4 milyon dolara hasar fabrikası kurduk, ödeme bir güne indi

Güncelleme Tarihi:

4 milyon dolara hasar fabrikası kurduk, ödeme bir güne indi
Oluşturulma Tarihi: Mart 02, 2009 00:00

Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, kurdukları hasar fabrikası sayesinde hem hasar ödeme süresini bir güne kadar indirdiklerini, hem de 2 milyon dolar tasarruf sağladıklarını söyledi.

’REKABET fiyatta olmaz, iş verimliliğinde olur’ diyen Aksigorta, 2.5 yılda 4 milyon dolar yatırım yaparak, ’Hasar Fabrikası’ kurdu, hasar ödeme süresini 1 güne indirdi. Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, günde 2 trilyon TL hasar ödediklerini, bunun da yüzde 80’inin otomobil hasarlarından kaynaklandığını belirterek, bugün her iki araçtan birinin hasarlandığını kaydetti. Yılda 180 bine yakın hasar dosyası açtıklarını bunun da aylık 15 bin, günlük de 600-700 dosya anlamına geldiğini ifade eden Yergin, "Bu da ciddi bir operasyon gerektiriyor. Her hasara ayrı dosya aç, ayrı eksper yolla... Şirket ile; eksperler, tamirhaneler arasında gidip, gelen onlarca faks ve yazışma oluyor. Gözden kaçan hasarlar olduğu gibi süreç de uzuyordu. Bundan da müşteri rahatsız oluyordu" dedi. Ragıp Yergin, iki buçuk yıl önce hasarda en iyi şirket olma prensibini benimsediklerini ve 4 milyon dolar yatırım yaparak, hasar fabrikası adı verdikleri yeni bir sistem kurduklarını söyleyerek, şu açıklamayı yaptı:

Elektronik takip

"144 kişilik hasar uzmanı, 51 kişilik hizmet merkezi ekibi kurarak, hasar işlemlerinin hızlı ve etkin sonuçlandırılmasını sağladık. Hasar ihbarları artık anlaşmalı servisler tarafından alınmaya başlandı. Bu çerçevede Türkiye çapında toplam bin 401 anlaşmalı servis ağı kurduk. Hasar ihbarı gelir gelmez sigortalı, eksper ve acenteler SMS ile bilgilendiriliyor; aynı zamanda da acenteler, anlaşmalı tamir servisleri ve eksperler Aksigorta internet portalı üzerinden hasar dosyasına doğrudan ulaşabiliyor. Bunların dışında tüm işlemlerde evrak takibi tamamen elektronik ortama alındı. Hasar dosyası sürecinde yaşanabilecek gecikmelere karşın sistem üzerinden tüm iş ortaklarımıza otomatik uyarılar gönderilerek, olası hata payı en aza indirgendi." Ragıp Yergin, oluşturulan yeni sistem sayesinde hasar dosyalarını hızlı tamamladıklarını, hasarları gün içinde ödediklerini kaydetti. Yergin, anlaşmalı tamir servisleri ile aralarında kurdukları sistem sayesinde aracın tamiri için hasar dosyasını beklemeye gerek kalmadığına da dikkat çekti.

Bürokrasiyi kaldırdık

Ragıp Yergin, kurdukları hasar fabrikası sayesinde gereksiz bürokrasiyi de ortadan kaldırdıklarını vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü: "Araç çalınması olaylarında yerel karakoldan alınan ’bulunamadı’ yazısını kaldırdık. Basit işyeri hırsızlık hasarlarında hasardan sonra 30 günlük bekleme süresini uygulamıyoruz. Hasar dosyası onaylandığı anda sistem üzerinden anlaşmalı servislere aracın teslim edileceği bilgisi gönderiliyor, böylece araç sahibine beklemeden aracı teslim ediliyor. Konut ve işyeri hasarlarında restorasyon hizmeti veriliyor. Bunların dışında otomotiv firmaları ile anlaşmalar yapılarak, piyasadan daha avantajlı fiyatlar ile müşterilerimizin sıfır araç temin etmesi sağlanıyor." Ragıp Yergin, yaptıkları 4 milyon dolarlık yatırımı hasar takibi sayesinde amorti ettiklerine de değindi. "Hem müşteri memnuniyeti hem de tasarruf sağladık" diyen Yergin, sadece geçen yıl 5 milyon TL uygunsuz hasar tespit edip önlemini aldıklarını kaydetti. Ragıp Yergin, kurdukları hasar fabrikası sayesinde 2 yıl içinde 2 milyon dolarlık tasarruf sağladıklarını da sözlerine ekledi.

Rekabet şansları kalmadı, pazardan çekilecekler

AKSİGORTA Genel Müdürü Ragıp Yergin, kurdukları hasar fabrikası hakkında beklentilerini de şöyle anlattı: "En hızlı hasar ödeyen şirketiz. Artık bizim yarışımız kendimizle. Bir kere şunu söylemem lazım ki, öncelikle şirketlerin hızlı hasar ödeme niyeti olmalı. Bizde bu niyet var. İkincisi, kurduğumuz bu altyapı her şirkette yok. Böyle bir sistemi kurmak için de büyük hacimlere ihtiyaç var. Bu durum sektördeki küçük şirketleri zorlayacaktır. Ya büyüyecekler ya da otomobil branşından çekilecekler. Bu şartlarda rekabet etme şansları yok. Bu sistemi kurmamızdaki bir neden de rakiplerimizden daha fazla iş almak. Çünkü bugünkü ortamda fiyatlarla oynama şansınız yok. O yüzden de işi verimli yapmanız, bunu yaparken de maliyetlerinizi düşürmeniz lazım."

Oto sigortasındazarar karşılanmaz hale geldi

GENEL Sigorta Genel Müdürü Serdar Gül, sermayedarların üretimin yüzde 50’sini oluşturan oto sigortalarında zararı göze alamayacağını söyledi. Gül, sigorta sektörünün 2008 yılının Aralık ayında üretim kaybına uğradığını belirterek, önümüzdeki üç ayda eksi büyüme rakamlarının yaşanacağını belirtti. Serdar Gül, bugün sektörde üretimde oto sigortalarının payının yüzde 50’ye ulaştığını kaydederek, "Şirketlerde başarı oto sigortalarında gelişmeye bağlı. Önümüzdeki dönemde Genel Sigorta’nın üretiminde oto sigortalarının payı yüzde 65’e çıkacak" dedi. Sektörün trafik sigortalarında teknik zararının 500 milyon liraya dayandığını hatırlatan Gül, Trafik ve kaskodaki kampanya fiyatlarının yıl boyu sürmesinin mümkün olmadığını da vurguladı.

Ergo Sigorta sermayesini 47 milyon TL artırdı

MÜNİCH Re Grubu’nun sigorta şirketi Ergo, Ergoİsviçre Sigorta ile Ergoİsviçre Emeklilik ve Hayat şirketlerinin sermayesini toplam 47 milyon TL arttırdı. Ergo Grubu Türkiye CEO’su Klaus Allerdissen, sermaye artırımı ile şirketlerin stratejik pozisyonunun daha da güçlendiğini söyledi. Allerdissen, Kasım 2008’de emeklilik branşında faaliyete geçildiğini ve 2 bin 500’den fazla müşterinin bireysel emeklilik planı için Ergoİsviçre’yi seçtiği ifade etti. Allerdissen, "Finansal kriz yaşanan bir dönemde güven önemli bir değer. Bu değer, sektördeki konumumuzu daha da güçlendirecektir" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!