesap ödeme makineleri, promosyonlu ürünlerin gösterildiği elektronik reklam panoları, bilgi terminalleri yer alıyor.
Akıllı araba için üyelik gerekiyorMetro'nun akıllı alışveriş arabalarını mağazanın sürekli müşterileri kullanabiliyor. Bu müşterilere bir çeşit üyelik sistemi içinde özel kartlar veriliyor. Bu üyeler, akıllı alışveriş arabaları ile yaptıkları alışverişin ödemesini kasaya uğramadan özel terminale yapabiliyorlar. Metro Group'un, Intel ve SAP partnerliğinde, 40 adet Bilgi Teknolojisi şirketiyle birlikte oluşturduğu The Extra Future Store'a, 3 bin 855 metrekarelik alanda 30 bin çeşit ürün satışa sunuluyor ve 124 kişi çalışıyor. Metro yetkilileri Future Store'u günde ortalama 2 bin 500 kişinin ziyaret etmesini bekliyor.