Güncelleme Tarihi:
Global ekonomideki son gelişmelere de değinen Dinçer, büyüme hızındaki yavaşlama ihtimaline rağmen Türkiye’nin cazibesini koruyacağını söyledi.
TÜRKİYE’nin teknoloji perakendeciliği alanında yüzde 40 civarındaki pazar payı ile açık ara lider olan TeknoSA, 2014’te yüzde 33 büyüme ile 4 milyar TL ciro hedefliyor. 2013’te yüzde 27 büyüyerek 3 milyar TL civarında ciro elde eden TeknoSA, geçen yıl yaptığı 55 milyon TL’lik yatırımını da 2014’te 60 milyon TL’ye çıkaracak. Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, TeknoSA’nın 2014 yılında, dijitalleşmenin sağladığı olanaklarla bütün kanalların entegre çalışmasına imkan veren çoklu kanal stratejisine odaklanacağını belirterek, bu çerçevede hem mağazalaşma yatırımlarına hız vereceklerini hem de online kanalda büyüyeceklerini ve çoklu kanal yapılanması için 60 milyon lira yatırımı hayata geçireceklerini söyledi.
1500 YENİ İSTİHDAM
TeknoSA Genel Müdürü Necil Oyman’ın katılımıyla, şirketin 2013 yılında yarattığı değer ile 2014 yılı hedeflerinin paylaşıldığı toplantıda konuşan Haluk Dinçer, TeknoSA’nın 2013’te sektör büyümesinin üzerinde bir performans gösterdiğini vurguladı. Teknoloji perakende pazarında iki farklı bağımsız kuruluşun araştırmasının Teknosa’nın yüzde 38 ve yüzde 42 pazar payına sahip olduğunu gösterdiğini söyleyen Dinçer, “İki araştırmanın ortalamasına bakıldığında yüzde 40’la sektörde açık ara lideriz. Bu pazar payımızla Türkiye’de teknoloji perakendeciliğinin büyümesine de katkı sağlıyoruz. Bu katkının devamı olarak 2014’te, satış alanımıza yaklaşık 30 bin metrekare daha ekleyip, 1500 yeni istihdam oluşturmayı ve yıl sonunda 4 milyar liralık ciro büyüklüğüne ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. TeknoSA Genel Müdürü Necil Oyman ise Türkiye’de pazarın 2013’ü yüzde 23 büyüme ile kapattığını, 2014 yılında ise yüzde 8’lik bir büyüme beklediklerini aktardı.
Online ziyaret en çok Şırnak’tan
TEKNOSA’nın 77 ilde mağazası olduğunu hatırlatan Haluk Dinçer, “Sadece 4 ilde yokuz; Şırnak, Hakkâri, Bingöl ve Ardahan. Online ziyaretlerimizin nüfusa göre en çok Şırnak’tan yapıldığını görüyoruz. Her ilde olacağız” dedi.
Temmettü kararı genel kurulda
TEKNOSA’nın 2012 yılında halka açılırken 7.75 lira olan hisse değerinin, 2013 yılında 12.75 liraya ulaştığını kaydeden Dinçer, şirketin temmettü dağıtıp dağıtmayacağı yönündeki soruya, “Karar mart sonundaki genel kurulda alınacak” dedi.
Türkiye’ye güvenimiz tam, hedeflerde revizyon yok
HALUK Dinçer, Türkiye ve dünya ekonomisine ilişkin değerlendirmesinde, 2014’ün belirsizliklerle dolu zor bir yıl olacağını belirterek şunları kaydetti: “Türkiye’de büyümede aşağı yönlü, kurlarda, faizlerde ve enflasyonda ise yukarı yönlü risk görülme ihtimali var. Ancak bunlar konjonktürel gelişmeler. Biz Türkiye’nin potansiyeline ve dinamizmine inanıyoruz.Bu nedenle de hedeflerde revizyon yok.”
Taksite sınırlama yıl ortasında dengeye oturur
TÜRKİYE perakende sektöründe 2014 yılında yüzde 15’lik büyüme beklediklerini, bununla beraber teknoloji ürünleri pazarında ise bazı zorlayıcı gelişmelerin olacağını söyleyen Haluk Dinçer, “Özellikle taksit sayısına getirilen sınırlamaların sektörde olumsuz etkileri olacağını, ancak bu durumun yılın ortalarına doğru yeni bir dengeye kavuşacağını düşünüyoruz. Bu yıl elektronik perakende sektörünün ise yüzde 8 civarında büyümesi öngörülüyor” diye konuştu.
17 Aralık’tan sonra riks primimiz arttı
17 Aralık sürecinin ekonomiye ve sektöre etkilerine ilişkin bir soruya Haluk Dinçer şöyle cevap verdi: “17 Aralık süreci ülkede bir siyasi belirsizlik yarattı ve ülkenin risk primini arttırdı, bu da kurlara ve faizlere yansıdı. Halen de bu belirsizlik sürüyor. Bunun pazara etkisine yönelik herhangi bir tahminde bulunmamız mümkün değil. Hedeflerimizi revize etmiş değiliz. Gelişmeleri yakından izliyoruz.”
Avrupa’nın 3’üncü büyüğü olma hedefi
TEKNOSA’nın 2023 yılında Avrupa’nın en büyük üç elektronik perakendecisi olma vizyonuyla hareket ettiğini hatırlatan Haluk Dinçer, “Bu kapsamda yurt içinde olduğu gibi yurt dışındaki inorganik büyüme fırsatlarına da bakıyoruz. Ancak bugüne kadar yurtdışında böyle cazip bir fırsat bulamadık. O nedenle de şu ana kadar bir adım atamadık. Yurtiçindeki organik büyüme fırsatlarını da değerlendirerek bu hedefimizi koruyoruz” diye konuştu.
Taksite baypas çözüm olamaz
“TAKSİT sınırı sonrasında hediye kartları gibi baypas yöntemlere nasıl bakıyorsunuz?” sorusuna Necil Oyman, “Sektörün çözümünün bu olmadığını düşünüyoruz. Biz 1 Şubat’tan itibaren özellikle cep telefonu satışında sıfır taksitle söylenen kuralları uyguluyoruz” yanıtını verdi. Geçen yıl Ocak ayında sattıkları cep telefonu sayısının 2014’ün Ocak ayında yüzde 125 arttığını aktaran Oyman, 1 Şubat itibariyle cep telefonu satışlarında bir durgunluk yarattığını ancak yeniden artışın yakalanacağını düşündüklerini söyledi.