Güncelleme Tarihi:
Araştırma kapsamındaki uluslararası önde gelen 500 bankanın toplam marka değeri 2014’e göre kıyasla yaklaşık yüzde 5 artış gösterirken Akbank’ın marka değeri aynı dönemde yaklaşık yüzde 27 yükseldi. Türkiye’nin arzuladığı atılımları gerçekleştirmesi için daha da fazla markaya ihtiyacı olduğunu vurgulayan Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, “Bugün hem ülkemizde hem de uluslararası alanda çetin bir rekabet olduğunu görüyoruz. Bu ortamda sadece üretmek ve satış yapmak yetmiyor. İster reel sektörde, ister hizmet sektöründe olsun, şirketlerimizin daha rekabetçi olmasının, milli gelire katkılarının artmasının yolu markalaşmaktan geçiyor” dedi. Şirketlerin en önemli aktif değerlerinden birisinin de marka değeri olduğuna dikkat çeken ABinbaşgil, “Bugün alışılagelmiş finansal göstergelerin yanında şirketlerin marka değerleri de yatırımcıların tercihlerini şekillendirmede rol oynuyor. Bu sebeple gelişmiş ülkelerde faaliyet gösteren şirketler finansal raporlarında marka değerlerine de yer veriyor” diye konuştu.