Güncelleme Tarihi:
SON yıllarda Türk turizminde önemli bir pay edinen Ortadoğu pazarı bu yıl da lokomotif olma özelliğini sürdürüyor. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) tarafından yapılan değerlendirmeye göre, Ortadoğu bölgesinden Türkiye’ye 2018 yılında gelecek turist sayısında çift haneli artış trendinin sürmesi öngörülüyor. TÜROB’un Körfez bölgesi ağırlıkta olmak üzere Ortadoğu pazarıyla ilgili hazırladığı raporda, bölgeden Türkiye’ye gelen turist sayısında son iki yılda çok yüksek oranlı artışlar yakalandığına dikkat çekildi. Bu yıl ilk 3 ayda yüzde 45 gibi ciddi bir artış kaydedildiği, ramazan ayında da özellikle İstanbul’a gelen Ortadoğulu turist sayısında hızlanma gözlendiği belirtilen raporda, “2018 yılında ramazan ayı öncesi ve özellikle sonrasında bölgeden ülkemize talepte beklendiği gibi artış gerçekleşti” denildi.
2010’DA YÜZDE 10’DU
2017’de Ortadoğu bölgesinden Türkiye’ye gelen turist sayısının bir önceki yıla göre yüzde 44 artarak 3.6 milyona çıktığı hatırlatılan raporda, “2010’da İstanbul’da toplam ziyaretçiler içinde yüzde 10 olan Ortadoğulu turistlerin payı 2017’de tüm zamanların rekoru ile yüzde 24.3’e yükseldi. 2018’de ise yılın ilk 4 ayında İstanbul’a gelen turist sayısı da 4 milyon 200 bine ulaşırken, bu turistlerin 967 bini Ortadoğulu oldu. Lüks konaklama tesislerinin fazlalığı ve zengin Körfezli turistlere hitap eden lüks alışveriş imkanı nedeniyle İstanbul, Ortadoğulu turistlerin ilk tercihi oluyor. İstanbul’un yanı sıra Bursa, Bolu, Abant, Yalova, Giresun ve Trabzon gibi yerler de hem gezmek hem de yerleşmek için Ortadoğu turistlerin favorileri arasında yer alıyor” ifadelerine yer verildi.
Ortadoğu’da online rezervasyonlarların dünya ortalamasının üzerinde seyrettiği ifade edilen raporda şu bilgilere yer verildi: “Global Travel Insight raporuna göre, Ortadoğu’da İlk çeyrekte yapılan internet aramalarında en çok aranan destinasyonlar Amsterdam, Londra, İstanbul, Paris ve Manila oldu. Rezervasyonlarda ise İstanbul ilk sırada yer aldı.” Ortadoğu’da çok sayıda yabancı çalışan (expat) bulunduğu kaydedilen raporda, “Türkiye’ye gelen expat’ların yoğunluğu dikkate alınarak bölgede yapılacak tanıtım çalışmalarında bu hususun dikkate alınması gerekiyor” önerisi yer aldı.
TÜRK DİZİLERİ ETKİLİ OLDU
TÜROB’un raporunda altı çizilen diğer konular ise şöyle: “Körfezden seyahat eden turistler, Ortadoğu’dan toplam turist çıkışının yüzde 60’ını oluştururken, uluslararası turizm harcamasında Körfez ülkelerinin payı tüm Ortadoğu’nun yüzde 75’ini oluşturuyor. Türkiye’nin Ortadoğu’da yakaladığı en önemli avantajlar, din, ortak kültür, doğa, vizelerin kaldırılması ve Türk dizi filmlerinin televizyonlarda sıkça gösterilmesi olarak ortaya çıkıyor. Bölgeden ülkemize sağlık, wellness, kaplıca, terapi, estetik ve tedavi amacı ile gelecek turist sayısında önemli potansiyel görülüyor. Bu alanda tanıtım çalışmaları arttırılmalı.”