Güncelleme Tarihi:
Çanakkale-İzmir karayolunun Ayvacık-Küçükkuyu kesiminde bulunan ve yaklaşık 40 dakikada katedilebilen 24 kilometrelik Kazdağları rampaları, yapımı devam eden 2 tünelin 2023'te tamamlanıp hizmete açılmasıyla 5 dakika kadar kısa bir sürede geçilebilecek.
AA muhabirinin Karayolları Genel Müdürlüğünden edindiÄŸi bilgilere göre, Çanakkale'yi Ä°zmir ve Balıkesir'e baÄŸlayan karayolunda baÅŸlatılan bölünmüş yol ve tünel çalışmaları devam ediyor.    Â
Yüksek turizm potansiyeli nedeniyle özellikle yaz aylarında trafik yoÄŸunluÄŸu artan bölgedeki KazdaÄŸları rampaları, sürücüler için en sıkıntılı ulaşım noktaları arasında yer alıyor.    Â
Çanakkale ve Ä°zmir limanları ulaşımının hinterlandında yer alan lojistik karayolu altyapısını oluÅŸturan yolun konforlu ÅŸekilde tamamlanmasıyla Kuzey Marmara ile Güney Marmara ve Ege Bölgesi arasında ulaşım kolaylaÅŸacak.    Â
Bu sayede trafikte can ve mal güvenliÄŸi temin edilerek, bölgenin turizm, ticaret ve sosyoekonomik geliÅŸimine de katkı saÄŸlanacak.    Â
Â
BÖLGEYE ÇİFT GÄ°DÄ°Åž GELÄ°ÅžLÄ° Ä°KÄ° TÃœNEL YAPILACAK    Â
Ayvacık-Küçükkuyu arasında kalan 9,6 kilometrelik bölünmüş yol yapım çalışmaları kapsamında onlarca keskin virajı içinde barındıran bölgeye toplam 5 bin 745 metre uzunluÄŸunda çift tüp 2 tünel inÅŸa edilecek.    Â
ÇoÄŸu zaman yavaÅŸ giden ağır tonajlı bir aracın arkasında oluÅŸan konvoy içinde sollama yapamayan sürücüler için çekilmez olan onlarca virajlı KazdaÄŸları rampalarındaki çileli ulaşım, tüneller sayesinde son bulacak.    Â
Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılı olan 2023'te kullanıma açılacak tünellerle sürücülerin eÄŸimli virajlar nedeniyle zorlandığı, kazalara davetiye çıkaran ve toplamda 40 dakikada katedilebilen 24 kilometrelik KazdaÄŸları rampaları 5 dakikada geçilebilecek.    Â
Yapım çalışmalarına 2016'da baÅŸlanan bin 700 metre uzunluÄŸundaki T1 tünelinde bin 500 metrelik kesimde kazı ve destek çalışmaları yüzde 89 tamamlandı. 4 bin 52 metre uzunluÄŸundaki T2 tünelinde ise portal çalışmalarına baÅŸlandı.    Â
Â
"GÃœNLÃœK 7 BÄ°N ARAÇ GEÇİŞİ"    Â
Çanakkale'nin Ä°zmir ve Balıkesir ile baÄŸlantısının saÄŸlandığı yolu bin 200'ü ağır olmak üzere günlük yaklaşık 7 bin vasıta kullanıyor.    Â
Özellikle yaz aylarında ağır vasıtaların yoldaki yoÄŸunluÄŸu nedeniyle sürücüler için büyük sorun teÅŸkil eden yol tünellerin tamamlanmasıyla birlikte rahat bir nefes alacak.    Â
Her iki tünelde de çift gidiÅŸ ve çift geliÅŸ yollarıyla sürücüler, yolculuklarını daha konforlu yapacak.  Â
Â
"ÇALIÅžMALAR 7/24 DEVAM EDÄ°YOR"    Â
Tünellerin Åžantiye Åžefi Samet Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2023'te kullanıma açılacak tünellerdeki çalışmaların vardiyalı olarak 7/24 devam ettiÄŸini söyledi.    Â
Tünellerin bölünmüş yol standartlarında iki geliÅŸ ve iki gidiÅŸ olarak inÅŸa edildiÄŸini anlatan Yılmaz. "T1 ve T2 adı verilen iki tünelimizde de çalışmalarımız tüm hızıyla devam etmektedir. T1 tünelindeki çalışmalar Haziran 2016'da baÅŸlamıştı. Bu tünelimizdeki çalışmaları bu yılın sonunda tamamlamayı planlamaktayız. T1'deki iki yönde de yaklaşık olarak yüzde 92'lik bölümü tamamlamış bulunuyoruz. Tünelimizdeki bir hatta 133, diÄŸer hatta da 162 metrelik alan kaldı." dedi.    Â
Tünelde 300 işçinin görev aldığını dile getiren Yılmaz, ÅŸunları kaydetti:    Â
"Çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz. Burada 300 işçimizle görev yapıyoruz. Bölgede sıkıntılı bir ulaşım vardı. Yapılacak tünellerle kaliteli ve çok daha konforlu bir ulaşım imkanı sunacağız. Bizler de işçi arkadaÅŸlarımız da var gücümüzle tüm mesaimizi burada harcıyoruz. Normalde 40-45 dakikayı bulan bu yoldaki ulaşım, tünellerin tamamlanmasıyla 5 dakika gibi kısa bir sürede geçilebilecek. Bölünmüş yolu kullanan bir araç ise Ayvacık'tan Küçükkuyu'ya daha ekonomik ÅŸartlarda 110 kilometrelik sabit hızla 10 dakikalık bir yolculukla ulaÅŸabilecek."    Â
              Â