Güncelleme Tarihi:
KOÇ Holding’in 2006’da başladığı, spor, teknoloji, müzik ve eğlenceyi üniversite öğrencileriyle buluşturan Koç Fest, 26 ilde 27 üniversite gezdi. Bugüne kadar 4 milyon gence ulaşan Koç Fest’in bünyesine 2009 yılında üniversiteler arası resmi spor müsabakalarının da katılmasıyla, organizasyonda sporun payı hızla yükseldi. Türkiye Üniversite Spor Oyunları’nın ana sponsoru olarak, “Türkiye Koç Fest Üniversite Spor Oyunları” adını alan organizasyonda, her yıl 185 üniversiteden 20 bin sporcu 40 branşta mücadele ediyor. Bu yıl da 7 ilde 7 üniversiteye gidecek olan Koç Fest, Anadolu illerini ekonomik olarak kalkındırarak, ‘olimpiyat’ havası da yaratıyor. Koç Holding, Koç Fest’in hazırlığı sürecinde her yıl 4 milyon liraya yakın yatırım yapıyor. Koç Holding Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Oya Ünlü Kızıl, “Türkiye’deki üniversite liglerinin takip edilen, ilgi gösterilen müsabakalar haline gelmesi ve müsabakalardaki seviyenin de bu ilgiye paralel olarak yükselmesi gerektiğine inanıyoruz” dedi.
Spora verilen önem
Koç Fest’in 2006-2008 yılları arasında, üniversitelerin bahar şenlikleri döneminde eğlence ve müzik ağırlıklı bir etkinlik olduğunu söyleyen Oya Ünlü Kızıl, organizasyon hakkında şu bilgileri verdi: “Koç Fest, 2009 yılı itibariyle tüm Türkiye’de düzenlenen üniversiteler arası resmi spor müsabakalarını da bünyesine katarak, ‘Türkiye Koç Fest Üniversite Spor Oyunları’ adını aldı. Gençlerdeki spor bilincini ve alışkanlığını desteklemeyi ve üniversitelerde spora verilen önemi artırmayı amaçladık. Koç Fest ile gençleri müzik, eğlence ve teknoloji ile buluşturuyoruz. Ancak en önemlisi Koç Fest toplamda 20 bin sporcu ve 185 üniversitenin 40 branşta mücadele ettiği çok önemli bir spor organizasyonuna ev sahipliği yapıyor. Koç Fest, 2006’dan 2011 yılına kadar toplamda 1.5 milyon kişiye ulaştı. 2011’de ise sosyal medyayı etkinliğimize entegre ederek bir yılda 2.5 milyon kişiye ulaştık.”
Sporcu ve seyirci arttı
Türkiye Koç Fest Üniversite Spor Oyunları çerçevesinde, müsabakaların düzenlendiği branşları Türkiye Üniversite Sporları Federasyonu’nun belirlediğini anlatan Oya Ünlü Kızıl, şunları söyledi: “Müsabakaların düzenleneceği üniversitelerin seçiminde de Federasyon ile ortak hareket ediyoruz. En önemli iki kriterimiz üniversitelerin final branşlarına ev sahipliği yapabilecek alt yapıya sahip olması ve yüksek katılımcı sayısını ağırlayabilecek konaklama ve ulaşım imkanlarının olması. Tüm Türkiye’yi kapsayabilmek adına, her yıl farklı bölgelerden farklı illerin festivale ev sahipliği yapabilmesine gayret gösteriyoruz. Yerel yönetimlerden de talep alıyoruz ve görüşmelerimiz oluyor. Spor oyunlarına katılan üniversite sayısı bizim sponsorluğumuzun başladığı 2009’dan bu yana önemli bir artış gösterdi. Daha da önemlisi, 1. Lig veya milli takımlarda oynayan profesyonel sporcuların da organizasyona olan ilgisi arttı.”
4 milyon lira yatırıyor
Koç Fest’in, Koç Holding ve Koç Topluluğu şirketlerinin hemen hepsinin yatırım yapıp, destek verdiği bir proje olduğunu ifade eden Oya Ünlü Kızıl, “Her yıl eklediğimiz spor, teknoloji gibi yeni unsurlarla da bu yatırımı büyütüyoruz. Bir Koç Fest, 4 milyon liraya düzenleniyor. Koç Fest, özellikle final illerinde hatırı sayılır bir ekonomik değer yaratıyor. Toplamda 20 bin ve sadece final ilinde 5 bin sporcunun katılımı gidilen kentlerde önemli bir hareket yaşanmasına sebep oluyor. Konaklamadan ulaşıma, gıdadan perakendeye bir çok alanda hatırı sayılır bir hareketlenmeden söz ediyoruz. Yerel iletişim mecralarının kullanımını da direkt lokal ekonomiye yapılan katkılardan olarak değerlendirebiliriz” diye konuştu.
Rakamlarla Koç Fest
Müsabakalara her yıl 185 üniversiteden yaklaşık 20 bin sporcu katılıyor.
Koç Fest dönemi gerçekleşen finaller ise 5 bin üniversiteli sporcunun katılımı ile gerçekleşiyor.
Koç Fest’in sadece saha organizasyonunda yaklaşık 250 kişilik bir ekip yer alıyor.
Yaratıcı ajanslar, medya satın alma partnerleri ve 400’e yakın tedarikçi ise hazırlık dönemine destek oluyor.
Koç Fest ekibi bugüne dek
26 il, 27 üniversite gezerek
40 bin kilometre yol kat etti.
2006’dan itibaren
1.5 milyon, geçen yıl ise teknoloji yatırımıyla 2.5 milyon kişinin katıldığı
Koç Fest, toplamda 4 milyon gence ulaştı.
Koç Fest, 2011’de Avrupa’da ”Yılın Sosyal Medya Kampanyası” ödülünü de aldı.
Koç Fest, 2012’de de 7 il ve 7 üniversiteyi ziyaret edecek.
Ekonomik büyüklük tek kriter değil
GELİŞMİŞ ülkelerde ekonomik büyüklüğün tek kriter olmadığını vurgulayan Oya Ünlü Kızıl, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bir toplumun gelişmişliğinin değerlendirmesinde sanat ve spor da önemli. Bu alanda dünya çapında başarılı isimler çıkarmaktan bahsetmiyorum. Toplumun genelinde sanata ve spora duyulan ilginin seviyesi önemli. Olimpiyatların açılış törenlerinde bazı ülkelerin 500’lere varan sporcularını görüyoruz. Bunun tek nedeni ekonomik büyüklük değil. Toplumda ve devlet politikalarında sporun
yerinin büyüklüğü.”
Şampiyonları Avrupa’da destekliyor
TÜRKİYE Koç Fest Üniversite Spor Oyunları’nda başarılı olan takımlar ve sporcuların ‘Türkiye Şampiyonu’ unvanını kazandığını ve ülkemizi Avrupa Şampiyonaları’nda temsil ettiğini dile getiren Oya Ünlü Kızıl, şöyle konuştu: “Branşlarında şampiyon olan takımların ülkemizi temsil etmelerine destek oluyoruz. Bu projede bizim temel vizyonumuz, Türkiye Koç Fest Üniversite Spor Oyunları’nı, bilinen ve takip edilen bir spor organizasyonu haline getirerek, sporda olimpiyatların taşıdığı değerleri Türkiye’de üniversite sporları için taşıyacak bir organizasyon yaratabiliyor olmak. ”
Rock müziği tercih ediyoruz
OYA Ünlü Kızıl, Koç Fest’in düzenlendiği ilk günden bu yana rock müzik yıldızlarını gençlerle buluşturduğunu belirterek, “Rock’ın duruşu ve söylemiyle üniversite gençliğine çok daha yakın bir tür olduğuna inanıyoruz. İsimleri belirlerken de, gençlerden gelen talepleri göz önünde tutarak en sevdikleri ve istedikleri sanatçıları onlarla buluşturmaya çalışıyoruz. Bu yıl Gripin ve Aslı sahne alacak” diye konuştu.