Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’nin perakende devlerinden Migros önümüzdeki 4 yıl için önemli bir hedef ortaya koydu. Geçtiğimiz günlerde Kipa hisselerinin yüzde 95.5’ini satın alma sürecini tamamlayan şirket 4 yıl içinde iki kat büyümeyi hedefliyor. Migros Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort hem satın alma sürecini hem de Migros’un bundan sonraki yol haritasını anlattı. Tort, “Kipa’nın aramıza katılmasıyla birlikte, 2017 sonunda net satış alanımız 1.5 milyon metrekareye yaklaşacak. Son 6 yıldır çift haneli büyüyerek, satışlarımızı iki katına çıkarmıştık. Şimdi 4 yılda iki kat büyüklüğü hedefliyoruz” dedi. Bir sonraki adım olarak bölgesel liderliği hedeflemenin en doğru formül olduğunu gördüklerini ifade eden Özgür Tort şöyle konuştu:
EN ÖNEMLİ EŞİK
“Türkiye’de başlayan, yakın coğrafyada genişleyen Migros, bugün Türkiye’de önemli bir büyüklüğe ulaşmış bir dünya markasının Türkiye’deki operasyonlarını devralmış oluyor. Bu hem Migros için hem de Türk perakendesi için önemli bir eşiktir. Migros, yerel duruş sergileme becerisinden, oluşturduğu özgün iş modeline kadar gelmiş olduğu bu noktada Türkiye ve çevre coğrafyalarda liderliğini sürdürmek için yeni bir boyut kazanıyor. Böylece Türk perakendesi önemli bir eşikten daha geçmiş oluyor.”
Tort, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarına ve alışveriş tarzındaki farklılıklarından doğan zenginliğe yatırım yaptıklarını ve hedeflerini büyüttüklerini söyledi. Kipa’nın satın alınmasının gelecek vizyonuna ve stratejik planlara odaklı bir girişim olduğuna dikkat çeken Tort, “Migros, perakende sektöründeki en büyük istihdam merkezlerinden biri. Bu yıl 5 bin 500 kişiye daha istihdam sağlamayı hedefliyoruz. 2017’de toplam istihdamımız 45 bini aşacak” dedi.
1782 MAĞAZASI OLDU
MİGROS Ticaret A.Ş’nin, Tesco Overseas Investments Limited’den Tesco Kipa Kitle Pazarlama Ticaret Lojistik ve Gıda Sanayi A.Ş’nin hisselerinin yüzde 95.5’ini devir almasıyla ilgili süreç tamamlandı. Migros, Tesco Overseas Investments Limited’in sahibi olduğu Kipa hisselerini, tespit edilen şirket değerinden, banka borçları ve bilanço uyarlamaları düşüldükten sonra 199 milyon TL bedel ile satın aldı. Bu satın almayla birlikte Migros bünyesine 48 hipermarket, 48 süpermarket, 72 Express mağaza ile toplam 320 bin m2 net satış alanı daha eklendi; 73 ilde ve yurtdışı Ramstore mağazaları dahil 1782 mağazaya ulaştı.
GİDECEĞİ MAĞAZAYI BİLEN ÜRÜNLER
ÖZGÜR Tort, Migros’un büyüme gücünü beslemek amacıyla hem verimliliğine katkı sağlayan hem de müşterilerini daha çeşitli ürünle buluşturan, büyük bir lojistik sisteme imza attıklarını belirtti. Marmara Bölgesi’nin yüzde 40’ına sevkıyat yapan Gebze Dağıtım Merkezi’nin 20 milyon TL’lik büyük bir yatırımla tamamen akıllı hale getirildiğini ifade eden Tort, “Ürün, hangi mağazaya gidecek ise otomatik olarak o ray sistemine girerek kamyona yükleniyor. Biz buna ‘Gideceği mağazayı otomatik bilen ürünler’ diyoruz. Tüketiciye ulaşana kadar ürüne ne kadar az dokunulursa fiyat o kadar ucuzluyor. Daha önce bir mala tüketiciye ulaşana kadar 12 defa dokunuluyordu, şimdi bu Migros’ta 5’e iniyor” dedi.