Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYELİ gençler dijital dönüşün konusunda Avrupalı akranlarından daha iyimser. Dijital devrim ile daha fazla iş fırsatı bulacağını düşünen Türkiye’deki gençlerin sayısı yüzde 28’e ulaşarak Avrupa’yı ikiye katladı. Ancak, 2008 krizinin genç işsizleri arttırdığı Avrupa’daki akranlarına göre daha iyimser olsa da halen 4 Türk gencinden 3’ü yurtdışında daha büyük iş fırsatları olduğunu düşünüyor. Gençler’in yüzde 60’ı ise yurtdışında yaşamayı hedefliyor.
“Bir Devrimi Konuşmak” başlığı ile Vodafone Group tarafından 9 ülkede 9 binin üzerindeki genç ile yapılan araştırma, 18-24 yaş arasındaki gençliğin dijital dünya ile gelecek kaygılarını ortaya koydu. Türkiye’de gençlerin 3’te ikisi anne ve babalarından daha iyi bir hayat yaşayacaklarını düşünürken, bu oran, araştırmanın yapıldığı diğer 8 Avrupa ülkesi ortalamasına göre yaklaşık 2 kat İtalya, İngiltere, İspanya ve Portekiz’e göre yaklaşık 3 kat kadar daha yüksek. Avrupa ile benzer şekilde, öğrenciler ve hem öğrenci olan hem de bir işte çalışanların çoğu, uzmanlık alanına uygun bir iş bulacağına inanırken, dört Türk gencinden üçü, yurtdışında iş olanaklarının daha fazla olduğunu düşünüyor. Gençlerin yüzde 60’ı, bu nedenle yurtdışına gitmeyi planlıyor.
PATRON OLMAK İSTİYORLAR
Araştırmanın çarpıcı sonuçlarından biri de gençlerin, çalışmak istedikleri alanlara ilişkin cevapları. Türkiye’deki gençlerin yarısından fazlası, bilgi ve iletişim teknolojileri alanında kariyer hedefliyor. Türkiye bu oran ile diğer 9 ülke arasında ilk sırada. Ancak, bilgi ve iletişim teknolojileri alanında kariyer fikrinin önündeki en büyük engelin, yetenek ve ilgi eksikliği olduğu görülüyor. Ayrıca, eğitimin zaman alacağının düşünülmesi de alana ilgiyi azaltıyor. Türkiye’deki gençlerin yüzde 90’ı, kendi işini kurma planı kuruyor. Bu gençlerin yüzde 65’i, bilgi ve iletişim teknolojileri alanında iş kurmak istiyor.
‘Bip’ sorunu taşımaya engel
VODAFONE Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel numara taşıma uygulamasının başladığı 2006’dan bu yana milyonlarca abone operatörünü değiştirirken, büyük bir kısmının ‘bip’ engeline takıldığını söyledi. Vodafone’un araştırmasına göre, kullanıcıların yüzde 41’i aramalar sırasında operatör değişimini anlatan bip sinyalinden dolayı daha uygun bir tarifeye ya da farklı bir operatöre geçmeyi reddediyor. Süel, “6 yıldır devam eden bu uygulamanın kaldırılması için BTK’ya başvurduk. Halen BTK bu konuda karar almış değil” diye konuştu.
4G fırsat da olabilir tehdit de
SÜEL, Grup CEO’ları Vittorio Colao’nun 4G ile ilgili ‘adil ihale’ sözlerine atıfta bulunarak, “4G bir fırsat da olabilir tehdit de olabilir” dedi. Burada temel noktanın frekansların eşit dağıtılması olduğunu kaydeden Süel, endişelerini şöyle anlattı: “Ancak, ihale ile ilgili büyük, orta ve küçük parçadan oluşan farklı opsiyonlar da söz konusu. Belki de Vodafone olarak en yüksek teklifi biz vereceğiz. Eşit muamele görmeme endişemiz var. Kamunun lisans farkları yüzünden operatörlerin yatırım iştahlarında azaltması durumu ortaya çıkabilir ve durumda başa dönüş oluruz.”